اظهارات مطرح شده در مورد بافت قدیم شاهدیه دور از انصاف است


اظهارات مطرح شده در مورد بافت قدیم شاهدیه دور از انصاف است

یزد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه گفت: اظهار نظرهای یک طرفه و بدون بررسی دقیق همه جوانب و آن هم از سوی چهره‌های فرهنگی در مورد بافت قدیم شهر شاهدیه به دور از انصاف است.

علی میرجلیلی (خالصی) شنبه شب در صحن علنی شورای اسلامی شهر شاهدیه افزود: اجرای طرح‌های عمرانی و یا انجام هر گونه تخریب در سطح شهر شاهدیه با اخذ مجوز لازم از مراجع ذی ربط از جمله شورای ترافیک و کمیسیون ماده پنج است.

وی ادامه داد: در این کمیسیون و شوراها نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط از جمله میراث فرهنگی و گردشگری حضور دارند و هر گونه فعالیت با درنظر گرفتن حداقل آسیب به بافت ارزشمند تاریخی شهر شاهدیه انجام می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهدیه گفت: در مورد اجرای طرح اخیر در محله باغستان ابرندآباد شهر شاهدیه نیز طرح تفصیلی مصوب بخش زیادی از منطقه را دست خوش تغییر می‌داد ولذا با پیگیری شهردار محترم شاهدیه طرح جدیدی با کمترین تخریب و با طول ۱۶۰ متر و عرض ۱۲ متر انجام شد.

میرجلیلی ادامه داد: در این پروژه بیشتر ساختمان‌هایی که در مسیر قرار داشت کمتر از شصت سال قدمت دارد و عمدتا طرح تعریض در حیاط آنها قرار داشت و سال‌ها مورد پیگیری مردم و ائمه جماعات قرار داشت که در زمان این شورا انجام شد.

وی افزود: همه مجوزهای قانونی کسب شده و کارشناسان بررسی لازم را داشتند و هیچ گونه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته و اجرای این طرح در ادامه طرح تفصیلی و مصوب قبلی بوده که در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهدیه گفت: اگر برای بافت قدیم برنامه ریزی نشود مقدار باقی مانده آن نیز به طور کامل تخریب خواهد شد و ایجاد دسترسی و امکانات مردمی سال‌ها مورد درخواست شهروندان بوده و در صورت اجرای این گونه طرح‌ها می‌توان آنها را ترغیب به ماندن در بافت تاریخی و حفظ و نگه داری آن کرد و با بودجه‌های شهردای و میراث حتی یک دهم این بافت را نیز نمی‌توان حفظ کرد.

میرجلیلی اظهار داشت: در شهر شاهدیه تمام توجه شورای اسلامی و شهرداری شاهدیه به حفظ بافت ارزشمند تاریخی موجود و بهسازی فضای زندگی مردم در این مناطق است و فعالیت‌های بسیار زیادی در زمینه سنگ فرش و بدنه سازی در بافت قدیم محلات شاهدیه انجام شده و طرح‌های جدیدی نیز در دست اقدام است و شورای شهر شاهدیه به طور کامل از فعالیت‌های شهرداری شاهدیه که با مصوبه و طی مراحل قانونی نیز بوده حمایت داشته و دارد.

در این نشست قاسم میرجلیلی، محمدتقی سلطانی، محمد جواد رضایی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز ضمن حمایت از اقدامات انجام شده توسط شهرداری شاهدیه مواردی را بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری