کلیات کابینه جدید رژیم صهیونیستی؛ افزایش اشغالگری تا تداوم تبعیض نژادی


کلیات کابینه جدید رژیم صهیونیستی؛ افزایش اشغالگری تا تداوم تبعیض نژادی

سندی در رسانه‌ها تحت عنوان کلیات کابینه جدید رژیم صهیونیستی منتشر شده که سمت و سوی کابینه جدید را در راستای تداوم سیاست‌های شهرک‌سازی و گسترش سلطه رژیم صهونیستی بر اراضی اشغالی نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که قرار است بعد از ظهر امروز پنجشنبه مراسم تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو برگزار شود، کلیات این کابینه اعلام شد.

به موجب قانون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس پارلمان (کنست) اعلام کرد که موفق به تشکیل کابینه جدید شده است. وی از گانتز خواست که از کنست بخواهد امروز پنجشنبه برای معرفی کابینه و رأی اعتماد و ادای سوگند، تشکیل جلسه دهد.

بیشتر بخوانید:

درخواست گروه‌های فلسطینی برای تشدید مقاومت علیه «الحاق»

روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن گزارش داد، از سندی که به عنوان «کلیات» کابینه رژیم صهیونیستی منتشر شده، مشخص است که سمت و سوی این کابینه در راستای تداوم شهرک‌سازی، تقویت امنیت داخلی و گسترش حاکمیت رژیم صهونیستی در اراضی اشغالی است؛ این جمله (گسترش حاکمیت رژیم صهونیستی)، جایگزین اصطلاح الحاق است که در توافقنامه تشکیل کابینه بین نتانیاهو و بنی گانتز آمده بود.

این روزنامه با اشاره به اینکه هدف از این اقدام، جلوگیری از واکنش فوری و مخالفت شدید با این اقدام صهیونیستها برای الحاق کرانه باختری است، تأکید کرد، بر اساس سندی که منتشر شده، کلیات کابینه جدید رژیم صهیونیستی، پس از پنج بند که به موضوع کرونا اختصاص دارد، بر شهرک‌سازی و «حق یهود» در اراضی اشغالی تأکید دارد.

در بند نخست این سند آمده است که «ملت یهود حق غیر قابل انکاری در تشکیل یک حکومت دارای حاکمیت در خاک اسرائیل-میهن ملی و تاریخی ملت یهود- دارد کابینه، این مسئله را اصلِ فعالیت خود قرار خواهد داد... لذا کابینه، امنیت ملی را تقویت کرده و در راستای صلح تلاش خواهد کرد».

پس از بندهای دو، سه و چهار که مربوط به کرونا است، در بند پنجم این سند ادعا شده که «کابینه در راستای حفظ صبغه یهودیت و دموکراتیک بودن حکومت تلاش خواهد کرد».

در بند ششم آمده است که این کابینه به مذاهب و میراث پیروان سایر مذاهب احترام خواهد گذاشت.

بند هفتم این سند تأکید دارد که کابینه رژیم اشغالگر قدس، «بر موضوع مهاجرت (انتقال یهودیان از کشورهای خارجی) و جذب آنان و تلاش برای افزایش مهاجرت از مناطق مختلف و گردآوری آنان» در اراضی اشغالی متمرکز خواهد شد.

اما بند هشتم بر افزایش اشغالگری در «النقب» و «الجلیل» و شهرک‌سازی در مناطق مختلف اراضی اشغالی تأکید دارد.

مسئله بسیار مهمی وجود دارد که در این سند نیامده و مربوط به موضوع الحاق کرانه باختری است. نتانیاهو چندین بار موضوع الحاق را تکرار کرد و و در توافقنامه ائتلاف با گانتز، بندهای ۲۸ و ۲۹ را به آن اختصاص داد.

العربی الجدید در پایان تأکید کرد، عدم ذکر مسئله الحاق در کلیات کابینه جدید رژیم صهیونیستی ظاهرا برای جلوگیری از موضع‌گیری شدید علیه این کابینه است، ولی ضرورتا به این معنا نیست که این کابینه از طرح الحاق، صرف نظر کرده است؛ به ویژه اینکه آمریکا نیز به صورت کامل، این طرح را تأیید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟