اوجگیری دوباره کرونا تلاش برای بازگشایی اقتصادها را متوقف می‌کند


اوجگیری دوباره کرونا تلاش برای بازگشایی اقتصادها را متوقف می‌کند

درحالیکه اروپا اولین اقدامات را برای برداشتن محدودیت ها انجام می دهد، شیوع دوباره‌کرونا باعث شده برخی دولت‌های دیگر مثل کره جنوبی و آلمان محدودیت های خود را تشدید کنند.

اوجگیری دوباره کرونا تلاش برای بازگشایی اقتصادها را متوقف می‌کند

به گزارش فانوس، شیوع دوباره ویروس کرونا در کره جنوبی، آلمان و چین نشان دهنده چالشی است که دولت ها برای برداشتن محدودیت ها با آن مواجه هستند. میلیون ها اروپایی برای بازگشایی اقتصادهایشان آماده می شوند.


فرانسه، اسپانیا، دانمارک، نروژ و انگلیس برخی اقدامات محدود کننده برای کنترل ویروس کرونا را برمی دارند. رهبران این کشورها سعی دارند آسیب های اقتصادی همه گیری این ویروس را به حداقل برسانند.

در اسپانیا، بیش از نیمی از جمعیت مرحله اول خروج از قرنطینه را آغاز می کنند. کافه ها و رستوران ها اجازه خواهند داشت در مکان‌های باز به مشتریان خدمات رسانی کنند و مردم می‌توانند در گروههای کمتر از 10 نفر اجتماع کنند. ولی محدودیت‌ها در مناطقی که آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا را دارند، مثل مادرید و بارسلون همچنان ادامه خواهد داشت.

دانش آموزان دوره متوسطه در نروژ بر سر کلاس‌های خود باز می‌کردند و دانمارک به فروشگاه هایش اجازه داده درهای خود را باز کنند.

فرانسه هم برداشتن محدودیت ها را با سخت ترین آنها آغاز کرده است یعنی گرفتن اجازه خروج از منزل. بیشتر کسب و کار ها در فرانسه به شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای کارکنان و مشتریان اجازه بازگشایی دارند.

انگلیس که پس از آمریکا بیشترین آمار مرگ ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرده است، اولین قدم ها را در جهت برداشتن محدودیت ها بر می دارد.

نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد تعطیلی های این کشور زودتر از زمان برنامه ریزی شده برداشته می شود. رم سعی می کند رکود وحشتناکی را که پس از حدود 2 ماه تعطیلی اقتصاد به وجود آمده برطرف کند.

درحالیکه اروپا اولین اقدامات را برای برداشتن محدودیت ها انجام می دهد، شیوع دوباره این ویروس باعث شده برخی دولت‌های دیگر دوباره محدودیت های خود را تشدید کنند.


پس از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سئول کره جنوبی، مقامات این شهر کافه ها و کلوپ ها را تعطیل کردند.

همه گیری ویروس کرونا ضربه سختی به دولت کره جنوبی زده است. رئیس جمهور کره جنوبی هشدار داد در حالیکه اقدامات این کشور در کنترل همه گیری کرونا، تحسین بین المللی را برانگیخته ولی هنوز جنگی طولانی در پیش است.

درست چند روز پس از اینکه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برداشته شدن تعطیلی بزرگترین اقتصاد اروپا را اعلام کرد، متوسط تعداد افرادی که هر شخص مبتلا به کرونا می تواند آلوده کند در این کشور افزایش یافت و به بیش از یک نفر رسید. این آمار باعث شد چندین منطقه در آلمان لغو تعطیلی ها را به تعویق بیندازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !