26 خرداد روزسرنوشت ساز برای فوتبال آسیا


26 خرداد روزسرنوشت ساز برای فوتبال آسیا

رکنا: جلسه کلیدی AFC و فدراسیون های فوتبال برای تعیین تکلیف سرنوشت مسابقات قهرمانی قاره

به گزارش گروه ورزشی رکنا، به نقل از استادالدوحه قطر محور جلسه و مسایل اصلی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022، مقدماتی جام ملت های 2023 و همچنین رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2020 است.

کمیته های کاری AFC و به خصوص کمیته ویژه بحران که از ابتدای پاندمی کرونا در کنفدراسیون فوتبال آُیا تشکیل شده به منظور ارائه سناریوهای نهایی برای تکمیل مسابقات مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین بازی های باشگاهی داخلی کشورها جلسه سرنوشت سازی در جلسه سرنوشت سازی هستند که ماه آینده برگزار می شود.

در این رابطه پیش بینی می شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ فیفا در مورد پیشنهاد به تعویق انداختن رقابت های مقدماتی جام جهانی در ماه های اکتبر و نوامبر آینده مخالفت کرده اس به استثنای یک مورد که فیفا در ماه سپتامبر برای استراحت تیم ها و بازیکنان در نظر گرفته و بازی ها برگزار نمی شوند ضمن اینکه با دادن اختیار برگزاری یا عدم انجام مسابقات باشگاهی هر کشور را به فدراسیون های آن واگذار و فیفا با درخواست AFC موافقت کرد.

فدراسیون فوتبال قطر در انتظار تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تکمیل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تا سرنوشت مسابقات باشگاهی خودش را نیز براساس آن تعیین کند. در مورد لیگ ستارگان قطر که از اواسط ماه مارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده هنوز هیچ برنامه ای اعلام نشده است و آن ها در انتظار تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره لیگ قهرمانان هستند تا بتوانند نسبت به آینده لیگ ستارگان تصمیم گیری کنند.

به نظر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا به جمع بندی درمورد بازی های باقیمانده مرحله گروهی و یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا رسیده و قصد دارد تا مسابقات را به صورت متمرکز برگزار کند به طوری که گروه های غرب آسیا در یک کشور و 4 گروه شرق نیز در یک کشور بازی هایشان را برگزار کنند. در صورت لزوم رقابت های یک چهارم نهایی نیز به همین شکل برگزار خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا مرداد ماه آینده را به عنوان زمان اجرای تصمیم نهایی انتخاب کرده با علم به اینکه فدراسیون های مختلف قصد دارند رقابت های باشگاهی کشورشان را در این زمان آغاز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا