سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد


سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه اندازی سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس 115 استان (آسایار) و خودرو فرماندهی اورژانس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خبر داد.

“پرویز یزدانپناه” افزود: سیستم ارتباطات اورژانس در گذشته به صورت سنتی و کاغذی بود به گونه ای که طبق برآورد صورت گرفته سالانه ۵۰۰ میلیون تومان برای برگه ماموریت ها و بایگانی آنها هزینه می شد.

وی تصریح کرد: این سیستم در راستای اجرای برنامه دولت الکترونیک بوده و سبب کاهش زمان فراخوان آمبولانس و افزایش سرعت انجام ماموریت های پیش بیمارستانی می شود.

سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: در پایگاه ها و آمبولانس های سراسر استان گوشی‌های هوشمندی قرار دارد که از این طریق با سیستم و پایگاه ‌های اصلی ارتباط برقرار می ‌کنند.

یزدانپناه اظهار کرد: با اجرای این سامانه فراخوان آمبولانس و زمان رسیدن بر بالین بیمار به حداقل خود رسیده و حدود ۳۰ ثانیه الی یک دقیقه کاهش می یابد که ارزش بالایی دارد.

وی تاکید کرد: با این سامانه فعالیت های اورژانس به صورت مکانیزه انجام و فرم‌های کاغذی حذف و به صورت الکترونیک ثبت می شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تاکنون یک و نیم میلیارد تومان در جهت راه اندازی این سامانه هزینه شده است.

یزدانپناه خاطرنشان کرد: خودرو فرماندهی اورژانس نیز حدود یک میلیارد تومان هزینه داشت که از وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هدیه داده شد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان شهید رجایی یاسوج تصریح کرد: در سال ۹۷ این مرکز افتتاح شد ولی در پاییز ۹۸، سه میلیارد تومان تجهیزات چهارگانه آن خریداری و در این مرکز استقرار یافت، این مرکز از فردا به ارائه خدمت می پردازد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین از راه ‌اندازی مرکز ام آر آی بیمارستان شهید جلیل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یاسوج در عید فطر خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح کلینیک تخصصی یاسوج سایر کلینیک های ادواری جمع‌آوری و در این کلینیک متمرکز می‌شوند.

“کامبیز کشاورزی”سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: سیستم اتوماسیون عملیاتی اورژانس یکی از پیشرفته ترین سیستم ها در کشور است که ما نیز همگام با سایر استان ‌ها در حال ارائه خدمت هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی خاطرنشان کرد: این سامانه امکانی را فراهم کرده که با اورژانس های سراسر استان در تماس باشیم و در مراکز پزشکان می توانند اطلاعات بیمار را به طور کامل از طریق این سیستم دریافت نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...