سخاوت ویژگی بارز امام حسن مجتبی(ع) است


سخاوت ویژگی بارز امام حسن مجتبی(ع) است

خرم‌آباد - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: سخاوت از و بخشش از ویژگی‌های مهم امام حسن مجتبی(ع) است که باید به آن توجه ویژه شود.

حجت الاسلام علی لرستانی روز شنبه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) به کارکنان سپاه با اشاره به ویژگی‌های این امام معصوم(ع) بیان کرد: کرامت اخلاقی از بارزترین ویژگی‌های امام دوم شیعیان محسوب می‌شود و این مهم به معنی برخورد مثبت با امور منفی و نادیده گرفتن خطای دیگران است.
وی با اشاره به علل لقب نهادن امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کریم اهل بیت(ع) اضافه کرد: ایشان در زمانی زندگی می‌کردند که دوران بسیار سختی در مدینه بود که به دلایل سیاسی و غیرسیاسی به این امام معصوم(ع) و پدر بزرگوارشان حضرت علی(ع) توهین می‌کردند ولی برخورد امام موجب تغییر رفتار توهین کنندگان می‌شد.
حجت الاسلام لرستانی حسن خلق را از دیگر ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) دانست و ادامه داد: حسن خلق موجب نورانی شدن پرونده انسان در قیامت می‌شود تا جایی که نبی خدا(ص) فرمود: نزدیک‌ترین شما به من در قیامت خوش اخلاق‌ترین شماست و این ویژگی در سراسر وجود امام حسن(ع) موج می‌زد.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز از ویژگی مهم امام حسن مجتبی(ع) را جود و سخاوت ذکر کرد و گفت: این ویژگی‌های امام(ع) بسیار معروف است و فقرا در مدینه فقط منزل ایشان را می‌شناختند و به همین دلیل فقط به درب منزل امام حسن(ع) مراجعه می‌کردند و دست خالی برنمی‌گشتند.
حجت الاسلام لرستانی یادآور شد: با الگو گیری از سیره این امام بزرگوار در این شرایط حساس برای رضای خداوند متعال به کمک همدیگر بیائیم و همه مومنان و خیرین در این رزمایش مواسات و مومنانه پای کار بیایند و توجه ویژهای به فقرا و کسانی که بخاطر شیوع ویروس منحوس کرونا دچار مشکل شده اند داشته باشند.
وی گفت: امیدواریم خداوند متعال به همه کسانی که این روزها و در این شرایط سخت، برای رفع مشکلات مردم و نیازمندان کمکی انجام می‌دهند، توفیق دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در