برگزاری ششمین جلسه انجمن نمایش در فضای مجازی


برگزاری ششمین جلسه انجمن نمایش در فضای مجازی

نوجوانان علاقمند به هنرهای نمایشی با نمایشنامه نویسی و رموز موفقیت بر صحنه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با توجه به تعطیلی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با هدف رعایت بهداشت و سلامت جامعه؛ انجمن نمایش که از اعضای علاقمند و فعال مراکز در حوزه هنرهای نمایشی تشکیل شده است ششمین جلسه ی خود را با عنوان "نمایشنامه عروسکی و رموز موفقیت بر صحنه" به صورت مجازی و با حضور ساغر لطفی نژاد" کارشناس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری برگزار کرد.

در این جلسه از انجمن که به صورت کارگاهی و مشارکتی، با حضور ۳۸ عضو نوجوان برگزار شد، ابتدا حاضران از طریق فایل های صوتی و تصویری مدرس کارگاه، با اهمیت مهندسی ساختمان نمایشنامه برای خلق یک اثر نمایشی و موفقیت آن در صحنه آشنا شدند.

بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از این کارگاه مجازی، مبحث مخاطب شناسی و نیازهای رشدی و تربیتی هر دوره در انتخاب نمایشنامه یا نگارش آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.پرهیز از سطحی نگری و ساده انگاری به جای استفاده از عنصر سرگرمی در نگارش نمایشنامه‌هایی که برای کودکان نوشته‌می‌شود، مبحث دیگری بود که مدرس کارگاه بر آن تاکید داشت.

همچنین دلایل رضایت مخاطبان کودک و نوجوان از یک اثر نمایشی به بحث و گفتگو گذاشته شد که اعضا با پیام های صوتی و نوشتاری با علاقه در بحث شرکت کرده و نظراتشان را بیان داشته و همراه با مدرس کارگاه به جمع بندی رسیدند.

این کارگاه ۹۰ دقیقه ای که پس از لحظات معنوی اذان و افطار از ساعت ۲۱ تا ۲۲/۳۰ در هفته سوم اردیبهشت برگزار شد با استقبال خوب نوجوانان همراه شد در ادامه این نشست مجازی انتخاب سوژه و موضوع برای نگارش یک نمایشنامه توسط اعضای کارگاه جهت ارائه در جلسه ی هفتم تکلیفی بود که لطفی نژاد برای اعضا در نظر گرفت.

گفتنی است، انجمن نمایش در دوره شیوع ویروس کرونا با هدف ارتقا دانش و انگیزه اعضا انجمن و استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی با حضور اعضای نوجوان مراکز کانون استان تهران هر دو هفته یکبار به صورت مجازی برگزار می شود.

در این جلسه از انجمن خانم میر محمد صادقی کارشناس محترم ستاد و خانم طالبی سرپرست محترم واحد هنری استان تهران به عنوان میهمان در گروه حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !