بوتیک هتل حنا تهران


بوتیک هتل حنا نتیجه بازسازی یک خانه 90 ساله در کوچه لولاگر، یکی از شناخته شده‌ترین کوچه‌های مرکز تهران می باشد. بوتیک هتل حنا نمایی از تهران معاصر است؛ با لایه‌های متعددی که از 90 سال پیش تا امروز به آن افزوده شده است. این مجموعه تجربه‌ای از لایه‌های متفاوت زندگی در تهران را به […] نوشته بوتیک هتل حنا تهران اولین بار در جامع ترین سایت جاهای دیدنی...

بوتیک هتل حنا نتیجه بازسازی یک خانه ۹۰ ساله در کوچه لولاگر، یکی از شناخته شده‌ترین کوچه‌های مرکز تهران می باشد. بوتیک هتل حنا نمایی از تهران معاصر است؛ با لایه‌های متعددی که از ۹۰ سال پیش تا امروز به آن افزوده شده است. این مجموعه تجربه‌ای از لایه‌های متفاوت زندگی در تهران را به شما ارائه می‌کند. تجربه‌ای منحصر به فرد از حضور در قلب یک شهر شلوغ و پرآشوب؛ تجربه‌ای امروزین از هنر، معماری، دیزاین و مهمان‌نوازی انسان معاصر تهران است .

بوتیک هتل حنا تهران

بوتیک هتل حنا تهران

مفهوم بوتیک هتل ابتدا در دهه‌ ۱۹۸۰ و به معنای امروزی در سال ۲۰۱۲ در هتل اینترکانتیننتال لندن معرفی و پس از آن به مفهومی رایج در بریتانیا و آمریکای شمالی تبدیل شد.هدف از ایجاد بوتیک هتل‌ها ایجاد محیطی خودمانی، اختصاصی، شهری و مدرن است. در واقع به آن دسته از هتل‌هایی گفته می‌شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهره هستند. آن‌ها معمولاً کوچکتر از گراندهتل‌ها بوده و لوکس بودن هدف اصلی آن‌ها نیست؛ بلکه خود، هدف اصلی بازدید هستند.

بوتیک هتل حنا اولین محصول پروژه بازآفرینی شهری شرکت معماری باغ ایرانی است. ساختمان در سال ۱۳۹۵ توسط این شرکت خریداری شد. فرایند مرمت ساختمان دو سال طول کشید و با پایان آن، بوتیک هتل حنا در زمستان ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرد.

کوچهٔ لولاگر یا کوچه قرینه پایتخت در خیابان نوفل لوشاتو تهران قرار دارد و انتهای آن به خیابان حافظ متصل می‌شود. این کوچه یکی از محله‌های قدیمی تهران و جزء آثار ثبت شده سازمان میراث فرهنگی است. شهرت این کوچه به دلیل قرینه بودن ساختمان‌های آن در دو طرف است.
شش ساختمان کوچه لولاگر تهران در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی توسط استاد حسن بنا ساخته شدند. این ساختمان‌ها به سفارش دو برادر به نام‌های محمد باقر و اکبر لولاگر ساخته شدند. خانه‌های کوچه لولاگر با هم قرینه‌اند. در برابر هر پنجره، پنجره دیگری و در برابر هر درب، درب مشابه دیگری در آن سوی کوچه است. خانه‌های کوچه لولاگر از اولین نمونه‌های معماری برونگرا در تهران است. در زمانی که برای اولین بار کوچه‌ها شکل می‌گیرند و امنیت عمومی برقرار می‌شود، خانه‌هایی در تهران به وجود می‌آیند که به جای حصار، پنجره‌هایشان به فضای عمومی گشوده است. کوچه لولاگر همچنین اولین نمونه از یک مجتمع مسکونی در تهران است.
این خانه در دو طبقه ساخته شده و در مجموع ۵۴۰ متر زیربنا دارد. داخل این خانه با گچ‌بری و کاشی‌کاری تزئین شده است. مرمت ساختمان پلاک دو کوچه لولاگر در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت معماری باغ ایرانی آغاز شد. در ابتدای فرایند مرمت، تاریخچه بنا و لایه‌های مختلف آن شناسایی شد. هر کدام از این لایه‌ها که در ادوار مختلف به این ساختمان اضافه شده‌اند، بیانگر بخشی از تجربه زیسته مردمان تهران و ساکنان این خانه بوده‌اند. این لایه‌ها در فرایند مرمت حفظ شدند. هرجایی که لازم بود چیزی مرمت شود، مرمت شد و بقیه چیزها به همان شکل سر جایشان ماندند. این هتل همچنین دارای یک فضای پاپ آپ برای اجراهای هنری است. پاپ آپ | پاپ‌آپ بوتیک هتل حنا تجربه‌ای از دیزاین امروز تهران است.

بوتیک هتل حنا تهران

بوتیک هتل حنا تهران

این مجموعه ۷ اتاق و فضاهای جانبی شامل رستوران، پلتفرم و پاپ‌آپ دارد. معماری داخلی بوتیک هتل حنا که برگرفته از سبک معماری معاصر ایران و جهان است، فضای امروزی و صمیمانه‏ای را برای ثبت یک تجربه به یادماندنی مهمانانش خلق کرده است.
دنج (تویین) | به دور از هیاهوی تهران و رو به دیواری سبز
نور (کویین) | سه پنجره گشوده به نور، این اتاق را به فضایی پر از نور در طول روز تبدیل می‌کند. در اتاق نور همزمان به حیاط بوتیک هتل حنا و به پل حافظ دید خواهید داشت

بوتیک هتل حنا تهران

بوتیک هتل حنا تهران
کنج (کویین) | در کنج این اتاق پنجره‌ای است که رو به پل حافظ گشوده می‌شود. می‌توانید در سکوتِ بوتیک هتل حنا بنشینید و هیاهوی پل حافظ را تماشا کنید
اجاق‌ (کویین) | اجاق قلب خانه است و این اتاق یک بالکن اختصاصی بزرگ دارد که میهمانان اتاق را در ارتباط با کوچه قرار می‌دهد
گلخانه آرام، بی سر و صدا و به دور از هیاهو؛ دنج جایی گرم و خلوت برای ماندن است. به دور از هیاهوی تهران و رو به دیواری سبز، شما تجربه‌ای از یک اقامت منحصر به فرد در اتاقی دنج را خواهید داشت.

بوتیک هتل حنا تهران

بوتیک هتل حنا تهران

همسایه (تویین) | اتاق همسایه بوتیک هتل حنا پنجره‌ای به حیاط خانه همسایه دارد.
لولاگر (تویین) | وارد کوچه لولاگر که می‌شویم، بیش از هر چیز دو پنجره بیرون آمده روبروی هم در وسط کوچه توجه ما را به خود جلب می‌کند. اتاق لولاگر تا میان کوچه لولاگر آمده است و همزمان بخشی از خانه و بخشی از کوچه است. این اتاق بزرگترین اتاق بوتیک هتل حناست و در صورت درخواست می‌تواند با اضافه شدن اتاق کناری، به یک سوئیت چهارتخته تبدیل شود. . ماندن در اتاق لولاگر تجربه ماندن در جایی میان خانه و کوچه و پشت یکی از مشهورترین پنجره‌های تهران است.
کمان (کویین) | از طاق کسری تا مسجد شیخ لطف‌الله و از مقبره خیام تا برج آزادی تهران، بخشی از هویت معماری ایرانی است. در اتاق کمان رو به کوچه لولاگر، تجربه‌ای از معماری مدرن ایران را خواهید داشت.

بوتیک هتل حنا تهرانبوتیک هتل حنا تهران

بخش دیگری از بوتیک هتل جنا رستوران و کافه آن است که گردشگرانی که تمایلی به ماندن و اقامت در این هتل ندارند می‌توانند از آن استفاده کنند. صبحانه نیز جزء جدایی ناپذیر این هتل است به طوری که شهروندان و گردشگران می‌توانند هر روز هفته برای صبحانه خوردن به این هتل بروند.
کافه بوتیک هتل حنا در لابی و ایوان ساختمان ۸۰ ساله کوچه لولاگر قرار دارد. در این کافه می‌توانید تمام روز در قلب تهران ساعاتی آرام را سپری کنید؛ ساعاتی همراهی نوشیدنی سرد و گرم و میان‌وعده.
حضور در بوتیک هتل حنا تجربه‌ای از مواجهه با تهران است. این تجربه با تجربه‌ای منحصر به فرد از گشت در مرکز تهران تکمیل می‌شود. در تور تهران بوتیک هتل حنا با چند موتور سیکلت وسپا که برای این منظور آماده شده‌اند، در بافت منطقه ۱۱ و ۱۲ تهران پرسه می‌زنیم و با تهران ملاقاتی تازه خواهیم کرد.

خانه‌ای که این هتل در آن احداث شده توسط نسل اول معماران ساخته شده است. در تمامی دنیا با اجرای چنین پروژه‌هایی سعی می‌کنند بافت‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی خود را حفظ کنند و جاذبه‌های فرهنگی ایجاد کنند. قطعاً این هتل می‌تواند برای گردشگرانی که به تهران می‌آیند جذاب باشد.

اگر به بوتیک هتل حنا در کوچه لولاگر رفتید سایر جاذیه‌های میراثی و گردشگری تهران در این نقطه از شهر را نیز از دست ندهید. موزه جواهرات، موزه آبگینه و موزه ملی ایران در نزدیکی این بوتیک هتل قرار دارند. عمارت مسعودیه، کاخ گلستان‌ یا بازار تهران نیز فاصله زیادی با این بوتیک هتل ندارند.

بوتیک هتل حنا تهران

بوتیک هتل حنا تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص