استاندار ایلام: با عاملان آتش سوزی عمدی جنگل ها بدون اغماض برخورد شود


استاندار ایلام: با عاملان آتش سوزی عمدی جنگل ها بدون اغماض برخورد شود

ایلام- ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه با توجه به شروع فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزی باید همه برای حفظ جنگل ها و مراتع استان بسیج شوند، گفت: برخی آتش سوزی ها عمدی است که باید بدون اغماض با عاملان آن برخورد جدی شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست ️ستاد مدیریت بحران استان ایلام افزود: در صورت وقوع آتش سوزی عمدی دستگاه های متولی باید به عنوان شاکی در دستگاه قضایی اقامه دعوا کند.

وی تاکید کرد: سال گذشته برخورد جدی با متخلفان انجام نشد اما امسال باید با جدیت با متخلفانی که به مناطبع طبیعی خسارت وارد می کنند، برخورد می شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: روشن کردن آتش در جنگل های استان و آتش زدن پس چر مزارع پس از برداشت محصول ممنوع است و باید از طریق صدا و سیما و رسانه ها اطلاع رسانی شود تا مردم نسبت به این مساله آگاه باشند.

سلیمانی دشتکی اختصاص بالگرد به استان برای حوادث غیرمترقبه را کار بزرگی برشمرد و گفت: امسال از نظر آتش سوزی مراتع استان باید بیشتر آماده باشیم و همه پای کار باشند تا از این موهبت الهی محافظت کنیم.

وی با اشاره به آتش سوزی اخیر در استان اظهار داشت: همه نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست، مردم و حتی نیروهای بسیج حضور داشتند و به مهار آتش سوزی کمک کردند.

وی یادآور شد: باید در این فصل همه آماده باشند تا اگر مرتعی و جنگلی دچار آتش سوزی شد بلافاصله اقدام به خاموش و مهار آن بکنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: باید از همه ظرفیت های دهیاران، فعالان زیست محیطی، گروه های مختلف و سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های استان استفاده شود.

سلیمانی دشتکی به اختصاص اعتبارات استانی برای خرید تجهیزات مورد نیاز و امکانات به منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها موظف اند پا به پای هلال احمر، بسیج و سپاه در شرایط حاد و حوادث مختلف پای کار باشند.

وی از بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، محیط زیست، تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد و همه دستگاه ها که در امر مهار آتش در مراتع استان تلاش کردند، قدردانی کرد.

استاندار ایلام به افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: روز گذشته تعداد افراد مبتلا به کرونا به بالاترین تعداد در روز رسید که توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی را دو چندان می کند.

سلیمانی دشتکی افزود: شاید یکی از علت های افزایش بحث بیماریابی باشد اما مهمترین علت آن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به رعایت فاصله اجتماعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی