فعالیت پایگاه های انتقال خون هرمزگان درنخستین شب قدر اعلام شد


فعالیت پایگاه های انتقال خون هرمزگان درنخستین شب قدر اعلام شد

بندرعباس- ایرنا- مدیر پایگاه انتقال خون هرمزگان گفت: همزمان با فرارسیدن نخستین شب پرفیض قدر (19 رمضان)، پایگاه های انتقال خون در بندرعباس و دیگر شهرستان های استان آماده خونگیری هستند.

دکتر ایمان زارعی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اهداکنندگان خون می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی با مراجعه به واحدهای انتقال خون در این امر خداپسندانه شرکت کنند.
وی بیان داشت: ساعت فعالیت پایگاه انتقال خون بندرعباس حد فاصل چهارراه مرادی و فلکه برق از ۱۸ تا ۲۴شب و انتقال خون بندرلنگه و میناب نیز هرکدام از ساعت ۲۰و ۳۰ دقیقه تا ۲۴شب است.
مدیر پایگاه انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: مرکز خونگیری قشم نیز از ساعت ۲۰ تا ۲۴شب، بستک از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳شب و رودان از ساعت ۲۰ تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب اقدام به خونگیری می کنند.
زارعی یادآورشد: از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بدلیل شیوع ویروس کرونا، اهدای خون کاهش چشمگیری داشته است که شهروندان مطمئن باشند با اهدای خون هرگز به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.
هرمزگان دارای سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص وسخت درمان، عمل‌های جراجی ومصدومان تصادفی است که نیاز این بیماران خاص وجراحی در استان به این مایه حیاتی بیشتر شده است.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹) در ووهان واقع درمرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ درقم رسانه ای شد.
کرونا، ویروسی بوده که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی کردن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی