زنان ده‌زیاری به نیابت از شهدا برای کادر درمانی ماسک می‌دوزند


زنان ده‌زیاری به نیابت از شهدا برای کادر درمانی ماسک می‌دوزند

کرمان - ایرنا - زنان روزه‌دار روستای ده‌زیار کرمان با تشکیل گروه جهادی برای کادر درمان استان کرمان ماسک می‌دوزند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا در کشور اگر چه برای بسیاری از مردم مشکلات زیادی ایجاد کرد و شاهد از دست دادن تعدادی از هموطنان بودیم اما در این میان جلوه‌هایی از ایثار و ازخودگذشتی نیز به نمایش گذاشته شده است.
زنان روزه دار روستای ده زیار کرمان از جمله افرادی هستند که در ماه مبارک رمضان با حضور در کارگاه تولید ماسک برای پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس در استان تلاش می‌کنند .
مسئول هماهنگی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار کرمان با اشاره به اینکه راه اندازی کارگاه تولید ماسک در روستا به همت جوانان هیئتی راه اندازی شده است گفت: در این کارگاه تعدادی از زنان روستا همه روزه با دهان روزه کار دوخت ماسک را انجام می‌دهند.
علی افضلی با بیان اینکه هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار بعد از شیوع ویروس کرونا در استان کرمان و ممنوعیت برگزاری برنامه‌ها و تجمعات مذهبی اقدام به راه‌اندازی گروه جهادی کرده است افزود: از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی ساخت تعدادی چشمه بهداشتی و حمام برای نیازمندان روستا است.
عضو شورای اسلامی روستای ده زیار نیز با اشاره به اینکه راه اندازی کارگاه تولید ماسک حدود یک ماه طول کشیده است اظهار داشت: مجوز راه اندازی این کارگاه از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان و بعد از بازدیدهای کارشناسی این معاونت از محل کارگاه انجام شد.
ثارالله انکوتی با بیان اینکه زمان بردن گرفتن این مجوز کمی ناراحت کننده بود گفت: برایمان جالب بود که با گرفتن مجوز در اولین روز ماه مبارک رمضان فعالیت دوخت ماسک در روستا آغاز شد و در این مدت هم تعدادی از خواهران روستا با دهان روزه تولید ماسک را انجام می دهند.
عضو شورای اسلامی روستای ده زیار با اشاره به اینکه حدود ۱۴ میز کار از چرخ خیاطی و میز اتو و میز بسته بندی در کارگاه پیش بینی شده است اظهار داشت: افرادی که پشت این میزها کار قرار گرفته اند به نیابت از شهدای روستا و سردار دلها شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی تولید ماسک را انجام می دهند.
مردم روستای ده زیار ۱۳ شهید و شهیده را تقدیم نظام مقدس اسلامی کردند و شهیدان والامقام جهانگیر و غلامحسین صدقی، محمد عربزاده، شهیدان عباس و علی افضلی، محسن پوردرانی، احمد درانی نژاد، عبدالرضا افضلی ده زیاری، علیرضا خسرویان، شهیدان حسین و علی پوراسترآبادی، علی تیکدری نژاد و شهیده زهرا افضلی که در مراسم تشییع باشکوه سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دعوت حق را لبیک گفت از روستای ده زیار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط