برای زیبا شدن جنین چه بخوریم؟


برای زیبا شدن جنین چه بخوریم؟

زیبایی جنین معمولا بصورت ژنتیکی تعریف می شود، اما با مصرف برخی مواد غذایی می توانید به زیباتر شدن نوزاد خود کمک کنید.

زیبایی جنین معمولا بصورت ژنتیکی تعریف میشود، اما با مصرف برخی مواد غذایی می توانید به زیباتر شدن نوزاد خود کمک کنید. هر مادری دوست دارد پس از زایمان دارای نوزاد زیبا با پوست لطیف باشد.
برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد.
مصرف روزانه شیر، شیره نارگیل، خوردن پرتقال، تخم مرغ، مصرف اسیدفولیک و ویتامین دی می تواند در زیبایی جنین تاثیرگذار باشد.
کارهایی هم هست که نباید انجام دهید، مثلا نباید سیگار بکشید، نباید استرس داشته باشید، از مصرف الکل باید بپرهیزید، پرخوری هم ممنوع است.
برای زیبا شدن جنین چه بخوریم؟
مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین
1.شیر زعفرانی
بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود.
2. شیره نارگیل
اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید.
3. مصرف روزانه شیر
مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است.
4.مصرف تخم مرغ
تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند.
5. بادام و گردو
مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند.
6. روغن زیتون
بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند.
7.پرتقال
این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید.
برای زیبا شدن جنین چه بخوریم؟
8. آناناس
این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید.
مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد.
خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد
خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود .
خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود .
خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.
سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است.
همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.
مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد.
اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.
مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید.
خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد.
خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.
شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.
به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت.
کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند.
چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.
اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار، روغن ماهی، کاسنی، کنگر، هویج، زرشک، شکر، نعناع.
خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
مادر عزیز! شاید این سؤال را از خودتان یا دیگران پرسیده باشید آیا مواد غذایی یا میوه و دمنوشی هست که بخورم تا بچه‌ام زیبا شود؟ یا ممکن است بپرسید چی بخورم تا بچه‌ام خوشگل بشه؟
در پاسخ باید بگوییم بله; تغذیه‌ی خوب و سالم در تولد نوزاد سالم و زیبا و باهوش نقش مهمی دارد.
بهتر است تغذیه مناسب را قبل از بارداری شروع کنیم.
در اینجا به مواد غذایی که باعث زیبایی جنین می‌شود اشاره خواهیم نمود.

برای زیبا شدن جنین چه بخوریم؟
اسید فولیک برای پر پشت شدن موی جنین
مصرف منظم این مکمل غذایی تأثیر زیادی در زیبایی پوست و موهای جنین دارد.
شما می‌توانید اسید فولیک را با مصرف سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج، مرکبات، عدس و جوانه‌ی حبوبات و غلات دریافت کنید.
کندر
مصرف کندر توسط زن باردار باعث می‌شود که عقل بچه زیاد شود و فرزند باهوش، دانا، پاک‌دل و اگر پسر بود شجاع و اگر دختر بود خوش‌خو نیکو می‌شود.
در حدیثی آمده است که به زنان حامله کندر بخورانید به‌درستی که کندر در شکم مادر طفل، غذای او می‌شود. دلش محکم و تحملش زیاد می‌شود.

سیب زمینی
برای اطمینان از داشتن موی مناسب در کودک، مطمئن شوید که سیب زمینی شیرین در نمودار رژیم غذایی خود دارید. علاوه بر خوشمزگی، میتواند رشد مو در نوزاد شما را تقویت کند. شما حتی می توانید آن را به صورت آب پز، نیز استفاده کنید.

ویتامین D برای داشتن موهای پرپشت
اگر فرزندی با موی مشکی و پوست نرم میخواهید باید از حرارت آفتاب و اغذیه ای که ویتامین D، گوگرد و منگنز دارند استفاده کنید مثل پیاز، سفیده تخم مرغ، کلم، خیار بوته ای و ترب وقتی آفتاب به بدن برسد ولی عوامل ویتامین D نباشد موی نوزاد سرخ می شود اگر ویتامین D به جنین نرسد بور خواهد شد.
ویتامین A سبب خرمایی شدن موی فرزند میشود.

زیبایی جنین با زعفران
زعفران دارای عطر و بوی و طعم خاصی بوده و می‌تواند باعث زیبایی ظاهر و آرامش روان جنین در رحم مادر شود.
فقط در مصرف زعفران زیاده روی نکنید، چون مداومت در مصرف زیاد زعفران باعث ایجاد انقباضات رحمی و باعث سقط یا زایمان زودرس می‌شود.
بنابراین مصرف زعفران در سه ماهه‌ی سوم بارداری توصیه می‌شود.

سایر غذاهای مؤثر در زیبایی فرزند
عبارتند از: روغن ماهی، هویج، کنگر، زرشک، نعنا، خرما، خربزه، روغن‌زیتون و شکر، توت‌فرنگی، شیر، سویا، آناناس، رب انار، بادام و گردو، شیره نارگیل، عسل و هلو نیز در زیبایی جنین مؤثر هستند.

کدام خوراکی در کدام ماه؟
خوردن گیاه کاسنی در ماه اول بارداری، خوردن کاهو در ماه دوم بارداری، خوردن کنجد و نخود در ماه سوم بارداری، خوردن خربزه در ماه چهارم، خوردن میوه گلابی در ماه پنجم، خوردن میوه به در ماه ششم، نوشیدن شیر گاو در ماه هفتم، جویدن کندر در ماه هشتم (هفته‌ای یک نخود کندر)، خوردن خرما در ماه نهم بارداری در زیبایی مولود بسیار بسیار مؤثر است.
پرتقال، قد بچه را بلند می‌کند؛ مربای شقاقل در استخوان‌بندی بهتر جنین مؤثر است؛ سبزی خرفه خام یا پخته‌، جنین را گیسوبلند و پر‌مو می‌کند؛ گلابی فرزندتان را بردبار می‌کند؛ هویج ایرانی (زردک) چشمان کودکتان را زیبا می‌کند.
زیبایی جنین یکی از نکاتی است که بسیاری از پدرها و مادرها از ابتدای دوران بارداری خواستار آن بوده و می پرسند که روش های زیبا شدن جنین کدام است. اگر شما نیز می خواهید بدانید راه های زیبا شدن جنین چیست و برای داشتن فرزندی خوشگل چه کارهایی باید انجام دهید و یا از چه کارهایی باید اجتناب کنید، به شما توصیه می کنیم که این متن را مطالعه کنید.

برای زیبا شدن جنین چه بخوریم؟
راه های زیبا شدن جنین، سیگار نکشید
سیگار کشیدن برای سلامتی شما و جنین زیان‌آور است. در حدود ۴۰۰۰ ماده شیمیایی در هر یک نخ سیگار وجود دارد.
این به آن معناست که وقتی در معرض دود سیگار قرار می‌گیرید، در حقیقت در حال آسیب رساندن به جنین خود هستید. اگر سیگار نمی‌کشید ولی درکنار شخصی که سیگاری است زندگی می‌کنید، باید از دود سیگار دوری کنید، چه باردار باشید چه نباشید.
سیگار مقدار اکسیژنی را که جنین دریافت می‌کند، کاهش می‌دهد و این بسیار آسیب‌رسان است. در کنار خطراتی چون تولد نوزاد نارس، قرار گرفتن نوزاد در معرض دود سیگار باعث مشکلات تغذیه، قلبی و تنفسی خواهد شد.

راه های زیبا شدن جنین، الکل ننوشید
الکل در ظاهر و رشد جنین تاثیرگذار است. اگر می‌خواهید نوزادی زیبا داشته باشید، قطع مصرف هرگونه الکل قدم بزرگی است.
مصرف الکل در دوران بارداری به حدی زیان‌بخش است که ممکن است نوزاد با مشکل سندروم جنین الکلی (FAS) به دنیا آید. کودکان با مشکل FAS، با ناهنجاری‌های ظاهری و مشکلات رشدی و شخصیتی به دنیا می‌آیند.

راه های زیبا شدن جنین، از استرس دوری کنید
طبق WebMD، داشتن استرس مزمن در طول دوران بارداری، در رشد مغزی جنین تاثیرگذار است. ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در یادگیری یا رفتارهای بعد از تولد نوزاد شود.
استرس می‌تواند به خاطر شغل، روابط و یا زندگی شما وجود داشته باشد. اجازه ندهید در دوران بارداری هر چیزی آرامش شما را بهم بزند. به مقدار کافی استراحت کنید. هنگامی‌که کم می‌آورید،‌ درخواست کمک کنید.

راه های زیبا شدن جنین، پرخوری نکنید
ویار در دوران بارداری امری طبیعی است. هورمون‌ها باعث می‌شود معمولا هوس چیزهایی را بکنید که در دسترس نیست. پرخوری باعث افزایش اضافه وزن، انباشت آب و گاهی درد می‌شود.
داشتن یک کودک سالم و زیبا امکان‌پذیر است. فقط کافی است بدانید در دوران بارداری چه کارهایی باید انجام بدهید.
اگر به توصیه‌های این مقاله عمل کنید، کودک زیبایی به دنیا خواهید آورد، بزرگ می‌شود و از شما قدردان خواهد بود!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید