خارش و التهاب پوستی که نشانه کرونا است


مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می دهد ویروس کرونا به تازگی علایم جدیدی از خود نشان داده و با عوارض پوستی و التهابات…

خارش و التهاب پوستی که نشانه کرونا است

مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می دهد:

خارش و التهاب پوستی که نشانه کرونا است
سیناپرس: مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می دهد ویروس کرونا به تازگی علایم جدیدی از خود نشان داده و با عوارض پوستی و التهابات مرتبط با پوست نیز ظاهر می شود. در این گزارش به بررسی انواع این التهابات ناشی از کرونا می پردازیم.

بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا حتی پس از تلاش های همه جانبه در سراسر دنیا هیچ نشانه ای از عقب نشینی را نشان نمی دهد. این بیماری مانند هیچ کدام از بیماری های پیشین نیست و دانشمندان در مورد چگونگی مقابله با آن هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده اند.

از سوی دیگر به دلیل جدید بودن کووید 19، هیچ اطلاعات پیشین و مطالعات مرتبط با این بیماری در اختیار پزشکان قرار ندارد.

دانشمندان به تازگی دریافتند که کووید 19 دارای علائم جدیدی است که به نظر می رسد در نگاه اول هیچ ارتباطی با این بیماری ندارند. در ابتدا تصور می شد که کرونا صرفا یک بیماری تنفسی است. این بیماری بسیار مسری معمولاً با تب ، گلودرد ، خستگی و مشکلات تنفسی همراه است. با گذشت چند ماه از شیوع گسترده این ویروس، به تدریج علایم جدید بیشتر و بیشتری در رابطه با آن کشف می شود.

بر اساس گزارش های پزشکی، برخی از افراد دارای کرونا با درد عضلانی و اسهال روبرو شدند. کودکان شروع به نشان دادن علائم التهابی و کبودی انگشتان کردند.

در حال حاضر متخصصان از ظهور انواع مختلف مشکلات پوستی روی برخی از افراد که آزمایش کرونا در آن ها مثبت بوده، خبر داده اند که این مساله موجب شگفتی پزشکان شده است. بر این اساس، بیش از 375 بیمار مبتلا به کرونا در کشور اسپانیا دارای نشانه های مشکلات و التهابات پوستی شناسایی شده اند.

به گفته کارشناسان ، طیف گسترده ای از التهابات پوستی در بیماران مبتلا به کووید 19 وجود دارد. متخصصان دریافتند که این مشکلات پوستی در بیماران جوانتر شایع است و برای مدت زمان بیشتری ادامه دارد. به گفته محققان ، بثورات در بعضی از عفونت های ویروسی مانند آبله مرغان شایع هستند. اما آنچه در اینجا متفاوت است ، تنوع زیاد این التهابات پوستی ناشی از کووید 19 است. به باور کارشناسان؛ دیدن انواع مختلف مشکلات پوستی که برخی از آنها کاملاً خاص هستند، بسیار شگفت انگیز است.

در ادامه به بررسی انواع مشکلات پوستی که می توانند بر اثر ویروس کرونا به وجود آیند، می پردازیم:

ماکولاپپولها (Maculopapules)

بهتر است در شرایط فعلی و همه گیری کرونا، نسبت به ظاهر شدن برجستگی های قرمز ، بلند و مسطح در روی پوست خود هوشیار باشید. این عارضه پوستی با عنوان ماکولاپاپول شناخته شده و عوارض آن حدود هفت روز ادامه دارد. پزشکان متوجه شده اند که این بثورات در موارد شدیدتر ابتلا به کرونا شایع بوده و تقریباً همزمان با سایر علائم ظاهر می شود.

التهاب گزنه ای (Nettle Rash)

این نوع التهاب پوستی معمولا به رنگ صورتی یا سفید ظاهر شده و اغلب فرد بیمار در این مناطق احساس خارش دارد. این نوع بثورات بیشتر در سطح بدن و تنه بیماران مشاهده می شود اما گاهی اوقات می تواند روی دست ها نیز ظاهر شود.خارش و التهاب پوستی که نشانه کرونا است

انگشت کووید (COVID Toe)

اگر چه این نوع التهابات پوستی معمولا در انگشتان پای کودکان مشاهده می شود اما می تواند در دست های فرد بیمارنیز ظاهر شود. به نظر می رسد این نوع از التهابات پوستی در بیماران جوانتر با موارد خفیف شایع تر است. ویژگی دیگر این نوع از مشکلات پوستی ناشی از کرونا، این است که معمولا در مرحله بعد از عفونت ظاهر شده و برای حدود 12 روز به طول انجامید.

تاول

تاول های کوچک همچنین ممکن است در اندام و تنه بیماران دارای ویروس کرونا ظاهر شود. این عوارض پوستی معمولا با احساس خارش شدید همراه هستند و بیشتر در بیماران میانسال مشاهده می شود. بطور کلی ، این بثورات حتی قبل از هرگونه علائم دیگر مرتبط با کرونا بروز کرده و حدود ده روز ادامه دارد.

التهاب نکروز (Necrosis Rash)

این عوارض پوستی معمولا به صورت لکه ظاهر شده و شکل ظاهری آن ها دارای الگوی خاصی است. که به رنگ قرمز بوده یا به صورت رنگ آبی تغییر حالت می دهد. اینعوارض معمولاً به دلیل اختلال در گردش خون ایجاد شده و بیشتر در بیماران مسن که به دلیل عفونت شدید بستری هستند شایع تر است.

مترجم: احسان محمدحسینی

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی