6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان


6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان

آناتومی بدن انسان مجموعه‌ای از عجایب است! برای سرک کشیدن به داخل بدن انسان اجباری به خونی کردن دست نیست و می‌توان با تورهای مجازی این کار را انجام داد! تورهای مجازی محدودیت‌های جغرافیایی را برداشته‌اند. به لطف آن‌ها می‌توانید به هر جایی روی کره زمین و حتی خارج از آن، در محیط بی‌کران فضا،... نوشته 6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان...

آناتومی بدن انسان مجموعه‌ای از عجایب است! برای سرک کشیدن به داخل بدن انسان اجباری به خونی کردن دست نیست و می‌توان با تورهای مجازی این کار را انجام داد!

تورهای مجازی محدودیت‌های جغرافیایی را برداشته‌اند. به لطف آن‌ها می‌توانید به هر جایی روی کره زمین و حتی خارج از آن، در محیط بی‌کران فضا، بروید. اما این نوع تورها منحصر به مکان‌های دیدنی و گردشگری نبوده و برخی از آن‌ها کاربردی طراحی شده‌اند. به عنوان مثال باید به تورهای مجازی تعاملی مخصوص کاوش و تفحص آناتومی بدن انسان اشاره کرد.

اگر از «بهترین تورهای مجازی برای گشت و گذار از داخل خانه در دوران قرنطینه» استفاده کرده و «۱۳ تور مجازی گوگل ارث» را نیز دیده‌اید، بد نیست سفری مجازی به داخل بدن خود داشته باشید! البته برای پزشکان و علاقه‌مندان به علم، این تور به بقیه ارجحیت دارد.

تحلیل و شناخت آناتومی بدن انسان برای همه!

برخی ابزارهای مجازی تحلیل بدن انسان نظیر Visible Body قیمت بالایی داشته و استفاده از آن‌ها برای کاربران عادی توجیه اقتصادی ندارد. به همین دلیل در این مطلب ۶ مورد از تورهای رایگان را معرفی می‌کنیم. با خرید اشتراک پولی آن‌ها به یک سری قابلیت بیشتر دست پیدا خواهید کرد، اما به صورت عادی استفاده از آن‌ها رایگان است.

با کلیک روی هر عنوان به وب اپلیکیشن مربوط به آن ارسال خواهید شد. در صورتی که نسخه موبایل یک برنامه، برای اندروید و آی او اس، موجود باشد، پایین لینک آدرس آن قرار داده می‌شود.

Zygote Body

6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای آنلاین در این زمینه Google Body است. البته نام آن مدتی است تغییر کرده و با عنوان Zygote Body شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم آن توسعه مستمر است، به طوری که آناتومی بدن انسان را با جزئیات، به صورت مجازی، رو به رویتان قرار می‌دهد.

با هر مرورگر دارای WebGL می‌توان از این تور مجازی تعاملی استفاده کرد. گفتنی است WebGL رندر تعاملی گرافیک‌های دو بعدی و سه بعدی را امکان‌پذیر می‌کند.

حین استفاده رایگان از Zygote Body می‌توانید آناتومی را لایه به لایه دیده و همینطور به جلو پیش بروید. برای تحلیل، با ماوس بدن را چرخانده و با کلیک یا کشیدن، آن را به سمت و سوی دلخواه ببرید. به لطف وجود یک جعبه جستجو می‌توان مستقیما درون یک بخش خاص از اعضای بدن انسان رفت.

در نسخه رایگان و لایت برنامه قادر خواهید بود آناتومی ساده بدن مرد و زن را مشاهده کنید. به وسیله خرید اشتراک قابلیت‌هایی نظیر کالبدشکافی هر عضو در اختیارتان قرار می‌گیرد. به ترتیب می‌توانید به جزئیات بیشتری درباره ساختار هر یک از اعضای بدن پی ببرید. علاوه بر آن، حین گشت و گذار داخل بدن، اطلاعات بیشتری درباره قسمت‌های مختلف توسط وب سایت به شما ارائه خواهد شد. برای خرید اشتراک پریمیوم و حرفه‌ای به ترتیب باید ماهانه ۴ دلار و ۹۸ دلار پرداخت کنید.

Anatomy Learning

دانلود Android | Chrome AddOn

6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان

یکی از مزیت‌های Anatomy Learning در مقایسه با Zygote Body وجود یک اپلیکیشن اندرویدی برای آن است. دانشجویان رشته‌های پزشکی به احتمالا زیاد افزونه گوگل کروم آن را نیز نصب خواهند کرد! لینک دانلود هر دو را در بالا قرار داده‌ایم.

با ورود به افزونه گوگل کروم یا نرم افزار موبایل آن، مدل‌های سه بعدی از بدن انسان در مقابتان قرار می‌گیرد. به وسیله بزرگنمایی هر قسمت، به داخلش سفر خواهید کرد.

در Anatomy Learning بیش از شش هزار ساختار آناتومیکی وجود دارد. به لطف وجود یک سری آموزش، حین پیش‌روی لایه به لایه در آناتومی بدن انسان، اطلاعات مفیدی درباره آن به دست خواهید آورد. برای تماشای اعضای بدنی که در لایه‌های پایینی قرار گرفته‌اند، کافی است بخش‌های بیرونی را برداشته و به آن‌ها دست پیدا کنید.

یک سری امتحان کوتاه آماده شده تا کاربران بتوانند دانسته‌های خود درباره ساختار بدن انسان را محک بزنند. استفاده از Anatomy Learning رایگان است، اما برای دستیابی به یک سری قابلیت بیشتر باید اشتراک پولی آن را تهیه کنید.

Kenhub

دانلود برای iOS

6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان

Kenhub یک پورتال آموزشی برای آناتومی کامل بدن انسان است. دانشجویان سراسر دنیا از ان به عنوان یک مرجع مهم یاد می‌کنند. علاوه بر وب اپلیکیشن، نسخه‌ای از آن برای آیفون و آیپد نیز وجود دارد.

وجود منبعی کامل برای تشریح همه اعضای بدن انسان، نمایش بخش‌های مختلف تحت مدل‌های گرافیکی دارای کیفیت بالا، ارائه یک سری محتوای ویدیویی و امکان دسترسی به مقاله‌های نگارش شده توسط دانشمندان، مزیت‌های استفاده از Kenhub محسوب می‌شوند.

برای استفاده از سرویس‌های آن می‌توانید با حساب گوگل، فیس بوک یا ایمیل خود لاگین کنید. به وسیله پر کردن یک سری پرسشنامه، پروفایلتان کامل شده و وب سایت مسیر بهتری برای آموزش دادن به شما ترسیم می‌کند. برای افراد عادی، اصطلاحات تخصصی و علمی نمایش داده نمی‌شوند، در حالی که دانشجویان رشته‌های پزشکی باید از بدو ورود با آن‌ها آشنایی پیدا کنند.

بعد از مدتی گشت‌زنی در وب سایت برای یادگیری آناتومی و بافت‌شناسی یا آشنایی با نتایج تصویربرداری پزشکی، می‌توانید به وسیله شرکت در یک سری امتحان آنلاین، دانشتان را محک بزنید. برای دستیابی به آزمون‌های بیشتر به وب سایت Get Body Smart بروید.

حین استفاده رایگان از Kenhub به اطلس و مقاله‌‌ها دسترسی دارید. فقط برای ۶۰ دقیقه می‌توانید از وب سایت به صورت رایگان استفاده کنید و بعد از آن باید درباره خرید اشتراک تصمیم بگیرید. برخلاف دو مورد قبلی، Kenhub بیشتر برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و حتی پزشکان و دانشمندان مناسب بوده و به کاربران عادی چندان توصیه نمی‌شود. اشتراک ماهیانه کن‌هاب ۳۹ دلار است.

eSkeletons

6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان6 تور مجازی تعاملی برای بررسی آناتومی بدن انسان

eSkeletons فقط مخصوص شناخت آناتومی بدن انسان نیست. این وب اپلیکیشن به دانشجویان و حتی کاربران عادی اجازه می‌دهد به وسیله ابزارهای مقایسه‌کننده، تحلیلی بر ساختار استخوان‌های انسان و همچنین دیگر پستانداران داشته باشند.

با کلیک روی هر بخش از استخوان می‌توان نگاه نزدیک‌تری به ساختمان آن داشت و اطلاعات بیشتری درباره‌اش دریافت کرد. امکان ریخت‌شناسی و تحلیل مفاصل از دیگر مزیت‌های این نرم افزار تعاملی در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های مشابه محسوب می‌شوند.

در قالب یک سری ویدیوی سه بعدی، به نمای داخلی اسکلتی خاص دست پیدا می‌کنید. گفتنی است وب اپلیکیشن eSkeletons ابتکار دانشگاه تگزاس است. می‌توان آن را به نوعی یک موزه آناتومی نام برد؛ با کلیک روی یکی از لینک‌های قرار گرفته داخل وب سایت آن، به یک وب سایت جداگانه درباره تحلیل Lucy ارسال خواهید شد. Lucy مشهورترین فسیل دنیا محسوب می‌شود.

Teach Me Anatomy

دانلود Android | iOS

اپلیکیشن اندروید و آی او اس Teach Me Anatomy، یک دایره‌المعارف از آناتومی بدن انسان داخل جیب شما است، به همین دلیل دانلود و نصب آن به دانشجویان رشته‌های پزشکی شدیدا توصیه می‌شود. می‌توان برای استفاده از منابع آن، از وب اپلیکیشن Teach Me Anatomy نیز استفاده کرد، اما برای استفاده سریع، برنامه‌های موبایل گزینه‌های بهتری به شمار می‌روند.

مهمترین ویژگی‌ آن در اختیار داشتن حدود هزار تصویر کاملا رنگی و بالینی است. علاوه بر تماشای این عکس‌ها، به وسیله مطالعه حدود ۳۰۰ مقاله جمع‌آوری شده از دانشمندان مختلف به دید بسیار عمیقی از آناتومی بدن انسان دست پیدا می‌کنید. در نهایت، شبیه به Anatomy Learning و Zygote Body به مدل‌های سه بعدی می‌رسیم که اجازه می‌دهند لایه به لایه در بدن انسان کاوش کنید.

وجه اشتراک Teach Me Anatomy با Kenhub وجود نزدیک به هزار و هفتصد آزمون چند گزینه‌ای به منظور ارزیابی دانش خود است. حین استفاده رایگان از وب سایت یا اپلیکیشن‌های موبایل آن، به ۶۰۰ آزمون، در کنار همه مقالات، دسترسی دارید. با خرید اشتراک پولی برنامه به همه منابع نظیر مدل سه بعدی بیودیجیتال بدن انسان دسترسی پیدا خواهید کرد. در مقایسه با سایر برنامه‌های معرفی شده تا اینجا اشتراک آن ارزانتر بوده و فقط ۶ دلار در ماه است.

Complete Anatomy

دانلود ویدیو

دانشجوان رشته‌های پزشکی و موسسه‌های آموزشی، احتمالا به نرم افزاری حاوی اطلاعات جزئی بیشتر نیاز پیدا می‌کنند. Complete Anatomy برای آن‌ها گزینه مناسبی است. این یک پلتفرم یادگیری قوی برای شناخت آناتومی بدن بوده و با خرید اشتراک آن به قابلیت‌های زیادی دست پیدا خواهید کرد.

اگر به دنبال جایگزینی قوی برای Visible Body هستید، می‌توانید روی امکانات Complete Anatomy حساب کنید. داخل این وب سایت به حدود ۱۳ هزار ساختار مختلف از آناتومی بدن انسان دسترسی دارید. خوشبختانه کار با آن‌ها به صورت تعاملی امکان‌پذیر است. از طریق یک سری ابزار واقعیت افزوده سه بعدی، استادها می‌توانند رویه‌های خاص داخل بدن انسان را قدم به قدم تشریح کنند. به عنوان نمونه باید به کالبدشکافی مجازی یک عضو اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار