طرح جامع شهر سنقر پس از 15 سال بازنگری می‌شود


طرح جامع شهر سنقر پس از 15 سال بازنگری می‌شود

کرمانشاه - ایرنا- رییس شورای اسلامی سنقر از بازنگری طرح جامع این شهر بعد از گذشت 15 سال و تعیین تکلیف زمین‌های خارج از محدوده شهری سنقر خبر داد.

سید «مهدی طالقانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در جلسات متعدد در ۲ سال گذشته و پیگیری‌های معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر فنی استانداری، فرماندار، شهردار سنقر، اعضای شورای شهر، اداره راه شهرسازی استان کرمانشاه و سایر دستگاه‌های ذیربط طرح جامع شهر سنقر توسط استاندار ابلاغ شد.

وی افزود: ساخت شهر و توسعه آن، نقش و عملکرد اصلی شهر در حال و آینده، جهات کلی توسعه شهر، کاربری های عمده و موثر، احتمالات جمعیتی و ظرفیت جمعیت پذیری در چهارچوب این طرح بوده و به نوعی راهنمای توسعه شهری خواهد بود.

وی در ادامه از حل مشکل ۱۵ساله بیش از ۸۳ پلاک از زمین های شهرک شهرداری و مشکل پنج ساله مالکین پلاک های ورودی شهرک ولیعصر(عج) این شهر خبر داد و گفت: صاحبان این املاک سال ها درگیر خارج از محدوده بودن این پلاک ها بودند و عملا برای صدور پروانه ساخت و ساز مشکلاتی داشتند و همچنین در سال های گذشته برای این افراد تعهداتی ایجاد شده بود و با پیگیرهای متعدد شهردار سنقر و اعضای شورا این موضوع نیز در طرح جامع حل شده است.

وی در ادامه اظهارداشت: طرح تفکیک اراضی ناحیه کارگاهی نیز که بیش از ۳۰ سال دچار مشکل بود و به نوعی بر زمین مانده بود نیز در طرح جامع برطرف شده و نویدبخش روزهای پرامید برای شهر خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر سنقر همچنین در ادامه انتقال پایانه سنقر که در قسمت جنوبی شهر به سمت جاده کرمانشاه واقع شده بود به قسمت ورودی شهر از سمت همدان در طرح بازنگری شده خبر داد.

طالقانی در پایان با تشکر از تمام دستگاه های ذیربط از همه ادارات و دستگاه هایی که بناهایی در کابری های غیر در سال های گذشته ایجاد کرده اند خواست که برای تعیین تکلیف و انجام امور شهرسازی به شهرداری مراجعه نمایند.

شهرستان سنقر و کلیایی با بیش از ۸۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه دارای ۲۷۱ روستا، ۲ شهر و هشت دهستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد