نامه رحمانی به روحانی و افشاگری درباره دلیل برکناری‌اش؛ ردپای واعظی در برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت/واکنش روابط عمومی دفتر رییس جمهور به نامه وزیر سابق صمت


وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت که امروز برکنار شد، در نامه‌‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور دلیل برکناری خود را مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی اعلام کرد.

وزیر سابق صنعت که امروز برکنار شد، در نامه‌‌ای به رئیس جمهور دلیل برکناری خود را مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی اعلام کرد.

رضا رحمانی که امروز با حکم حسن روحانی رئیس جمهور جای خود را به حسین مدرس خیابانی داد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت کنار رفت در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور نوشت: با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حتماً مستحضرید که در تاریخ 17 اردیبهشت 99 جناب آقای واعظی با این جانب تماس و تهدید کردند در صورت رأی نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصاً نمایندگان آذری‌زبان را قانع و برای این طرح رأی بگیرید. بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم. امروز 22 اردیبهشت 99 که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتم مجدداً جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفا بدهم.

به استحضار می‌رسانم حجت شرعی برای استعفا نمی‌بینم و کماکان مثل 19 ماه و سالیان گذشته با تمام توان آماده خدمت‌گذاری بوده و به ویژه در شرایط سخت کشور و تجربیات گران‌بهایی که اندوخته‌ام کماکان آماده فداکاری و خدمت‌گذاری شبانه‌روزی به مردم عزیزمان هستم.

از اینکه در دوره حدود 19 ماهه مسئولیت اینجانب علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور به مدد الهی و تلاش شبانه‌روزی همکاران صدیقم نسبت به حفظ افزایش و رونق تولید و تولید کالای اساسی و مایحتاج عمومی کشور به ویژه عبور از تحریم و حوادث مختلف و علی‌الخصوص بحران کرونا که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، به خود می‌بالم و در تعجب هستم که چرا علی‌رغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار می‌بایست اینگونه بنابه انگیزه‌های سیاسی تحت فشار قرار گیرم.

در هر حال هر تصمیمی که بگیرید برای اینجانب محترم است و کماکان خود را خدمت‌گذار عاشق ملت بزرگ ایران و سرباز ولایت می‌دانم.

رضا رحمانی

22 اردیبهشت 99

نامه رحمانی به روحانی و افشاگری درباره دلیل برکناری‌اش؛ ردپای واعظی در برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت/واکنش روابط عمومی دفتر رییس جمهور به نامه  وزیر سابق صمت

گفتنی است عصر امروز در اقدامی غیرمنتظره حسن روحانی در حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صمت معرفی کرد. بسیاری پیش از این دلیل برکناری رضا رحمانی را آشفته بازار قیمت خودرو اعلام کردند. پیشتر نیز نمایندگان مجلس نیز به دلیل افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو رحمانی را به استیضاح تهدید کرده بودند.

واکنش روابط عمومی دفتر رییس جمهور به نامه وزیر سابق صمت

به هیچ وجه از جناب آقای رحمانی خواسته نشده از لایحه دولت حمایت کنند، بلکه تاکید شده از فعالیت‌ها و رایزنی‌های فشرده سه نفر از نزدیکان‌شان-که در صورت لزوم نام آنها اعلام خواهد شد- در مجلس و رسانه‌ها علیه لایحه دولت، ممانعت بعمل آورند.

همچنین از طرف رئیس‌جمهور به ایشان گوشزد شد که تداوم این روند تخلف است و قطعا با این تخلف برخورد خواهد شد.

امروز نیز بر خلاف آنچه ادعا شده، از ایشان خواسته نشده استعفا دهند، بلکه تصمیم رئیس‌جمهور برای جایگزینی به ایشان اطلاع‌رسانی و از وی درباره نحوه اعلام این خبر استمزاج شد که در خواست ملاقات حضوری داشتند و نهایتا نامه مذکور را منتشر کردند.

دلایل تصمیم رئیس‌جمهور به تغییر در وزارت صنعت، معدن و تجارت نه فقط منحصر به تلاش وزیر سابق برای رد لایحه دولت در مجلس، که مربوط به موارد متعدد دیگری نیز بود که افکار عمومی ، فعالان اقتصادی ، صاحبان کسب و کار و تجارت به خوبی از آن آگاهند.

توئیت حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور بعد از تغییر وزیر صمت

نامه رحمانی به روحانی و افشاگری درباره دلیل برکناری‌اش؛ ردپای واعظی در برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت/واکنش روابط عمومی دفتر رییس جمهور به نامه  وزیر سابق صمت

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

سانحه برای شناور «کنارک» نداجا/ شهادت ۱۹ نفر و مجروح شدن ۱۶ نفر از کارکنان ارتش | 1.1 هزار دلار مرز مقاومتی را شکست؛ سکه پشت مرز ۷ میلیون | 2.2 هزار تصویب واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی | 1.0 هزار در بورس چه خبر است؟/توصیه‌‎های جدی به تازه واردان بورس و صاحبان سهام عدالت؛ مرعوب بازارسازان نشوید | 1.0 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 16.4 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت