مدیران سامسونگ و هیوندای برای همکاری درزمینه خودرو الکتریکی دیدار کردند


مدیران سامسونگ و هیوندای برای همکاری درزمینه خودرو الکتریکی دیدار کردند

مدیران ارشد شرکت‌های هیوندای و سامسونگ کره‌جنوبی برای بررسی همکاری درزمینه‌ی خودروهای الکتریکی و حمل‌ونقل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

شرکت‌های هیوندای موتور و سامسونگ تأیید کردند مدیران بلندپایه‌ی این دو شرکت برای گفت‌وگو درباره‌ی همکاری‌های احتمالی درزمینه‌ی خودروهای الکتریکی دیدار کرده‌اند. لی جائه یونگ، معاون مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس و چانگ اوی سون، معاون اجرایی گروه خودروسازی هیوندای موتور، در کارخانه‌ی باتری سامسونگ SDI در شهر چئونان واقع در جنوب سئول با یکدیگر دیدار کردند. این کارخانه‌ی باتری درزمینه‌ی تولید باتری‌های کوچک برای دستگاه‌های مصرفی و خودروهای برقی فعالیت می‌کند.

سخن‌گوی گروه هیوندای موتور گفت: «دو طرف درباره‌ی فناوری‌های نسل آینده باتری گفت‌وگو کردند و وضعیت تحقیق و توسعه مرتبط را در این حوزه به اشتراک گذاشتند». سخن‌گوی سامسونگ اعلام کرد باتری‌های کاملا جامد از لحاظ ساختاری محکم و پایدار هستند. وی افزود: «سامسونگ امیدوار است همکاری بین دو گروه تجاری در بخش حمل‌ونقل گسترش یابد».

مدیران سامسونگ و هیوندای برای همکاری درزمینه خودرو الکتریکی دیدار کردند

این نخستین‌باری است که لی و چانگ، مدیران ارشد گروه‌های تجاری یادشده، برای گفت‌وگو درباره‌ی همکاری تجاری با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. سامسونگ SDI هم‌اکنون باتری خودرو الکتریکی برای هیوندای عرضه نمی‌کند؛ زیرا هیوندای بخش عمده‌ای از تجهیزات موردنیاز خود را از LG Chem و SK Innovation تأمین می‌کند. مسئولان سامسونگ از اظهارنظر درباره‌ی مذاکره برای معامله احتمالی باتری خودداری کردند.

ماه مارس، سامسونگ اعلام کرد باتری کاملا جامد با کارایی چشمگیر تولید کرده است که به خودروهای برقی اجازه می‌دهد مسیر حدود هشتصد کیلومتری را با هربار شارژ بپیمایند و ظرفیت بیش از هزار بار شارژ را داشته باشد. مسئولان سامسونگ می‌گویند باتری‌های لیتیوم‌یونی که از الکترولیت‌های مایع استفاده می‌کنند، هم‌اکنون به‌طور گسترده استفاده می‌شوند؛ اما حرکت به‌سمت ماده‌ی جامد می‌تواند تراکم انرژی و ایمنی را برای بهبود عملکرد خودروهای برقی افزایش دهد.

در سال ۲۰۱۵، غول فناوری کره‌جنوبی گروهی درزمینه‌ی خودروسازی تشکیل داد که بر فروش قطعات برای خودرو متمرکز شده است. سامسونگ همچنین شرکت آمریکایی هارمن، فعال درزمینه‌ی تولید قطعات خودرو و سیستم‌های صوتی را در معامله‌ای به ارزش هشت‌میلیارد دلار خرید تا حضور خود را در بخش خودرو تقویت کند.

مدیران سامسونگ و هیوندای برای همکاری درزمینه خودرو الکتریکی دیدار کردند

سامسونگ علاوه‌بر باتری، کاک‌پیت دیجیتال، سیستم‌های سرگرمی، نمایشگرها، حافظه و حسگرهایی برای استفاده در خودروها عرضه می‌کند. مسئولان هیوندای پیش‌از‌این گفته بودند قصد دارند تا سال ۲۰۲۵، ۴۴ مدل جدید خودرو سازگار با محیط‌زیست به بازار عرضه کنند که ۲۳ مدل از آن‌ها خودروهای کاملا برقی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان