صنایع دریایی در سال 98 چقدر تسهیلات گرفتند؟


صنایع دریایی در سال 98 چقدر تسهیلات گرفتند؟

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی از اعطای بیش از 717 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دریایی در سال 1398 و همچنین احتمال افزایش سرمایه این صندوق در سال جاری خبر داد.

عبدالمجید رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال رونق تولید، برای حمایت از صنایع دریایی کشور به ۱۴۱ طرح دریایی بالغ بر ۷۱۷ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۷ طرح مرتبط با صنایع دریایی به صندوق ارجاع شده است، گفت: بر اساس این طرح‌ها مبلغی بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال درخواست تسهیلات از این صندوق شده است که پس از بررسی اولیه، تعداد ۱۶۳ طرح با ارزش تقریبی ۳۰۰۰ میلیارد ریال مورد تایید صندوق قرار گرفته و جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی افزود: تعداد ۱۴۱ طرح در بانک‌ها به ارزش ۷۱۷ میلیارد ریال تصویب و عقد قرارداد شده اند. مابقی طرح‌ها نیز پس از گذراندن مراحل تصویب در بانک‌های عامل، در نوبت پرداخت قرار خواهند گرفت.

همچنین به گفته وی در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۶ به ترتیب ۲۹۶۶ و ۲۴۹۲ میلیارد ریال تسهیلات توسط این صندوق تایید شده است.

رضوانی در پایان از بررسی وضعیت صندوق توسعه صنایع دریایی در وزات صنعت، معدن و تجارت در هفته گذشته خبر داد و با بیان اینکه صنایع دریایی یکی از صنایع راهبردی و مهم است گفت که احتمالا سرمایه این صندوق در سال جاری افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر