فراخوان الازهر و واتیکان برای روز جهانی نیایش و استقبال نهادهای دینی


فراخوان الازهر و واتیکان برای روز جهانی نیایش و استقبال نهادهای دینی

فراخوان کمیته عالی سند «برادری انسانی» الازهر و واتیکان برای روز جهانی نیایش در حالی منتشر شده است که اتحادیه آفریقا و مراکز اسلامی و اقلیت‌های مسلمان در اروپا و شخصیت‌های دینی جهان از این طرح استقبال کرده‌اند.

فراخوان الازهر و واتیکان برای روز جهانی نیایش و استقبال نهادهای دینیبه گزارش ایکنا، کمیته عالی سند «برادری انسانی» الازهر و واتیکان امروز، ۲۳ اردیبهشت، کنفرانس مطبوعاتی برای گفت‌وگو درباره طرح برپایی نماز و دعا و روزه‌داری به منظور نابودی ویروس کرونا، که قرار است پنجشنبه (25 اردیبهشت 1399 مطابق با 14 می 2020 میلادی) اجرا شود، برگزار می‌کند و اتحادیه آفریقا و مراکز اسلامی، اقلیت‌های مسلمان در اروپا و شخصیت‌های دینی در جهان از این طرح استقبال کرده‌اند.
فراخوان کمیته عالی «برادری انسانی» الازهر و واتیکان به مردم جهان برای برپایی نماز و دعا در روز پنجشنبه (25 اردیبهشت 1399 مطابق با 14 می 2020) به منظور نابودی ویروس کرونا با استقبال گسترده مراکز و اتحادیه‌های جهانی و منطقه‌ای روبه‌رو شده است.

این کمیته امروز کنفرانس مطبوعاتی برای بحث جزئیات و چگونگی برپایی این طرح نماز و دعا برگزار می‌کند و این کنفرانس به صورت مجازی و از طریق برقراری تماس‌های ویدئویی و جلسات ویدئوکنفرانس در فضای زوم برگزار می‌شود.

کمیته عالی اجرای سند «برادری انسانی»، که فوریه 2019 میان الازهر و واتیکان برای توسعه، همزیستی و برادری به امضا رسید، در فراخوانی جهانی از همه مردم با زبان‌ها، نژادها و باورهای دینی مختلف خواسته است که برای رفع بیماری کرونا و نجات جهان از این بیماری، دست به دعا برداشته و هر فردی در محل زندگی خود براساس دین و باورش نماز بخواند و روزه بگیرد و دعا کند که دارویی برای از بین بردن این بیماری کشف شود و جهان از پیامدهای بهداشتی، اقتصادی و انسانی آن نجات یابد.

اتحادیه آفریقا

اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای از فراخوان کمیته عالی سند برادری انسانی برای دعا و نیایش جهانی در راستای نابودی ویروس کرونا استقبال کرده است. احمد الطیب، شیخ الازهر و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز ماه گذشته میلادی بر اهمیت تقویت همبستگی جهانی در سایه شیوع کرونا با هدف مقابله با بحران‌های ناشی از این ویروس تأکید کردند.

فراخوان الازهر و واتیکان برای روز جهانی نیایش و استقبال نهادهای دینی

در همین راستا کمیساریای اتحادیه آفریقا اعلام کرد: سیریل رامافوسا، رئیس اتحادیه آفریقا، با این فراخوان اعلام همبستگی کرده و در تاریخ ۱۴ می (25 اردیبهشت 1399) پیامی را به این مناسبت ابلاغ می‌کند.

کلیسای کلدانی عراق

کلیسای کلدانی در مصر در پاسخ به فراخوان پاپ فرانسیس و در همبستگی با احمد طیب، شیخ الازهر و پیرو رهنمودهای «مار لوئیس رافائل ساکو»، رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه، خواستار همراهی پیروان خود در دعا برای بشریت و روزه‌داری در روز ۱۴ می شده است.

فراخوان الازهر و واتیکان برای روز جهانی نیایش و استقبال نهادهای دینی

این کلیسا در بیانیه‌ای تأکید کرد: در پاسخ به فراخوان پاپ فرانسیس و در همبستگی با احمد طیب، شیخ الازهر مبنی بر برپایی نماز و دعا و روزه داری برای نجات بشریت از ویروس کرونا، مار لوئیس رافائل ساکو رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه از پیروان و مؤمنان کلیسای کلدانی در عراق و جهان خواست که با این نماز و روزه‌داری همگانی برای نیایش به درگاه خداوند متعال و به منظور رهایی از مشقت بیماری همه‌گیر کرونا همراهی کنند.

کلیسای کلدانی اعلام کرد: در این شرایط سخت و بحرانی تمام بشریت به ویژه مردم عراق برای پایان بخشیدن به دشمن مشترک خود (کروناویروس) باید به همبستگی، برادری و وحدت انسانی و جهانی برسند و بدانند که برای غلبه بر مشکلات پیچیده اعم از مشکلات امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ثبات و نشاط زندگی به همبستگی و یکپارچگی نیاز دارند.

این کلیسا در ادامه این بیانیه افزود: امیدواریم که پاپ فرانسیس به عراق سفر کند و با آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجعیت اعلای شیعیان، در عراق دیدار و سند برادری انسانی با وی امضا کند و در آینده‌ای نزدیک این امر محقق شود.

مسیحیان مارونی لبنان

بشاره الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان، نیز از فراخوان کمیته عالی اجرای سند برادری انسانی برای نماز، دعا و روزه‌داری با هدف طلب رهایی از ویروس کرونا از خداوند متعال استقبال کرد.

فراخوان الازهر و واتیکان برای روز جهانی نیایش و استقبال نهادهای دینی

بشاره راعی اعلام کرد: ما با پاپ فرانسیس، کلیساهای جهان و برادران مسلمان خود اعلام همبستگی کرده و از کسانی که این پیام را می‌خوانند دعوت می‌کنیم که در نماز، دعا و روزه‌داری همگانی در ۱۴ می شرکت کنند.

استقبال شورای علمای اسلامی اندونزی

«محد دین شمس الدین»، رئیس شورای علمای اسلامی اندونزی، اظهار کرد: علمای دین اندونزی از فراخوان کمیته عالی سند برادری و دعا برای بشریت استقبال کرده و برای رهایی از این مصیبت جهانی در روز مقرر به درگاه خداوند منان برای دعا و نماز روی می‌آورند.

این شورا مسلمانان اندونزی را به شرکت در این طرح دعوت کرد و از آنها خواست که برای رفع بلای کرونا و نازل شدن رحمت، آمرزش، هدایت و مدد الهی از سوی خداوند سبحان و همچنین برای نشر امنیت و جلوگیری از آسیب و بدبختی خالصانه دعا کنند.

مرکز ملک عبدالله برای گفت‌وگو میان ادیان و تمدن‌ها

مرکز بین‌المللی ملک عبدالله بن عبدالعزیز برای گفت‌وگو میان ادیان و تمدن‌ها نیز از مشارکت خود در این طرح خبر داد.

فراخوان الازهر و واتیکان برای روز جهانی نیایش و استقبال نهادهای دینی

این مرکز در حساب توییتر خود نوشت: ما به شدت از فراخوان کمیته عالی سند برادری به منظور دعا برای بشریت در روز پنجشنبه (25 اردیبهشت 1399 مطابق با 14 می 2020) حمایت می‌کنیم.

شورای مراکز اسلامی در اروپا

«مهاجری زیان»، رئیس شورای اروپایی مراکز اسلامی، در بیانیه‌ای ضمن تأیید و استقبال از این طرح، اقلیت‌های مسلمان در اروپا را به شرکت در آن دعوت کرد.

فراخوان الازهر و واتیکان برای روز جهانی نیایش و استقبال نهادهای دینی

رئیس شورای اروپایی مراکز اسلامی با بیان اینکه این اقدام فرصتی برای تجسم سند برادری انسانی است، تصریح کرد: شرایط فعلی همه افراد را ملزم به ایستادن کنار یکدیگر در برابر اپیدمی کرونا کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی