خرید فرش 700 شانه طرح افشان کاشان از فروشگاه اینترنتی فرش


خرید فرش 700 شانه طرح افشان کاشان از فروشگاه اینترنتی فرش

برای خرید فرش ماشینی به‌صورت رضایت‌بخش فاکتورهای بسیاری را باید بررسی کرد، اما دو فاکتور شانه و نقشه فرش بیشترین تأثیر را در زیبایی فرش دارد. در این مقاله به این دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید فرش کاشان می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برای خرید فرش ماشینی به‌صورت رضایت‌بخش فاکتورهای بسیاری را باید بررسی کرد، اما دو فاکتور شانه و نقشه فرش بیشترین تأثیر را در زیبایی فرش دارد. در این مقاله به این دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید فرش کاشان می‌پردازیم. و به‌صورت خاص فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان کاشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خرید فرش 700 شانه طرح افشان کاشان از فروشگاه اینترنتی فرش

فرش ۷۰۰ شانه کاشان، فرش ارزان و زیبا

شانه و تراکم فرش ماشینی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید فرش ماشینی کاشان است که هم بر قیمت و هم بر کیفیت فرش ماشینی تأثیر مستقیم دارد! شانه و تراکم چیست؟

تراکم فرش: در بسیاری از منابع تراکم فرش اشتباه تعریف شده‌است و گفته‌شده است که تراکم فرش به تعداد گره‌های فرش در طول فرش گفته می‌شود! این تعریف درست نیست، و تعریف درست تراکم فرش چنین است: به تعداد ردیف‌های پود به‌کاررفته در بافت یک متر از فرش ماشینی تراکم گفته می‌شود.

شانه فرش: تعداد گره‌های موجود در یک متر از عرض فرش شانه فرش نامیده می‌شود. مثلا فرش ۷۰۰ شانه کاشان در یک متر از عرض خود ۷۰۰ گره دارد. یا به بیان دیگر در ده سانتی‌متر از عرض یک فرش ۷۰۰ شانه ۷۰ گره وجود دارد. پس شما به‌راحتی با یک خط کش ساده می‌توانید تشخیص دهید که آیا یک فرش ۷۰۰ شانه است یا خیر!

در دستگاه‌های جدید برای بافت هر ردیف از گره‌های فرش (رج) سه پود استفاده می‌شود، (پود زیر، پود میانه و پود رو) بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اگر تعداد گره‌های موجود در یک متر از طول فرش را در عدد ۳ ضرب کنیم مقدار درست تراکم فرش به دست می‌آید.

به‌عنوان نمونه معمولاً فرش ۷۰۰ شانه کاشان با تراکم ۲۵۵۰ بافته می‌شود. چنانچه این عدد را بر ۳ تقسیم کنیم به عدد ۸۵۰ می‌رسیم. یعنی فرش ۷۰۰ شانه اصلی کاشان که با تراکم ۲۵۵۰ بافته‌شده است، در هر یک متر از طول خود ۸۵۰ گره یا در هر ۱۰ سانتی‌متر از طول خود ۸۵ گره را داراست.

در نتیجه توضیحات بالا هرچه مقدار شانه و تراکم فرش ماشینی افزایش یابد، فرش متراکم‌تر و ریزبافت‌تر می‌شود. ریزبافت‌تر شدن فرش باعث می‌شود که فرش زیباتر و با نقش و نگار ظریف‌تری داشته باشید. اما تراکم بیشتر فرش از طرفی باعث کاهش نرمی و لطافت فرش نیز می‌شود، چون گره‌های فرش بیشتر به هم نزدیک شده و فشرده‌تر در کنار هم قرار می‌گیرند. علاوه‌براین با افزایش شانه و تراکم قیمت فرش ماشینی نیز افزایش می‌یابد. مثلا فرش ۱۰۰۰ شانه معمولاً حدود ۱۵% از فرش ۷۰۰ شانه گران‌تر است. و فرش ۱۲۰۰ شانه حدود ۳۰% از فرش ۷۰۰ شانه قیمت بالاتری دارد.

پس با افزایش شانه و تراکم، زیبایی و ظرافت و قیمت فرش افزایش و نرمی و لطافت آن کاهش می‌یابد. اگر به دنبال خرید فرش زیبا اما با نرمی و لطافت بالا و البته ارزان هستید، خرید فرش ۷۰۰ شانه کاشان گزینه مناسبی خواهد بود. اما اگر زیبایی و ظرافت فرش برایتان مهم‌ترین اولویت را دارد، خرید فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان رضایت شمارا بیشتر جلب خواهد کرد.

خرید فرش 700 شانه طرح افشان کاشان از فروشگاه اینترنتی فرش

فرش طرح افشان کاشان، فرش جدید برای همه زمان‌ها

فرش طرح افشان کاشان جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین طرح‌های فرش کاشان است. این فرش زیبا دارای ویژگی‌های خاصی است. مشخصه بارز فرش طرح افشان کاشان این است که در طرح این فرش ترنج وسط وجود ندارد و گل‌های فرش با شاخه‌هایی پیچ‌درپیچ در کل زمینه فرش پراکنده (افشان) شده‌اند! این طراحی خلاقانه چند ویژگی خاص به فرش طرح افشان داده که باعث جلب‌توجه بسیاری از علاقه‌مندان به فرش ماشینی کاشان شده است، که در ادامه به مهم‌ترین این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

با خرید فرش طرح افشان کاشان در چیدمان منزل آزادی بیشتری دارید!

عدم وجود ترنج وسط در فرش طرح افشان به شما آزادی عمل بیشتری در چیدمان مبلمان می دهد و دیگر نگران عدم تقارن چیدمان مبلمان با طرح فرش نخواهید بود. این ویژگی فرش طرح افشان کاشان خصوصا در طراحی مدرن بسیار مورد توجه و مفید است.

فرش طرح افشان کاشان خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد!

دلیل این امر این است که فرش طرح افشان فضای زمینه پیوسته بزرگ‌تری با گل‌های ریزتر نسبت به فرش های ترنج دار دارد. همین گل‌های ریز در زمینه بزرگ، برای بیننده خطای دید ایجاد می‌کند و فضا را در نظر او بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

مطابقت با دکوراسیون سنتی و مدرن:

با حذف ترنج وسط، فرش طرح افشان را ازنظر ظاهری تا حد زیادی به فرش های مدرن نزدیک کرده است. درعین‌حال وجود نقش گل‌های سنتی و اصیل فرش ایرانی در این طرح باعث شده تا اصالت و فرش سنتی ایران در آن حفظ شود.

از همین رو فرش طرح افشان کاشان هم با طراحی فضای مدرن همخوانی خوبی دارد وهم با طراحی فضای سنتی ایرانی!

خرید فرش طرح افشان کاشان مستقیم از کارخانه

سایت قالی کاشان دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است، پس شما پس از انتخاب فرش دلخواه خود در این سایت، می توانید از منزل انواع فرش کاشان را به قیمت درب کارخانه خریداری کنید!

فرش طرح افشان کاشان در مدل‌های ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه بافته می‌شود، که در سایت قالی کاشان به نشانی https://ghaliekashan.com می توانید انواع مختلف این فرش را مشاهده کنید. سایت قالی کاشان دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است.

مجموعه قالی کاشان این امکان را فراهم نموده تا با حذف واسطه‌ها، مشتریان بتوانند فرش ماشینی کاشان را به‌شکل مستقیم و به ارزان‌ترین قیمت ممکن از کارخانه تولیدکننده خریداری کنند و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه خرید فرش خود، باوجود ضمانت۱۲۰ ماهه کیفیت فرش های خریداری شده و همچنین گارانتی بازگشت وجه، با خیالی راحت و با اطمینان خاطر نسبت به انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان اقدام کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط