حادثه ناوچه کنارک ؛ شلیک اشتباه موشک ناو جماران به یک ناوچه ارتش


مطلب حادثه ناوچه کنارک ؛ شلیک اشتباه موشک ناو جماران به یک ناوچه ارتش برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ خبرگزاری ایلنا از حادثه ناوچه کنارک و شلیک اشتباه موشک ناو جماران به یک ناوچه ارتش خبر داده است. با بررسی بیشتر این خبر در ادامه با تکراتو همراه باشید!...

خبرگزاری ایلنا از حادثه ناوچه کنارک و شلیک اشتباه موشک ناو جماران به یک ناوچه ارتش خبر داده است. با بررسی بیشتر این خبر در ادامه با تکراتو همراه باشید!

بر اساس گزارش‌های غیرسمی منتشر شده به نظر می‌رسد ناو جماران متعلق به نیروی دریایی ارتش در شلیکی اشتباه یک ناوچه متعلق به این نیرو را هدف موشک‌های خود قرار داده است و شماری از پرسنل این ناوچه جان‌باخته یا مفقود شده‌اند. خبرنگار ایلنا این موضوع را به نقل از اخبار غیررسمی تایید کرده است.

از قرار معلوم این سانحه بر اثر شلیک موشک از ناو جماران متعلق به نیروی دریایی ارتش و اصابت آن به یک ناوچه این نیرو رخ داده است. با بررسی بیشتر این خبر در ادامه با تکراتو همراه باشید!

حادثه ناوچه کنارک

شلیک اشتباه موشک از ناو جماران به یک ناوچه ارتش

ناو جماران، اولین ناوشکن ساخت ایران در کلاس موج است که در سال ۱۳۸۸ تحویل نیروی‌دریایی ارتش شد. در این شناور از نمونه‌های راداری پیشرفته، سامانه‌های پدافندی و موشکی ازجمله موشک‌های سطح‌به‌هوا و اژدر انداز استفاده شده و همچنین در کنار این تجهیزات، ناو جماران اولین ناوشکن ایرانی است که به باند فرود هلی‌کوپتر مجهز شده است.

ناو جماران بیش از ۹۰ متر طول، بیش از ۱۰ متر عرض، بیش از ۱۲۰۰ تن وزن، برد عملیاتی حدود ۳ هزار کیلومتر و سرعتی در حدود ۳۰ گره دریایی، ۵۶ کیلومتر بر ساعت و حدود ۱۴۰ خدمه هدایت و کنترل می‌شود. گفته می‌شود تاکنون ۲۰ پرسنل ارتش جمهوری اسلامی در این حادثه تلخ به شهادت رسیده‌اند.

از قرار معلوم تعداد سرنشینان شناور کنارک در حدود ۴٠ نفر بود است. گفته می‌شود فرمانده ناو کنارک نیز شهید شده است. هدف قرار گرفتن این ناوچه نیروی دریایی در یک مانور در آب‌های دریای عمان رخ داده است. خدمه مصدوم ناوچه کنارک نیز به بندرچابهار منتقل شده‌اند.

بررسی خبرهای پیرامون حادثه ناوچه کنارک

در حالی که هنوز هنوز ارتش به صورت رسمی خبری منتشر نکرده است، نسیم آنلاین می‌نویسد:‌ «شنیده شده طی یه حادثه بین دو ناو نیروی دریایی ارتش تو آبهای جنوبی، ناوچه کنارک صدمه دیده و چند نفر از پرسنل آن به شهادت رسیده‌اند. برخی خبرنگاران در اکانت های شخصی خود در توییتر به بیان جزئیات غیر رسمی از سانحه پرداخته‌اند.»

شناور کنارک که مورد اصابت قرار گرفته، از کلاس هندیجان است با ۴٧متر طول و ٨.۵ متر عرض و آبخور ٢.٩ متری. این شناور لجستیک بوده و مجهز به موشک های کروز از نوع نور بوده است.

همچنین وبسایت عصر ایران در مورد حادثه ناوچه کنارک آورده است: «بر اساس گزارش‌های تایید نشده، گویا یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ناوچه جماران، ناوچه کنارک را اشتباهی با موشک زده که ۱۸ نفر پرسنل ناوچه در دریا مفقود شده اند و ۱ کشته تایید شده است. به احتمال تمامی پرسنل جان باخته‌اند و شناور هم کلا غرق شده است. گفته می‌شود فرمانده ناو کنارک نیز شهید شده است.»

یاسر حزباوی دبیر ستاد هرمزگان سعید جلیلی در انتخابات توییت کرد:

علی الظاهر ناوشکن جماران تو مانور اشتباهی ناوچه کنارک رو تو منطقه جاسک با موشک دریا به دریا زده و غرق کرده! گفته می‌شود حدود ۴۰ نفر مفقود هستند!

وحید حاجی پور خبرنگار روزنامه جوان در رابطه با حادثه ناوچه کنارک نوشت:« بیمارستان بندرچابهار محل اعزام زخمی‌های حادثه بوده و برابر اعلام منابع تعداد کشته شده‌های حادثه به بیش از ۴۰ نفر رسیده که پیکر ۲۲ نفر از پرسنل تا کنون پیدا شده است.» همچنین خبر‌ها حاکیست موشک از ناوچه جماران شلیک شده است. گفته می‌شود بیانیه ارتش در خصوص حادثه شب گذشته و شهادت جمعی از ملوانان نیروی دریایی تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود.

این خبر هنوز توسط منابع رسمی تایید نشده است.

منبع: ilna

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط