تشکیل 63 فقره پرونده قضایی برای شایعه‌سازان کرونایی در همدان


تشکیل 63 فقره پرونده قضایی برای شایعه‌سازان کرونایی در همدان

رئیس پلیس فتا استان همدان از تشکیل 63 فقره پرونده قضایی در رابطه با شایعه‌سازی در فضای مجازی در ایام شیوع کروناویروس خبر داد و گفت: در این مدت افرادی با ارائه اخبار و آمار اشتباه سعی در ایجاد ترس و التهاب در جامعه داشتند که شناسایی شدند.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همچنین در این مدت تعداد ۳۹ فقره تذکر تلفنی به افرادی که به تشویش اذهان عمومی دامن می‌زدند و سعی در شایعه‌سازی داشتند، داده شد که شایعات از فضای مجازی پاکسازی شدند.

وی درباره میزان کلاهبرداری‌ها از زمان فعال شدن رمز پویا نیز بیان کرد: از زمان فعال شدن رمز پویا درصد جرم فیشینگ فوق‌العاده پایین آمده است به اندازه‌ای که احساس می‌کنیم تقریباً قطع شده اما هنوز هم درصد بسیار کمی وجود دارد چراکه در این رابطه راهکارهای پیشگیرانه‌ای وجود دارد که باید مردم آنها را آموزش ببینند.

سرخوش‌نهاد ادامه داد: در روزهای کرونایی و ‌قرنطینه خانگی مردم به خریدهای اینترنتی روی آورده و در این مدت آمار کلاهبرداری‌های اینترنتی به ویژه آمار کلاهبرداری حراج آنلاین به دنبال خریدهای فراوان مجازی بالا رفت بنابراین بالاترین وقوع جرم مربوط به کلاهبرداری‌های حراج آنلاین است.

رئیس پلیس فتا استان همدان تصریح کرد: کلاهبرداری‌های حراج آنلاین انواع مختلفی دارد که بیشترین نوع آن مربوط به پرداخت بیعانه است که سطح بالایی را شامل می‌شود و در حال حاضر جرم اول را تشکیل می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: ضرورت دارد مردم اخبار به ویژه خبرهای مربوط به کرونا را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و دنبال کننده کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی که گردانندگان آن نامشخص هستند، نباشند تا نشر اکاذیب صورت نگیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...