دوج چلنجر با تیونینگ الهام‌گرفته از دوج چارجر دایتونا رونمایی شد


دوج چلنجر با تیونینگ الهام‌گرفته از دوج چارجر دایتونا رونمایی شد

یک دستگاه دوج چلنجر مدل 2013 براساس دوج چارجر دایتونا دهه‌ی 1970 بازسازی شده است. پیشرانه‌ی این خودرو از مدل 5/7 لیتری V8 استاندارد به‌همراه جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته‌ی خودکار است.

دوج چارجر دایتونا اولین‌بار در سال ۱۹۶۹ معرفی شد و از آن تنها ۵۰۱ دستگاه ساخته شد. این خودرو عضلانی با آیرودینامیک خاصش رکورد‌های شگفت‌انگیزی در پیست ثبت کرد؛ خودرویی که از پیشرانه‌ی هفت‌لیتری هِمی V8 استفاده می‌کرد و در سال ۱۹۷۰، اولین‌بار رکورد سرعت ۲۰۰ مایل‌بر‌ساعت (۳۲۲ کیلومتر‌بر‌ساعت) را در مسابقات نسکار شکست.

شرکت دوج در سال ۲۰۱۶، رسما مدل‌ها‌ی چلنجر T/A و چارجر دایتونا را برای یاد‌بود از این ستاره معرفی کرد. مدلی که اکنون مشاهده می‌کنید، نسخه‌ای رسمی نیست. کلکسیونری در ایلینو آمریکا یک دستگاه چلنجر مدل ۲۰۱۳ را برای حراج گذاشته است. این مدل ویژه به تیونینگ بدنه‌ی الهام‌گرفته از خودرو کلاسیک چارجر دایتونا مجهز است و تنها سه‌هزار کیلومتر کار کرده است.

دوج چلنجر با تیونینگ الهام‌گرفته از دوج چارجر دایتونا رونمایی شد

این دوج چلنجر به پیشرانه‌ی استاندارد ۵/۷ لیتری V8 هِمی با قدرت ۳۷۲ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی‌ پنج‌سرعته خودکار برای انتقال قدرت به چرخ‌های عقب مجهز است. رینگ‌های خودرو ۲۰ اینچی و تایر‌های آن از برند گودیر است.

کابین این خودرو هفت‌ساله کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد؛ اما استفاده از چرم سفید در داخل آن به‌همراه برچسب‌های دایتونا دوخته‌شده با رنگ قرمز، کابین خودرو را آرایش کرده‌اند. همچنین، این خودرو اسپرت از دسته‌دنده‌ای‌ طرح‌دار، سان‌روف، صندلی‌های برقی، فرمان با عملکرد چند‌کاره، سامانه‌ی صوتی با هفت بلندگو و صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچی بهره می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟