بیش از 303 هزار نفر در جهان قربانی کرونا شدند


بیش از 303 هزار نفر در جهان قربانی کرونا شدند

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت از 4,521,174 نفر مبتلا به ویروس کرونا، 1,702,113 نفر بهبود یافته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ براساس آمار جهانی؛ تاکنون در جهان، چهار میلیون و ۵۲۱ هزار و ۱۷۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد، ۳۰۳ هزار و ۷۰ نفر جان باخته اند و یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۱۳ نفر نیز بهبود یافته اند.

بیش از 303 هزار نفر در جهان قربانی کرونا شدند

آخرین آمار شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف به نقل از وبگاه آماری ورلد مترز

بیش از 303 هزار نفر در جهان قربانی کرونا شدند
برچیده شدن مقررات منع آمد و شد و بازگشایی رستوران‌ها در ابیجان
ساحل عاج تدابیر مقابله با شیوع ویروس کرونا را در ابیجان تسهیل کرده و به خصوص مقررات منع آمد و شد را برچیده است. مقامات این کشور همچنین از روز جمعه به کافه‌ها و رستوران‌های سنتی در این شهر اجازه بازگشایی داده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابیجان، بعد از حدود دو هفته محدودیت، فعالان اقتصادی به خصوص و صاحبان رستوران‌های سنتی از رفع محدودیت‌ها استقبال کردند.
این در حالیست که سالن‌های سینما و سایر مراکز نمایشی تا روز ۳۱ مه همچنان در پایتخت اقتصادی ساحل عاج بسته خواهند ماند. ابیجان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد.
مدارس ابتدایی و متوسطه از روز ۲۵ مه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.
حالت فوق العاده همچنان بر قرار خواهد ماند ومرز‌های کشور تا روز ۳۱ مه بسته خواهند ماند. ارتباط منطقه ابیجان نیز با سایر مناطق کشور همچنان قطع می‌ماند.
تقریباً همه موارد ابتلا به ویروس کرونا در ساحل عاج در ابیجان هستند. تاکنون ۱۹۱۲ نفر در این شهر مبتلا شده و ۲۴ نفر از آن‌ها فوت کرده اند. از روز ۲۱ آوریل هیچ مورد ابتلای جدید در سایر مناطق کشور گزارش نشده است این در حالیست که در ابیجان هر روز حدود ۴۰ نفر بر تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه می‌شود.

تظاهرات در پایتخت بلغارستان علیه قرنطینه
بیش از ۲۰۰۰ نفر روز پنجشنبه در صوفیه علیه قرنطینه تظاهرات کرده و دولت را متهم به وضع تدابیر بیهوده کردند. این درحالیست که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در بلغارستان پایین است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از صوفیه، این تظاهرات در مرکز صوفیه برگزار شد و طی آن تظاهرکنندگان پرچم‌های کشورشان را در دست داشتند. آن‌ها مقررات فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند. تظاهرات با چند زد و خورد میان تظاهرکنندگان با نیرو‌های پلیس به پایان رسید.
این تظاهرات به دعوت یک تشکل چپ رادیکال برگزار شد. پلیس گفته است که تظاهرکنندگان مقررات مربوط به مقابله یا شیوع ویروس کرونا را به شدت نقض کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات، بیماری کووید ۱۹ را یک توطئه بین المللی توصیف کردند که هدف از آن ترساندن و مطیع نگه داشتن ملت هاست.
آمار مبتلایان در بلغارستان ۲۱۰۰ نفر است که ۹۹ نفر از آن‌ها فوت کرده اند. این کشور ۷ میلیون نفر جمعیت دارد.

تاکید شورای امنیت بر ضرورت امکان ورود امدادرسانان و کمکهای پزشکی به یمن

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ضرورت امکان ورود امدادرسانان و کمکهای پزشکی به یمن با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

دولت سوریه اعمال مقررات منع آمد و شد کامل را منتفی ندانست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دمشق ، دولت سوریه در بیانیه ای اعلام کرد : این برنامه با همه گیری ویروس کرونا در منطقه مرتبط است.

در حالی که در کشورهای همسایه سوریه به ویژه در لبنان روند افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا طی هفته اخیر وحشتناک بود اما آمار بیماران کرونایی در سوریه همچنان اندک و ۴۸ نفر اعلام شده است.

دولت سوریه از مردم خواست تا به اقدامات پیشگیرانه پایبند و از هرگونه رفتاری که منجر به شیوع ویروس کرونا در جامعه بشود، پبرهیزند. دولت سوریه اعلام کرد که پایانه های مرزی این کشور زمینی یا هوایی همچنان بسته خواهند ماند.

دولت سوریه همچنین شماری از اقداماتش را در ارتباط با کاهش تدریجی اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا اعلام کرد. منع سفرهای داخلی در سوریه میان مراکز استان ها لغو شد و مسافرتهای داخلی از روز سه شنبه آینده به مدت ۱۳ روز یعنی تا پایان تعطیلات عید فطر ادامه خواهد داشت.

دولت سوریه همچنین خاطر نشان کرد، ساعتهای مقررات منع آمد و شد شبانه نیز پس از پایان تعطیلات ماه مبارک دوباره ۱۲ ساعته از ساعت ۱۸ تا ۶ صبح روز بعد خواهد شد.

در بیانیه دولت سوریه همچنین آمده است، در ایام عید سعید فطر مراکز تجمع مردم همچنان تعطیل خواهند ماند. عید فطر، عید ملی مذهبی مردم سوریه است که اکثریت جمعیت آن مسلمان هستند.

شمار قربانیان کرونا در ترکیه از مرز ۴ هزار تن گذشت

وزیر بهداشت ترکیه گفت: با شناسایی ۱۶۳۵ مبتلای جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا ۱۴۴۷۴۹ نفر شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، فخرالدین کوجا افزود: با جانباختن ۵۵ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان کرونا به ۴۰۰۷ تن رسید.

مغرب/ ثبت ۹۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، وزارت بهداشت مغرب از ثبت ۹۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و ثبت دو مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ثبت ۳۹۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مصر

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، وزارت بهداشت مصر از ثبت ۳۹۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و ثبت ۱۵ مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

الجزایر/ افزایش شمار مبتلایان به ۶۴۴۲ نفر

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، وزارت بهداشت الجزایر از ثبت ۱۸۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به شش هزار و ۴۴۲ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت الجزایر افزود: شمار تلفات این بیماری در الجزایر نیز با ثبت هفت مورد جدید به ۵۲۹ نفر افزایش یافت.

اجباری شدن استفاده از ماسک در قطر

به منظور مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی از روز یکشنبه در قطر اجباری می‌شود. هر شهروندی که این دستور را نقض کند به حداکثر سه سال زندان و پرداخت حداکثر ۵۱ هزار یورو محکوم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه، قطر که حدود ۲.۷۵ میلیون جمعیت دارد با ۲۸.۲۰۰ مبتلا دارای آمار ابتلای نسبتاً بالایی است.

کافه ها، رستوران ها، سینما‌ها و مساجد تعطیل هستند، ولی کارگاه‌های ساختمانی به خصوص کارگاه‌های مربوط به ساخت و ساز تأسیسات مربوط به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان فعال هستند.

دولت قطر روز چهارشنبه تصمیم گرفت استفاده از ماسک را از روز یکشنبه تا اطلاع ثانوی اجباری کند.

مجازات افراد ناقض این دستور بسیار سنگین است. شهروندان و افراد مقیم قطر به محض خروج از منزل به هر دلیل باید ماسک داشته باشند. فقط افرادی که تنها داخل خودرو در حال رانندگی هستند از این دستورالعمل معاف می‌باشند.

تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ روز پنجشنبه ۱۷۳۳ نفر افزایش یافت. این آمار یک رکورد محسوب می‌شود.

تعداد فوتی‌ها بر اساس آما رسمی بسیار کم است. تاکنون ۱۴ نفر در قطر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند. کارشناسان دلیل پایین بودن آمار مرگ و میر در این کشور را جوان بودن جمعیت و مراقبت‌های پزشکی از کارگران خارجی می‌دانند. جمعیت کارگران خارجی در قطر قابل توجه است.

سودان جنوبی از اولین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا خبر داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، سودان جنوبی از اولین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

مقام فرانسوی: مسافرانی که از اسپانیا می‌آیند قرنطینه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات فرانسه اعلام کرد، پس از تصمیم مقامات اسپانیایی برای وضع قرنطینه ۱۰ روزه برای مسافران از مبدا فرانسه، این کشور نیز برای مسافران از مبدا اسپانیا قرنطینه وضع می‌کند.

اردن/ افزایش شمار مبتلایان به ۶۵۸ نفر

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، وزارت بهداشت اردن از ثبت چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به ۶۵۸ نفر خبر داد.

ویروس کرونا و رکود اقتصادی در جهان ، بسیاری از مشاغل را در یمن تهدید می کند

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: همچنان اختلافات درباره برخی اقدامات بشردوستانه و اقتصادی ضروری که به تعویق افتاده است وجود دارد.

گریفیتس در نشست شورای امنیت افزود: طرفها همکاری سازنده ای داشته اند و مذاکرات از حمایت دیپلماتیک منطقه ای و بین المللی برخوردار بود.

وی افزود: ویروس کرونا و رکود اقتصادی در جهان ، بسیاری از مشاغل را در یمن که بیش از هر کشور دیگری آسیب پذیر است تهدید می کند.

گریفیتس گفت: نقشه راهی قابل اجرا را ارائه کردیم و این مسئله به کسانی بستگی دارد که سلاح، قدرت و امکان تصمیم گیری برای محقق شدن آن را در اختیار دارند.

ضرر ۸۰۰ میلیون دلاری کمیته بین المللی المپیک به دلیل تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد، این کمیته احتمالا به دلیل تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو ضرری ۸۰۰ میلیون دلاری متحمل خواهد شد.

کانادا/ افزایش مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا به ۷۲۵۳۶ نفر

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس بهداشت عمومی کانادا اعلام کرد، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۷۲۵۳۶ نفر و شمار جان باختگان به ۵۳۳۷ نفر افزایش یافته است.

شمار مبتلایان به کرونا در سوئد به ۲۸ هزار و ۵۸۲ نفر رسید

مسئولان بهداشت سوئد از ثبت ۶۷۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و افزایش شمار افراد مبتلا به ۲۸ هزار و ۵۸۲ نفر خبر داد.

از سرگیری مشاغل در روند "عادی سازی تازه" در اروگوئه

کارکنان در اروگوئه به شکلی تدریجی به مشاغل خود بازمی گردند و به این شکل دوره‌ای جدید در این کشور آمریکای لاتینی آغاز شده است که دولت آن را «عادی سازی تازه» می‌خواند.

به گزارش شبکه ونزوئلایی تله سور از اروگوئه، از جمله مشاغلی که بازگشایی شده اند می‌توان به صنعت ساخت و ساز، شرکت‌ها و مشاغل خصوصی، برخی مشاغل روستایی و دولتی اشاره کرد.

کنفدراسیون کارگران و مقامات دولتی سازوکار‌هایی را برای حفاظت از کارکنان در برابر شیوع بیماری به امضا رسانده اند.

عربستان/شمار مبتلایان به کرونا به ۴۶ هزار و ۸۶۹ نفر رسید

وزارت بهداشت عربستان از جان باختن ۱۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا و افزایش شمار فوتی‌ها به ۲۸۳ نفر در این کشور خبر داد.

وزارت بهداشت عربستان افزود: با ثبت دو هزار و ۳۹ مورد ابتلای جدید به کرونا شمار افراد مبتلا به این ویروس به ۴۶ هزار و ۸۶۹ نفر رسید.

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان

با ابتلای ۱۲۱ نفر دیگر به کرونا در جمهوری آذربایجان مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۲۸۷۹ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو، قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: تاکنون ۳۵ نفر براثر ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

۴۴ نفر دیگر هم امروز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند که به این ترتیب مجموع بهبودیافتگان به ۱۸۳۳ نفر رسید.

در حال حاضر ۱۰۱۱ بیمار کرونایی در جمهوری آذربایجان در بیمارستان‌های ویژه بستری هستند که وضعیت ۲۹ نفر از آن‌ها وخیم و ۳۸ نفر نسبتا وخیم و بقیه پایدار گزارش شده است.

وزیر آموزش روسیه به کرونا مبتلا شد

ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) از ابتلای وزیر آموزش روسیه به ویروس کرونا خبر داد.

سازمان ملل از اخراج کارشناس سازمان جهانی بهداشت ابراز تأسف کرد

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از اخراج چهار کارشناس سازمان جهانی بهداشت که مسئول مشاوره درباره شیوع کووید ۱۹ در این کشور بودند ابراز تأسف عمیق کرد.

این اقدام در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در تاریخ ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) روی داد.

نابسامانی وضعیت بیمارستان ها و بهداشت در سودان

بخش بهداشت و سلامت سودان به سبب نبود ساز و کارها و سیاست های مناسب و برخی مشکلات سیاسی با مشکل و چالش رو به روست.

دولت سودان پس از صدور بیانیه رسمی که در آن توصیه به برکناری اکرم علی التوم وزیر بهداشت این کشور کرده بود, وی را در پست خود نگه داشت و با حذف بیانیه مذکور از عملکرد وزارتخانه او تجلیل کرد. این در حالی است که بخش بهداشت سودان در زمینه ارائه خدمات بهداشتی در شماری از بیمارستان های دولتی و خصوصی نابسامان است.

شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا به ۸۸ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت کویت از جان باختن شش فرد مبتلا به ویروس کرونا و افزایش شمار فوتی‌ها در این کشور به ۸۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت کویت از ثبت ۹۴۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۱۱ هزار و ۹۷۵ نفر خبر داد.

شمار مبتلایان به کرونا در قطر ۲۸ هزار و ۲۷۲ نفر رسید

وزارت بهداشت قطر از ابتلای هزار و ۷۳۳ نفر دیگر به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۲۸ هزار و ۲۷۲ نفر خبر داد.

قرنطینه اجباری برای مسافران ورودی به اسپانیا از ۱۵ مه

اسپانیا اعلام کرده است مسافران خارجی باید قرنطینه‌ای ۱۴ روزه را پشت سر بگذارند.

با کنترل همه گیری کرونا در اسپانیا، این کشور اعلام کرده است که مسافران ورودی به آن ملزم به رعایت قرنطینه هستند. همچنین، این کشور اروپایی از راه اندازی مجدد برخی کنترل‌های مرزی برای جلوگیری از ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا خبر داده است.

قرنطینه ۱۴ روزه برای مسافران از روز جمعه ۱۵ ماه مه تا پایان وضعیت هشدار در کشور، اجرا خواهد شد و این امر برای همه افرادی که از خارج به کشور بیایند، لازم الاجرا است. البته کارکنان فرامرزی، افراد شاغل در بخش حمل نقل و کارکنان هوایی، از اجرای این مسئله مستثنی هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۲۱ هزار و ۸۴ نفر رسید

وزارت بهداشت امارات از ابتلای ۶۹۸ نفر دیگر به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۲۱ هزار و ۸۴ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت امارات افزود با جان باختن دو نفر بر اثر ویروس کرونا شمار فوتی‌ها در این کشور به ۲۰۸ نفر رسید.

آزادی ۲ هزار و ۸۱۵ زندانی در ماه مادران در نیکاراگوئه

در مجموع ۲ هزار و ۸۱۵ زندانی نیکاراگوئه ای، از جمله افراد مسن دارای بیماری‌های مزمن، در گرامیداشت «ماه مادران» در آمریکای لاتین، از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپانیایی اِفه، روز چهارشنبه (به وقت محلی)، وزارت دولت نیکاراگوئه از آزادی ۲ هزار و ۷۲۷ مرد و ۸۸ زن که در ندامتگاه‌های واقع در شهر‌های "تیپی تاپا"، "چیناندِگا"، و "گرانادا" در سمت اقیانوس آرام، "ماتاگالپا" و "اِستِلی" در شمال، "خوئیگالپا" در بخش مرکزی و "بلوفیلدز" در کارائیب جنوبی خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان