انجام 425 مورد بازرسی از ابتدای ماه رمضان


انجام 425 مورد بازرسی از ابتدای ماه رمضان

مدیرکل تعزیرات گیلان، با اشاره به انجام 425 مورد بازرسی در ماه رمضان، گفت: اولویت با خواربارفروشی هاست.

منصور انصاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح های نظارتی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با همکاری صمت، اتاق اصناف، دامپزشکی، مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی تاکنون ۴۲۵ مورد بازرسی انجام شده است.

وی اولویت بازرسی ها را با خواربارفروشی ها دانست و افزود: با توجه به فرارسیدن ماه رمضان مراکز عرضه زولبیا و بامیه، آش، هلیم، نان، تره بار، حبوبات و مواد پروتئینی نیز مورد بازرسی قرار می گیرد.

مدیرکل تعزیرات گیلان، با اشاره به افزایش قیمت خودرو و لوازم یدکی از ابتدای سال، خاطرنشان کرد: اگر تفاوت قیمت خودروفروشی در سطح بازار از ۱۰ درصد قیمت کارخانه بیشتر باشد، با ارائه فاکتور مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انصاری، از انجام گشت های مشترک با محوریت لوازم یدکی خودرو خبر داد و اضافه کرد: توصیه ما به فروشندگان لوازم یدکی خارجی این است که فاکتور خرید و برگ سبز داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش نظارت ها در جلوگیری از گران فروشی اثرگذار است، تاکید کرد: گرانی با گران فروشی متفاوت است و گاهی یک کالا با مصوبه دولتی افزایش قیمت پیدا می کند، اما برخی از فروشندگان بدون توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار اقدام به گران فروشی می کنند که بزرگترین تخلف است.

مدیرکل تعزیرات گیلان، از فروشندگان خواست حتما فاکتور خرید ارائه دهند و عنوان کرد: در غیر این صورت مصداق گران فروشی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت غیر متعارف کالاها، گفت: صمت و اتاق اصناف وظیفه نظارت بر قیمت ها را دارند و اداره کل تعزیرات در قالب گشت های مشترک رسیدگی به پرونده های گران فروشی افسارگسیخته را در کوتاه ترین زمان انجام می دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف یک عملیات تروریستی توسط فردی دارای تابعیت اسرائیلی