دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل


گردشگری در برزیل فقط محدود به چند جاذبه تاریخی یا طبیعی نیست. بهترین ها در برزیل جمع شده اند از سواحل برزیل گرفته تا مجسمه غول پیکر مسیح و پرآب ترین رود جهان که در این کشور جاریست. از دیگر جاذبه های گردشگری برزیل می توان به حیات وحش جنگل های آمازون، فستیوال ها و کارناوال های برزیل و غذاهای خوشمزه برزیلی اشاره کرد. با شناختن مشهورترین سواحل برزیل،...

گردشگری در برزیل فقط محدود به چند جاذبه تاریخی یا طبیعی نیست. بهترین‌ها در برزیل جمع شده‌اند از سواحل برزیل گرفته تا مجسمه غول پیکر مسیح و پرآب‌ترین رود جهان که در این کشور جاریست. از دیگر جاذبه‌های گردشگری برزیل می‌توان به حیات‌وحش جنگل‌های آمازون، فستیوال‌ها و کارناوال‌های برزیل و غذاهای خوشمزه برزیلی اشاره کرد. با شناختن مشهورترین سواحل برزیل، خوشمزه‌ترین غذاهای برزیلی و بهترین جاذبه‌های گردشگری برزیل سفرتان را دلچسب‌تر کنید و در نهایت پاسخ این پرسش را پیدا کنید، آیا برزیل را برای سفر می‌پسندید؟

حدس می‌زنید کلمه الیا گِرانده به چه معنایی باشد؟ الیا بِلا، لِنسویس، سیداده مَرویلُسا و بِلو هوریزونته چطور؟ کدام یک از این کلمه‌ها به معنی جزیره زیبا، کدام به معنی شهر شگفت‌انگیز، کدام به معنی افق زیبا، کدام به معنی ملحفه‌های سفید و کدام به معنی جزیره بزرگ است؟ حدس می‌زنید هر کدام از این مناطق چه منظره‌ای دارند و در کجای پنجمین کشور بزرگ دنیا، یعنی برزیل، قرار گرفته‌‍‌اند؟ این مطلب را بخوانید تا ببینید حدس‌تان درست بوده یا نه.

تور برزیل

سواحل برزیل، جاذبه گردشگری پرطرفدار برزیل

برزیل یکی از کشورهای دنیا با بهترین سواحل کره زمین است: در خط ساحلی برزیل مسیرهای ساحلیِ آرام به سمت جزایر را می‌بینید. سواحل برزیل مانند شهرهای بزرگ پر جنب و جوش هستند. در نهایت مسیرهای ساحلی برزیل به سواحلی با پس‌زمینه جنگل‌های باران‌خیز می‌رسند.

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

ساحل بایا دو سانچو برزیل (Baia do Sancho)

این ساحل برزیل در جزیره کوچک فرناندو دو نورونا (Fernando de Noronha) قرار دارد. این ساحل را به عنوان یکی از بهترین سواحل برزیل و جهان می‌دانند. در واقع، این ساحل برزیل سال‌‌ها در لیست اولین‌های تریپ ادوایزر قرار داشت. برای رفتن به ساحل بایا دو سانچو باید هزینه پرداخت کنید. زیرا این ساحل در پارک ملی قرار دارد. هزینه ورودی برای مسافران حدود 53 دلار است که با پرداخت آن می‌توانید 10 روز در محیط پارک ملی و جزیره تفریح کنید و در در ساحل زیبای بایا دو سانچو قدم بزنید.

ساحل الیا گرانده یا جزیره بزرگ برزیل(Ilha Grande)

یکی از جذاب‌ترین سواحل برزیل در این جزیره قرار دارد. جزیره‌ای دوست‌داشتنی با سواحل جذاب. که در آن خبری از وسایل نقلیه موتوری نیست و حال و هوای استراحت و آرامش در انتظار شماست. این جزیره که یکی از مقاصد محبوب برای تعطیلات آخر هفته است، به فاصله یک ساعت از شهر ریودوژانیرو قرار دارد. این جزیره با سواحل شنی سفیدرنگ، آب‌های شفاف و مسیرهای جنگلی هیجان انگیزش می‌تواند خاطرات خوبی برای شما رقم بزند.

ساحل ترَنکاسو در برزیل (Trancoso)

در بین سواحل برزیل، ساحل ترَنکاسو یکی از مقاصد پرطرفدار است. این ساحل برزیل در شهر کوچک ترنکاسوی ایالت باهیا (Bahia) قرار دارد. این دهکده ماهیگیری قدیمی با آب‌وهوای خنک و معتدلش همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. ترَنکاسو که با جنگل‌های بکر احاطه شده، یک شهر کوچک قدیی پر از کافه‌ها و رستوران‌ها و امکانات فراوان برای بازدیدکنندگان است. همچنین مهان‌نوازی مردمش سبب افزایش حس راحتی شما می‌شود. بهترین کاری که در این شهر می‌توانید انجام دهید، لذت بردن از خورشید و دریا در سواحل بکر اطراف است. یکی از تفریحاتی که می‌توانید در این ساحل برزیل داشته باشید، قایق سواری و دیدن سواحل دیگر و مناظر شگفت‌آور اطرافشان است؛ که می‌تواند به صورت خصوصی یا همراه با تور باشد.

برای ماجراجویی بیشتر می‌توانید از ساحل ترَنکاسو به سمت ساحل اِسپِلو (Espelho) پیاده‌ری کنید. پیاده‌روی بین این دو ساحل برزیل یک روز کامل طول می‌کشد و در پایان می‌توانید با تاکسی یا قایق به ترَنکاسو برگردید.

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

ساحل جریکواکوارا در برزیل(Jericoacoara)

ساحل جریکواکوارا روبروی دهکده Jijoca de Jericoacoara قرار دارد و آب‌های کم عمق با حداقل امواج آن برای SUP یا قایقرانی ایستاده، کایت سواری و سفر دریایی بسیار مناسب است. چادرهایی در سمت راست ساحل وجود دارند که غذا و نوشیدنی سرو می‌کنند. این ساحل برزیل با قایق‌های کوچک، تالاب‌ها و تپه‌های شنی بیش از 30 متر احاطه شده که در طول روز تغییر رنگ می‌دهند و زیباییش را دوچندان می‌کنند. همچنین، در سمت چپ ساحل تپه شنی قرار دارد که از فراز آن می‌تان صحنه زیبای غروب خورشید را تماشا کرد.

ساحل الیا بلا یا جزیره زیبا در برزیل (Ilhabela)

در فاصله چند کیلومتری ساحل برزیل، در ایالت سائوپائولو، ایلابلا یکی از زیباترین و بزرگترین جزایر این کشور است. این جزیره که تقریباً جنگل‌های بارانی آتلانتیک پوشه شده، بسیار کم جمعیت است. سواحل طلایی الیا بلا نه تنها مورد علاقه ساکنان سائوپائولو است بلکه مکانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته اهالی ریو دوژانیرو است. پیش از هر چیز نام این جزیره نشان‌دهنده خاص بودنش است: Ilhabela در زبان پرتغالی به معنی جزیره فوق‌العاده است. سواحل، آبشارها و جنگل‌های بکر و دست نخورده برای پیاده‌روی در این جزیره وجود دارند. مانند بسیاری از سواحل اقیانوس اطلس، ایلابلا دو چهره دارد: ضلع غربی آن که به سواحل قاره‌ای برزیل منتهی می‌شود؛ با سواحل شهری که امکاناتی برای استراحت و ورزش‌های آبی دارند. اما در ضلع شرقی، شمالی و جنوبی آن به قسمت بکر سواحل برزیل می‌رسیم که مردم عادی در حال ماهیگیری‌اند و جنگل‌های سرسبز به دریا ختم می‌شوند.

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

الیا دو سانتا کاتارینا (Ilha de Santa Catarina)

سواحل برزیل در جزیره الیا دو سانتا کاتارینا، بسیار پر جنب و جوش و متنوع‌اند: از سواحل آرامش‌بخش و پر جمعیت شمالی گرفته تا سواحل بکر و صخره‌ای جنوبی. اما جاذبه‌های این جزیره تنها به سواحلش ختم نمی‌شود. جنگلی از کاج‌های محافظت‌شده در سمت شرقی این ساحل برزیل قرار دارد. در حالی‌که قسمت غربی آن با تپه‌های شنی پر شده که مناظر زیبای قمری را بوجود می‌آورند. بی‌شک یکی از متنوع‌ترین سواحل برزیل در این جزیره قرار دارد.

چشم‌اندازهای برزیل، جاذبه گردشگری برزیل

زیبایی‌هایی مثل جنگل‌های سرسبز و باران‌خیز، آبشارهای خروشان، کوه‌های مرتفع، و جزیره‌های استوایی نشان ‌می‌دهد که چرا برزیلی‌ها ‌می‌گویند «Deus e Brasileiro»، یعنی خدا برزیلی است!

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

ریو دو ژانیرو

سیداده مرویلسا (Cidade Maravilhosa) یعنی شهر شگفت‌انگیز: کوه‌های پوشیده از جنگل و سواحل دوست‌داشتنی به خوبی دلیل این نامگذاری را ثابت ‌می‌کنند.

فرناندو دو نورونا

تخته‌سنگ‌ها و صخره‌ها، کوه‌های صخره‌ای و نوک‌تیز، خلیج‌های زیبا و سواحل همگی در یک جزیره 10 کیلومتری در کنار هم قرار گرفته‌اند.

آبشارهای ایگواسو (Iguaçu)

این آبشارها در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارند و جزو تماشایی‌‌ترین آبشارهای کره زمین هستند.

پارک ملی چاپادا دیامنتینا (Chapada Diamantina)

در داخل منطقه باهیا می‌توانید در ناحیه تماشایی فلات پیاده‌روی یا در آبشارها شنا کنید.

پارک ملی لنسویس ماراننسس (Lençóis Maranhenses)

منظره‌‌‌ای منحصر به فرد از ریگ‌های روان بادخیز و تالاب‌های آبی‎‌رنگ و درخشان.

آلتر دو چائو (Alter do Chão)

سواحلی فوق‌العاده با ماسه‌های سفیدرنگ. این منطقه در اعماق آمازون قرار دارد و دور تا دور آن را جنگل گرفته است.

اگر سفر با قطار را ‌می‌پسندید:
سوار قطارهای سِرا ورده اکسپرس (Serra Verde Express) بشوید. در مسیر میان کوریتیبا (Curitiba) و مُریتز (Morretes) مناظر خیره‌کننده دره‌های کوه‌ها و زمین‌های پست استوایی را تماشا کنید.

حیات وحش

برزیل خانه گونه‌های مختلف و متنوع گیاهی و حیوانی است. تماشای حیات وحش در جنگل‌های باران‌خیز، باتلاق‌ها و کناره ساحل برای‌تان خاطره‌انگیز خواهد شد.

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

جنگل‌های آمازون

شهر مانائوس (Manaus) هنوز هم بهترین مسیر سفر به بزرگ‌‌ترین جنگل‌های باران‌خیز است.

تالاب پانتانال (Pantanal)

در حیات وحش غنی این باتلاق‌ها گونه‌های مختلف و فوق‌العاده حیوانات مختلف را خواهید دید.

فرناندو دو نورونا

بهترین ناحیه برای غواصی در آب‌های کم‌عمق و عمیق در میان تعداد زیادی از آبزیان.

پرایا دو روزا (Praia do Rosa)

در ماه‌های ژوئن و اکتبر ‌می‌توانید گونه‌های خاصی از نهنگ‌های منطقه جنوب (خوب‌نهنگان یا نهنگ‌های بزرگ و بی‌دندان) را نزدیک ساحل این منطقه تماشا کنید.

پارک ملی مونته پاسکوال (Monte Pascoal)

این پارک بخشی از جنگل‌های باران‌خیز آتلانتیک است. این جنگل‌ها انباشته از گونه‌های طبیعی هستند. پارک ملی مونته پاسکوال درست در جنوب سالوادور قرار دارد.

غذا و نوشیدنی

تنوع غذاهای مخصوص در برزیل بسیار زیاد است: از خوراک‌های متأثر از آشپزی آفریقایی گرفته تا ماهی‌های لذیذ آمازونی. گوشت گریل‌شده، میوه‌های استوایی و تأثیرات مختلف از خوراک‌های بین‌المللی همگی بخشی از عادات غذایی برزیلی‌اند.

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

ایپانما (Ipanema) و لبلُن (Leblon)

این دو پلاژ ساحلی در کنار هم قرار گرفته‌اند و بعضی از بهترین رستوران‌‌‌‌‌های ریو در این دو منطقه پیدا ‌‌‌‌‌‌می‌شود.

سائوپائولو

در سائوپائولو یا سَمپا (Sampa) گرسنه نمی‌مانید: بهترین پیتزافروشی‌‌‌‌‌ها، بوفه‌‌‌‌‌های فروش سوشی و رستوران‌‌‌‌‌هایی با غذاهای درجه یک برزیلی و غذاهای بین‌المللی.

وله داس وینداس (Vale dos Vinhedos)

این دره خوش‌منظره در ناحیه جنوبی قرار دارد و مرکز منطقه تولید نوشیدنی در برزیل است. در این منطقه رستوران‌‌‌‌‌های درجه یک هم وجود دارند.

سِناک یا خدمات ملی آموزش بازرگانی (Serviço Nacional de Aprendizagem Comercial)

در این مرکز ‌‌‌‌‌‌می‌توانید در کلاس‌‌‌‌‌های آشپزی شرکت کنید یا فقط بوفه غذاهای آن را امتحان کنید. در این بوفه تمام غذاهای خوش‌طعم باهیایی را پیدا می‌کنید.

بِلِم (Belém)

سوپ تکاکا (tacacá) را امتحان کنید تا هوش از سرتان برود! در این شهر ‌‌‌‌‌‌می‌توانید طعم ماهی‌‌‌‌‌های خوش‌طعم برزیلی مانند ماهی توکاناره (tucanaré)، یا همان ماهی طاووسی، را امتحان کنید.

تیرادنتس (Tiradentes)

بهترین ناحیه برای جشن گرفتن آشپزی مینیرایی (mineira) به ویژه در فستیوال 10 روزه مخصوص غذا همین‌جاست.

گردش خارج از مسیر توریستی شلوغ

هنر صخره‌ای پیشاکلمبی، سواحل بکر، روستاهای ماهیگیری محشر: اگر از مسیر توریستی شناخته‌شده دور بشوید، این‌ها فقط تعداد کمی ‌از مناظری است که ‌‌‌‌‌‌می‌بینید.

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

پارک ملی سرادا کاپیوارا (Serra da Capivara)

روی صخره‌‌‌‌‌های این منطقه فوق‌العاده هزاران نقاشی متعلق به دوران پیشاتاریخی وجود دارد.

پنینسولا دو مارائو (Peninsula de Maraú)

سواحل پنینسولا در باهیا دوردست و آرام هستند. در این سواحل ساکت احساس ‌‌‌‌‌‌می‌کنید کیلومترها از شلوغی جمعیت گردشگرها فاصله دارید.

ایتائوناس (Itaúnas)

این شهر ساحلی و جذاب در ایالت اسپیریتو سانتو (Espírito Santo) واقع است. این منطقه کمتر از نواحی دیگر دیده شده و یک پارک ایالتی حیات وحش نیز در آن قرار دارد.

آنگدوال (Algodoal)

یک روستای کوچک در کناره سواحل جنگلی نزدیک دهانه آمازون.

زیزوائو-زیپرینا (Xixuaú-Xipariná)

جنگل‌‌‌‌‌های باران‌خیز و حفاظت‌شده در 500 کیلومتری شمال شهر مانائوس.

سائو میگوئل داس میسوئس (São Miguel das Missões)

مسیر ورود به ویرانه‌‌‌‌‌هایی پر رمز و راز. این آثار از مبلغین یسوعی مربوط به قرن هفدهم به جا مانده‌اند.

ماجراجویی

برزیل این شانس را به شما می‌دهد تا در مناطق مختلف و حیرت‌انگیز تجربه‌‌‌‌‌‌های متفاوت و خاطره‌انگیزی کسب کنید: از پیاده‌روی‌‌‌‌‌‌های چندروزه در ریگ‌‌‌‌‌‌های روان تا غواصی در آب‌‌‌‌‌‌های کم‌عمق رودخانه‌‌‌‌‌‌های زلال.

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

ترکینگ

به سفر سه یا چهار روزه به منطقه تماشایی لنسویس ماراننسس بروید و ریگ‌‌‌‌‌‌های روان را در نور مهتاب تماشا کنید.

هنگ گلایدینگ

سوار بر پاراگلایدر از بالای کوه پرواز کنید و بر فراز مناظر استوایی و حیرت‌انگیز ریو اوج بگیرید.

اکوتوریسم

بُنیتو منطقه بسیار مناسبی برای ماجراجویی است: غواصی در آب‌های کم‌عمق رودخانه، غارنوردی، کوه‌پیمایی و صخره‌نوردی.

کوه‌نوردی

کوه‌نوردها و صخره‌نوردها حتما باید ارتفاعات خوش‌منظره پارک ملی ایتاتایای (Itatiaia) را تجربه کنند.

قایق‌رانی آرام

تختخواب ننویی‌تان را بردارید و مثل دوران گذشته با قایق‌‌‌‌‌‌های مخصوص رودخانه بین شهرهای آمازون گردش کنید.

درخت‌نوردی

از بالای درخت‌های داخل جنگل آمازون منظره زیبای پناهگاه‌‌‌‌‌‌های گیاهی در جنگل‌‌‌‌‌‌های باران‌خیز را ببینید.

کایت‌سرفینگ

نزدیک منطقه جریکواکوارا ماجراجویی با کایت‌سرفینگ را در مناطق دور تجربه کنید.

فستیوال‌ها

چه طرفدار زرق و برق سمانا سانتا یا هفته مقدس (Semana Santa) باشید چه از شلوغی و هیجان کارناوال خوش‌تان بیاید، در برزیل به شما خوش می‌گذرد. تعدادی از فستیوال‌ها و رویدادهای برزیل که ارزش برنامه‌ریزی و دیدن دارند:

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

کارناوال

در خیلی از شهرها جشن‌های پرشوری برپا ‌می‌شود، اما بهترین کارناوال‌های برزیل در شهرهایی مثل ریو، سالوادور، اُلیندا (Olinda) و کرومبا (Corumba) جشن گرفته ‌می‌شود.

جشن اکتبر (Oktoberfest)

ریشه‌های اروپایی برزیل را در این جشن تجربه کنید. این جشن در بلومنائو (Blumenau) برگزار ‌می‌شود و پرطرفدارترین غذا در آن سوئیس آلمانی و نوشیدنی است.

بومبا مئو بُی (Bumba Meu Boi)

در ماه ژوئن، شهر سائو لوئیس (São Luís) به خاطر این فستیوال فوق‌العاده غرق در رنگ و موسیقی و رقص است.

سمانا سانتا

خیابان‌های اورو پرتو (Ouro Preto) با تزیینات رنگی فرش ‌می‌شوند. این جشن پر زرق و برق چهار روز ادامه دارد.

فستیوال جونیناس (Festas Juninas)

جشنی بسیار بزرگ در ساوادور و مناطق دیگر باهیا.

تاریخ

‌می‌توانید در گذشته استعماری برزیل پرسه بزنید و در تاریخ غرق بشوید. بعضی از این بناهای تاریخی جزو میراث جهانی یونسکو هستند.

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

سالوادور

ستاره جاذبه‌های باهیا کلیساهای تاریخی و فرهنگ آفریقایی برزیلی است.

اورو پرتو

یکی از جذاب‌‌ترین شهرهای استعماری برزیل: منطقه مرتفع اورو پرتو مجموعه گنج‌های قرن هجده‌می ‌است.

اُلیندا

بقایای آثار زیبای معماری: این آثار از پرتغالی‌ها و هلندی‌ها به جا مانده‌اند.

آلکانترا (Alcântara)

شهر شگفت‌انگیزی در مَرانائو (Maranhão) با تعداد زیادی عمارت و کلیسای بازسازی‌شده و باستانی.

پاراتی (Paraty)

روستایی دیدنی و سنگ‌فرش‌شده با بناهای حفاظت‌شده متعلق به قرن هجدهم.

موزه تاریخی ملی

یکی از بهترین مکان‌ها برای کسب اطلاعات درباره حضور خانواده‌های سلطنتی پرتغالی در ریو.

زندگی شبانه

زندگی شبانه در اینجا هیجان‌انگیز است: صحنه‌های موسیقی بی‌نظیر برزیل به این شب‌ها جان ‌می‌بخشد. سامبا، طبل‌های آفریقایی برزیلی، موسیقی راک و هیپ‌هاپ همگی بخش ضروری موسیقی برزیلی هستند.

دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

لَپا (Lapa)

مرکز هیجان زندگی شبانه ریو: این شهر پر است از بارها و ‌کلاب‌های سامبا، و آخر هفته‌ها به مهمانی خیابانی تبدیل ‌می‌شود.

بایکسیو آگوستا (Baixo Augusta)

بارها و ‌کلاب‌های این محله پائولیستایی (Paulista) جمعیت شلوغ و پرهیجانی را به خود جذب ‌می‌کند.

پلورینو (Pelourinho)

مرکز تاریخی سالودور جایی است برای شنیدن صدای طبل‌های گروهی. مثلا شنیدن موسیقی گروه اُلُدوم (Olodum) با ریتم‌های بلند و سنگینش.

لاگوا دا کُنسیسائو (Lagoa da Conceição)

موسیقی زنده، چشم‌انداز دریاچه و دی‌جِی‌های حرفه‌ای بزرگترین جاذبه این شهر در منطقه الیا دو سانتا کاتاریناست.

بلو هوریزونته به معنی افق زیبا (Belo Horizonte)

در مرکز میناس گرایس (Minas Gerais) صحنه‌های هنری زنده و زندگی شبانه پر جنب‌و جوش را ببینید.

بوزیوس (Búzios)

روزها در کنار سواحل این شهر امروزی حمام آفتاب بگیرید و شب‌ها در ‌کلاب‌هایش پرسه بزنید.

برگرفته از کتاب lonely planet



1399/02/22 | کد مطلب: 3853
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل
دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل سپیده اقتداری
دیدنی‌های برزیل و معرفی سواحل برزیل

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس