مردم همچنان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند


مردم همچنان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم همچنان به توصیه‌های متخصصان توجه داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: با توجه به اینکه رنگ ‌بندی شهرها براساس شاخص‌های تعیین شده، هر چند روز تغییر می‌کند لذا نمی‌توان گفت یک منطقه به طور مطلق سفید است لذا رعایت نکات بهداشتی همچنان باید مورد توجه عموم مردم باشد.

وی متذکر شد: علاوه بر مردم که ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستند ضوابط بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی هم باید به طور دقیق مدنظر باشد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مدیران برای حضور مردم در محیط اداره باید نسبت به تامین امکانات بهداشتی مورد نیاز کارکنان و ارباب رجوع جدیت داشته باشند.

وی در بخش ابتدایی سخنانش به محتوای مطالب ارایه شده در جلسه ستاد ملی کرونا اشاره کرد که چند ساعت قبل در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد و گفت: ارایه دستورات و رعایت پروتکل‌های سختگیرانه در راستای حفظ سلامت مردم مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

معتمدیان با اشاره به بحث بازگشایی مساجد، زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی به موارد عنوان شده در ستاد ملی کرونا استناد کرد و افزود: با تاکید رهبر معظم انقلاب و براساس موارد مطرح شده در جلسه، موضوع بازگشایی این اماکن بعد از بررسی‌های کارشناسی و رصد شرایط در جلسه بعدی ستاد به جمع بندی نهایی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: درخصوص برگزاری مراسم ویژه لیالی قدر هم مقرر شد مراسم در امامزاده‌ها و مساجد معروف شهرها با رعایت پروتکل‌ها و با حداقل جمعیت برگزار شود.

به گفته وی صدا و سیما مکلف است نسبت به پخش زنده مراسم برای بهره‌برداری مردم در منازل اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سخنانش از بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: مدارس از شنبه آینده دایر است اما حضور دانش آموزان در کلاس‌ها کاملا اختیاری است.

وی افزود: دایر بودن کلاس‌ها در این بازه زمانی یک ماهه صرفا برای رفع اشکالات دانش آموزان است.

معتمدیان اظهار داشت: بازه زمانی تعریف شده برای کلاس‌های مربوط به پایه دوازدهم با توجه به در پیش بودن امتحانات نهایی، ۲۰ روزه است و تا ۱۷ خرداد ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طرح پایش سلامت دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی نیز با یک ماه تاخیر در مرداد ماه برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص بازگشایی دانشگاه‌ها هم گفت: براساس مصوبه ستاد ملی، برگزاری کلاس‌ها برای دوره دکترا محدودیتی ندارد و فعالیت آموزشی برای این مقطع آغاز شده اما برای سایر مقاطع ستاد به جمع بندی نهایی نرسیده است.

وی از برداشتن برخی محدودیت‌ها در زمینه حذف واحدهای درسی دانشگاهی و پذیرش دانشجو مهمان هم خبر داد.

معتمدیان سپس از رزمایش‌هایی گفت که در راستای فرمایشات رهبری و تاکید بر برگزاری پویش‌هایی به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده برگزار شد و افزود: مرحله اول و دوم رزمایش کمک مومنانه برگزار شد و طی چند روز آینده شاهد برپایی رزمایش مهربانی برای توزیع اقلام ضروری بین ۱۰ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا خواهیم بود.

وی اظهار داشت: رزمایش مهربانی در سراسر استان و با مشارکت همه حوزه‌ها برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اقدامات دولت در تخصیص اعتبارات خاص برای حمایت از اقشار آسیب پذیر را تشریح کرد و گفت: اختصاص کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ویژه از جمله این اقدامات است و تقویت مراکز درمانی و بهداشتی همچنان در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا