چهار گروه کارشناسی مشغول بررسی حادثه کنارک هستند


چهار گروه کارشناسی مشغول بررسی حادثه کنارک هستند

فرمانده ارتش گفت: چهار گروه کارشناسی از ستاد کل، وزارت دفاع، ارتش و نیروی دریایی در حال بررسی موضوع حادثه کنارک هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم استقبال از پیکر شهدای ناوچه کنارک عصر امروز در پایگاه یکم شکاری شهید لشکری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت : هرکسی که لباس سربازی می‌پوشد دنبال شهادت است. بعضی مانند ما سی سال در کوه و دریا دنبال آن می‌گردند و پیدا نمی‌کنند و بعضی راه صد ساله را یکشنبه می‌روند.
وی ادامه داد: معمولا در این گونه حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکه معلوم شود چه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است کار بسیار دقیقی است.
فرمانده ارتش تصریح کرد : یکی دیگر از کار‌هایی که باید انجام شود نجات باقی مانده خدمه بود که شناور‌های نیروی دریایی به سرعت در منطقه حاضر شدند و توانستند ۱۶ نفر را نجات بدهند و یکی از این ۱۶ نفر هم به شهادت رسید و حال بقیه خوب است.
سرلشکر موسوی گفت: در کنارک همه اقدامات برای انتقال آن‌ها انجام شد و نیروی هوایی برای انتقال آن‌ها و خانواده هایشان به هرجا که لازم بود با تمام توان اقدام کرد.
وی افزود: کار‌های دیگری که باید انجام شود گرفتن آزمایش DNA است تا بخش‌هایی که مشخص نیست برای چه کسی است شناسایی شود پیش بینی‌های لازم با پزشکی قانونی انجام شد.
فرمانده کل ارتش اضافه کرد: تمام فرماندهان نظامی در استان‌هایی که شهدا به آن‌ها تعلق دارند آماده استقبال از پیکر شهدا هستند. البته در این ایام باید تا آنجا که می‌توانیم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را بکنیم.
سرلشکر موسوی عنوان کرد: امور حقوقی نیز وجود دارد که باید در ارتش، ستاد کل نیرو‌های مسلح و بنیاد شهید انجام شود که تاکنون آنچه باید انجام می‌شده صورت گرفته و از این به بعد هم انجام می‌شود.
فرمانده ارتش خاطرنشان کرد: از نکاتی که ما باید خدا را بابت آن شاکر باشیم این است که پیش از تشییع شهدای ارتش در کنارک جوانان به فرماندهان ما مراجعه می‌کردند و می‌گفتند ما آماده هستیم جای این شهدا را پر و از مرز‌های کشور دفاع کنیم و عزیزان ما در ارتش بر پیمان خونی که با ملت بسته تا آخر ایستاده اند. پیکر همه شهدا پیدا شده و کار‌هایی که الان در حال انجام است برای پیدا کردن علت حادثه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...