کرونا همه مشاغل خلخال را تحت تاثیر قرار داد


کرونا همه مشاغل خلخال را تحت تاثیر قرار داد

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: کرونا همه مشاغل موجود این شهرستان را تحت شعاع و تاثیر خود قرار داده و هیج شغلی از خسارات مالی این ویروس در امان نبوده است.

به گزارش ایرنا ،فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال افزود: شیوع بیماری کرونا در جامعه بسیاری از صاحبان مشاغل مختلف این شهرستان را دچار خسارات مالی کرده و بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه با مشکل جدی مالی و پرداخت حقوق کارکنان و کارگران خود مواجه هستند.

وی اظهارداشت: بسته‌های حمایتی اقتصادی دولت در راستای حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی خسارت‌دیده از جانب شیوع کرونا بتدریج در اختیار صاحبان این واحدها و همچنین سایر مشاغل ضرر دیده از کرونا و نیز اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار می‌گیرد.

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال با تقدیر از دست‌اندرکاران بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در کمک به واحدهای خسارت دیده از کرونا در این شهرستان گفت: این بنیاد علاوه بر فراهم کردن زمینه ایجاد ۹۰ فرصت شغلی جدید برای جوانان جویای کار خلخال در سال گذشته و همچنین ارائه بسته‌های حمایتی به مشاغل

خسارت‌دیده از کرونا در سال جدید نیز با پراخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی زمینه ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی جدید در این شهرستان را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده همه دستگاه‌های اجرایی از فرصت ایجاد شده توسط بنیاد برکت استان اردبیل جهت حل مشکل ریشه‌دار بیکاری در این منطقه افزود: با توجه به آمادگی بنیاد برای پرداخت تسهیلات به مجریان طرح‌های مختلف تولیدی در بخش کشاورزی و با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان در توسعه و ترویج کشت و پرورش گیاهان دارویی ،دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع نسبت به شناسایی و معرفی افراد متقاضی اجرای این طرح‌ها باید بیش از پیش تلاش کنند.

فرماندار خلخال از اجرای موفق طرح یک روستا ، یک محصول در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دولت در این شهرستان خبرداد و گفت: روستای علی‌آباد این شهرستان به عنوان روستای نمونه در اجرای طرح احداث و راه‌اندازی گلخانه‌های مقیاس کوچک تولید محصولات کشاورزی و در راستای اجرای طرح یک روستا یک محصول محسوب شده و برای

راه‌اندازی گلخانه‌های مقیاس کوچک در روستای گورانسراب به عنوان دومین روستای منطقه تلاش می‌شود.

او اظهارکرد: در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دولت و توانمندسازی خانوارهای روستایی و در اجرای طرح یک روستا ،یک محصول سه روستا در سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش‌رستم این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی یک روستا یک محصول انتخاب شد.
وی همچنین به توسعه طرح‌های تولید پوشاک در این شهرستان در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: ده‌ها کارگاه خیاطی تولید مانتو و پوشاک در اماکن مسکونی روستایی خلخال

راه‌اندازی شده که این کارگاه‌ها علاوه بر تامین پوشاک مورد نیاز شهرستان توان تولید پوشاک سایر مناطق کشور را به صورت انبوه دارند.
وی از ارائه بسته‌های حمایتی مختلف از جمله بیمه کارگران مشمول در کارگاه‌های خیاطی زیرمجموعه طرح یک روستا یک محصول و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت طولانی مدت به مجریان این طرح در روستاهای خلخال خبرداد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها