سونی سه اسپیکر جدید Extra Bass معرفی کرد


سونی سه اسپیکر جدید Extra Bass معرفی کرد

سونی به‌تازگی سه هدفون جدید سری اکسترا بیس با قابلیت‌هایی جالب معرفی کرده است تا تنوع محصولات این خانواده را بیش‌ازپیش افزایش دهد.

امروزه، تعداد درخورتوجهی از کاربران ترجیح می‌دهند برای مصارف خانگی از اسپیکرهایی هوشمند استفاده کنند که به دستیار صوتی مجهز هستند؛ بااین‌حال اسپیکرهای قابل‌حمل بلوتوثی همچنان محبوب هستند و کاربران به آن‌ها توجه نشان می‌دهند. قابل‌حمل‌بودن این نوع اسپیکرها برگ‌برنده‌ی آن‌ها به‌حساب می‌آید؛ زیرا نمی‌توان به‌سادگی اسپیکرهایی نظیر هوم‌پاد یا اکو استودیو را به جاهای مختلف نظیر پارک یا استخر حمل کرد.

سونی به‌تازگی سه هدفون جدید از هدفون‌های خانواده‌ی اکسترا بیس (Sony Extra Bass) را معرفی کرده است. کیفیت صدای این هدفون‌ها درمقایسه‌با مدل‌های پیشین بهتر و طراحی‌شان نیز بهبود یافته است. سونی از اسپیکرهای جدید خانواده‌ی اکسترا بیس با نام‌های SRS-XB23 و SRS-XB33 و SRS-XB43 یاد می‌کند و آن‌ها را به‌ترتیب با قیمت ۱۰۰ و ۱۵۰ و ۲۵۰ دلار عرضه می‌کند. بدین‌ترتیب، کاربران با بودجه‌های مختلف می‌توانند بنابه ‌سلیقه‌ی خود یکی از محصولات جدید سونی را تهیه کنند.

سونی به‌منظور بهبود کیفیت صدای اسپیکرهای جدید اکسترا بیس تصمیم گرفته است رادیاتورهای پسیو (فعال) اسپیکرها را به بخش کناری آن‌ها منتقل کند؛ البته این رادیاتورها در مدل XB23 به بخش‌های بالایی و پایینی نقل‌ مکان کرده‌اند. رادیاتورهای پسیو که برخی افراد از آن‌ها با نام اسپیکر پسیو هم یاد می‌کنند، ظاهری همچون ساب‌ووفر دارند و در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند. این رادیاتورها به بهبود عمق بیس اسپیکر کمک درخورتوجهی می‌کنند. یکی از قابلیت‌های جالب اسپیکرهای خانواده‌ی اکسترا بیس سونی، بهره‌مندی از همین رادیاتورهای پسیو است.

سونی سه اسپیکر جدید Extra Bass معرفی کرد

SRS-XB23

سونی می‌گوید رادیاتورهای پسیو به‌کاررفته در هدفون‌های SRS-XB23 و SRS-XB33 و SRS-XB43 بیس قدرتمندتری دارد. سونی برای دستیابی به این هدف به استفاده از دیافراگم غیردایره‌ای روی آورده است تا قدرت صدا را افزایش و میزان انحراف آن را کاهش دهد. در مدل‌های XB23 و XB33 رادیاتورهای پسیو به‌شکل بیضی درآمده‌اند؛ باوجوداین، این قطعات در مدل XB43 بیشتر مستطیلی‌شکل به‌نظر می‌رسند. مدل ۲۵۰ دلاری XB43 نیز اسپیکر دوطرفه دارد که به‌منظور ارائه‌ی صدایی غنی‌تر، یک ووفر و یک توییتر را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

سونی در مدل جدید اسپیکرهای سری اکسترا بیس همچون مدل‌های پیشین این خانواده از حالت صوتی Live Sound نیز استفاده می‌کند. حالت ‌Live Sound به‌نوعی شبیه‌ساز صدای سه‌بعدی به‌حساب می‌آید. کسانی که فرصت کار با این قابلیت را پیدا کرده‌اند، می‌گویند Live Sound به‌گونه‌ای صدا را شبیه‌سازی می‌کند که انگار حضوری در حال گوش‌دادن به صدای خواننده هستید. سونی می‌گوید کاربر درصورت تمایل می‌تواند هر سه اسپیکر را به‌صورت عمودی روی سطح‌های مدنظر قرار دهد. طبق اعلام سونی، اسپیکرهای SRS-XB23 و SRS-XB33 و SRS-XB43 به‌لطف داشتن گواهی IP67 دربرابر نفوذ گردوغبار و رطوبت مقاوم و ضدزنگ هستند.

سونی سه اسپیکر جدید Extra Bass معرفی کرد

SRS-XB33

درکنار این‌ها، دو مدل XB23 و XB33 دربرابر وارد شدن ضربه هم مقاوم هستند. سونی می‌گوید این اسپیکرها دربرابر ضربه و شوک ناگهانی و خراشیدگی مقاوم هستند. این میزان مقاومت برای اسپیکرهای سونی بسیار عالی است؛ زیرا باعث می‌شود کاربر با خیال راحت بتواند آن‌ها را در محیط‌های خارج از خانه نیز استفاده کند.

اسپیکرهای XB33 و XB43 همچون مدل‌های پیشین خانواده‌ی اکسترا بیس چراغ‌های ساطع‌کننده‌ی نور داخلی دارد که امکان استفاده از آن‌ها ازطریق اپلیکیشن‌های ویژه‌ی Fiestable و Music Center سونی مهیا است. با استفاده از این نرم‌افزارها، می‌توانید کاری کنید نورپردازی اسپیکر با بیت آهنگ همگام‌سازی شود. همچنین می‌توان رنگ چراغ‌ها را عوض یا آن‌ها را خاموش کرد. سونی نحوه‌ی نورپردازی در اسپیکرهای جدید را کاملا بازطراحی کرده است.

در مدل‌های پیشین، شاهد فریمی بودیم که به چند رنگ مزین شده بود و کناره‌های بخش جلویی اسپیکرها را پوشش می‌داد. بااین‌حال در مدل‌های جدید، دو نوار نوری در طرفین بخش جلویی جای گرفته‌اند تا با چراغ‌های داخلی خود اسپیکر سازگاری جالبی پیدا کنند. درکنار این‌ها، قابلیت پارتی کانکت (Party Connect) به اسپیکرهای جدید سونی بازگشته است؛ قابلیتی که امکان می‌دهد حداکثر ۱۰۰ اسپیکر سازگار را به یکدیگر متصل کنید. ناگفته نماند این ۱۰۰ اسپیکر باید جزو یکی از سه اسپیکر جدید سونی باشند.

سونی سه اسپیکر جدید Extra Bass معرفی کرد

SRS-XB43

سونی می‌گوید اسپیکرهای XB33 و XB43 با هربار شارژ می‌توانند ۲۴ ساعت موسیقی پخش کنند. مدل دیگر، مدل جمع‌و‌جورتر XB23 است که طبق گفته‌های سونی، با هر‌بار شارژ حداکثر ۱۲ ساعت دوام می‌آورد. از مدل‌های بزرگ‌تر XB33 و XB43 می‌توان برای شارژ گوشی‌ها و دیگر لوازم جانبی الکترونیکی نیز استفاده کرد. این دو مدل از فناوری NFC پشتیبانی می‌کنند. سونی از دو روز پیش،‌ امکان پیش‌خرید اسپیکرهای جدیدش را در رنگ‌های متنوع آغاز کرده است. ژاپنی‌ها تاکنون تاریخ عرضه‌ی دقیق اسپیکرهای SRS-XB23 و SRS-XB33 و SRS-XB43 را مشخص نکرده‌اند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اسپیکرهای جدید سوی چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!