ناوچه کنارک به اشتباه هدف ناو جماران قرار گرفت + مشخصات شناور کنارک


ناوچه کنارک به اشتباه هدف ناو جماران قرار گرفت + مشخصات شناور کنارک

خبرگزاری آریا- منابع خبری از هدف قرار گرفتن ناوچه کنارک به اشتباه توسط ناو جماران خبر می دهند.

ناوچه کنارک به اشتباه هدف ناو جماران قرار گرفت + مشخصات شناور کنارک

خبرگزاری آریا- منابع خبری از هدف قرار گرفتن ناوچه کنارک به اشتباه توسط ناو جماران خبر می دهند.
به گزارش سرویس امنیتی دفاعی خبرگزاری آریا، شناور کنارک دیروز بعد از ظهر و در جریان یک تمرین نظامی مورد اصابت یک موشک قرار گرفت. گفته می شود درجریان این حادثه کنارک پس از انتقال هدف تمرینی به مقصد، بدلیل عدم برخورداری ازفاصله مناسب از هدف، مورد اصابت قرار گرفته است.
در همین حال روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آبهای بندر جاسک خبر داد.
بعداز ظهر روز یکشنبه در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تا کنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده اند.
ابعاد حادثه و همچنین میزان خسارات وارده به این شناور در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.

انتقال 15 مجروح و 1 شهید حادثه به بیمارستان امام علی (ع) چابهار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: 15 مجروح و یک شهید این حادثه که در محل حادثه به شهادت رسیده است، به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شده اند.
دکتر محمد مهران امینی فرد، افزود: از 15 نفر مجروح، سه نفر پس از دریافت خدمات درمانی سرپایی، مرخص شده اند و دو نفر در بخش آی سی یو بستری هستند که یک نفر از آنان شرایط پایدار تری دارد.
وی گفت: 10 نفر دیگر هم در سایر بخش ها بستری هستند و در حال حاضر شرایط عمومی آنان خوب است و در نوبت برخی اعمال جراحی قرار دارند.

مشخصات شناور کنارک
شناور کنارک یکی از شناورهای سبک نیروی دریایی ارتش، یکشنبه بعد از ظهر در محدوده آبهای بندر جاسک مورد هدف واقع شد و آسیب دید.
ناوچه کنارک با شماره بدنه 1403 از جمله شناورهای پشتیبانی کلاس هندیجان است که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از کشور هلند خریداری شد.
این ناوچه با 47 متر طول، 8.5 متر عرض و 447 تن وزن و آبخور 2.9 متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد.
علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ 20 میلیمتری برخوردار است و همچنین 4 لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.
قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد