لزوم حفظ حقوق بیت‌المال در زمین‌خواری، دریاخواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز


لزوم حفظ حقوق بیت‌المال در زمین‌خواری، دریاخواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بر ضرورت حفظ حقوق بیت المال در مورد پدیده‌های زمین‌خواری و دریاخواری و ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد.

علی جمادی در بازدید سرزده از دادگستری بخش بندر ریگ گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های تحول قضایی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و بهبود رفتار با مراجعان است.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های تحول قضایی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، افزایش کیفیت ارائه خدمت، بهبود رفتار با مراجعان و نظارت بر عملکرد کارکنان است.

این مسئول با تاکید بر حفظ حقوق بیت المال به ویژه در مورد پدیده زمین خواری و دریاخواری و ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: تمامی متولیان و سازمان‌ها و نهادها باید وارد عمل شوند و قاطعانه با متجاوزان به حقوق بیت المال برخورد گردد.

رئیس دادگستری بوشهر به تاثیر مخرب قاچاق کالا و ارز در جامعه اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا و ارز تاثیری منفی و مخرب بر اقتصاد و تولید و حتی اشتغال دارد و باید برای جلوگیری از این پدیده شوم با اتخاذ تدابیر لازم، برخورد قاطع و قانونی با عوامل قاچاق کالا اعمال شود که در این راستا لازم است با اجرای طرح‌های مناسب محیط را برای قاچاقچیان کالا ناامن نموده و نسبت به مهار آن اقدام شود.

راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شبانکاره

وی در بازدید از دادگستری و شورای حل اختلاف بخش شبانکاره عنوان کرد: در آینده نزدیک دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شبانکاره راه‌اندازی خواهد شد.

علی جمادی افزود: خدمات قضایی استان با توجه به روزهای کرونایی بدون وقفه و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین در بازدید از دادگستری بخش‌های سعدآباد و آبپخش با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه تصریح کرد: سیاست راهبردی قوه قضاییه ختم پرونده‌های مطروحه از طریق صلح و سازش است و در این راستا باید تلاش شود تا از پرونده سازی و ازدحام کارهای قضایی اجتناب شود.

علی جمادی افزود: از اولویت‌های دستگاه قضایی تکریم ارباب رجوع و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی اظهار کرد: از اولویت‌های دستگاه قضایی تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و تلاش در جهت ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

این مسئول با اشاره به نقش دستگاه قضایی و ایجاد امنیت، خصوصا امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی گفت: از سیاست‌های اصلی قوه قضاییه دسترسی آسان مردم به عدالت و خدمات رسانی قضایی در نقاط مختلف است و به همین منظور در استان بوشهر با همکاری و تلاش همه مسئولان اجرایی و قضایی برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش بی وقفه‌ای می‌شود.

جمادی به جهش تولید در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: آبپخش و سعد آباد از مناطق مهمی است که در عرصه کشاورزی و تولید خرما و دیگر محصولات کشاورزی فعالیت دارند و می‌بایست زمینه بیشتر رونق تولید و رفع موانع در این حوزه و اشتغال پایدار فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید ضمن دیدار با کلیه همکاران این حوزه قضایی با مراجعین دیدار و به خواسته‌های مراجعه کنندگان رسیدگی و مشکلات آن‌ها را بررسی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دزدِ بهادر