صادرات 23 میلیون دلاری کالا از گمرک همدان


صادرات 23 میلیون دلاری کالا از گمرک همدان

مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش 21 درصدی صادرات در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 630 هزار تن کالا به ارزش 150 میلیون دلار از گمرک استان همدان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال 97 افزایش 21 درصدی دارد.

مرتضی نجفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همچنین صادرات از گمرک استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از نظر وزنی ۴۷ درصد و از نظر ریالی ۵۷ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان همدان محصولات کشاورزی از جمله کشمش، انواع شوریجات و ترشی‌جات، صنعتی، معدنی مانند سیمان، میلگرد و فروسیلیس و چینی‌آلات بهداشتی بوده که به کشورهای همسایه، اروپا و چین و روسیه صادر شده است.

نجفی‌مقدم با اشاره به صادرات ۸۰ هزار تنی کالا در اسفند و فروردین، خاطرنشان کرد: در دو ماهه اسفند و فروردین ۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از گمرک استان همدان صادر شده که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه کرونا در تجارت های بین المللی تأثیر منفی گذاشته است، یادآور شد: خوشبختانه در استان همدان به علت اینکه عمده صادرات از دو مرز پرویزخان استان کرمانشاه و باشماق مریوان انجام می‌گیرد و این دو مرز در روزهای کرونایی به روی ما باز بود، مشکلات زیادی برای صادرکنندگان ما ایجاد نشد.

وی با اشاره به اینکه اکثر کالاهای استان همدان به عراق صادر می‌شود که عمدتاً از این دو مرز انجام گرفته است، افزود: تأثیر کرونا بر اقتصاد و تجارت بین‌الملل مقطعی است و شاید تا چند ماه تأثیرگذار باشد اما ماه‌های آینده جبران می‌شود.

نجفی‌مقدم از واردات ۵۶۰۰ تن کالا طی سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته ۵۶۰۰ تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شده که از نظر ازش دلاری ۱۴ درصد، ارزش ریالی ۱۴ درصد و از نظر وزنی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه عمده کالاهای وارداتی استان از کشور آلمان، ترکیه و چین و کشورهای اروپایی بوده است، ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی استان ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه کارخانجات تولیدی بوده که نشان دهنده رونق تولید در استان همدان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟