دفتر تحقیقات فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» ناخواسته از یکی از بزرگترین رازهای دولت آمریکا در خصوص حملات 11 سپتامبر پرده برداشت و آن افشای هویت یک مسئول سفارت عربستان در واشنگتن است که به تروریست‌های القاعده کمک می‌کرد.

در همین راستا «برت ایگلسون» سخنگوی خانواده‌های قربانیان این حملات تأکید کرد که این افشاگری‌ها نشان‌دهنده میزان پنهان‌کاری دولت «دونالد ترامپ» درباره نقش و مداخلات عربستان در حملات تروریستی 11 سپتامبر است.

این افشاگری از سوی یکی از مسئولان ارشد اف‌بی‌آی در پاسخ به شکایت خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر که در آن نظام سعودی را متهم به شرکت در این حملات تروریستی کرده بودند صورت گرفت.

گفته می‌شود که این مقام سعودی با نام «مساعد احمد الجراح» از دو نفر از هواپیماربایانی که حملات 11 سپتامبر را ترتیب دادند، حمایت کرده بود.

سند اف‌بی‌آی در این زمینه نشان می‌دهد که عوامل آن در بررسی‌های خود، ارتباط میان هواپیماربایان و سفارت عربستان در واشنگتن را کشف کرده‌اند.

این افشاگری در سایه تلاش‌های غیرعادی مسئولان ارشد دولت ترامپ در ماه‌های اخیر برای جلوگیری از انتشار اسناد داخلی درباره این موضوع صورت گرفته است.

سپتامبر سال گذشته میلادی، وکلای خانواده‌های قربانیان از هویت این مقام سعودی مطلع اما از افشای نام وی منع شدند.