30 تن گل محمدی در رفسنجان برداشت شد


30 تن گل محمدی در رفسنجان برداشت شد

کرمان - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: در فاصله یک ماهه برداشت گل محمدی، از 15 هکتار زیرکشت این محصول درمناطق مختلف شهرستان 30 تن گل برداشت شد.

عباس حاج عبدالهی روز پنجشنبه در گفت , گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی در این شهرستان از اواخر فروردین ماه آغاز شد و به مدّت یک ماه ادامه داشت گفت: ۱۵ هکتار از مزارع کشاورزی رفسنجان به کشت گل محمدی اختصاص دارد که این اراضی به طور پراکنده در سرچشمه، راویز و مناطق کوهستانی حومه شهر شامل تاج آباد، داوران و خنامان وجود دارد.

وی تصریح کرد: برداشت گل محمدی هر ساله از اواخر فروردین ماه آغاز می شود و تا حدود یک ماه ادامه دارد و امسال از هر هکتار ۲ تن محصول گل محمدی برداشت شد.

حاج عبدالهی ادامه داد: بیشتر این محصول برای گلاب گیری به کارگاه های سطح شهرستان ارسال می شود و درصد کمی از این گل ها به صورت غنچه که ۲۴ ساعت قبل از باز شدن برداشت می شوند خشک می شود و در مصارف تزئینی در قنادی ها به کار می رود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان کشت گل محمدی می توانند به اداره جهاد کشاورزی مراجعه و پس از معرفی به بانک برای هر هکتار ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره دریافت کنند.

سال گذشته از مزارع گل محمدی در رفسنجان حدود ۴۰ تن محصول برداشت شد.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403