لزوم استفاده از ظرفیت خیّران و متنفّذان برای سازش در پرونده‌های قابل مصالحه


لزوم استفاده از ظرفیت خیّران و متنفّذان برای سازش در پرونده‌های قابل مصالحه

دادستان مرکز آذربایجان شرقی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیّران و متنفّذان برای صلح و سازش طرفین در پرونده‌های قابل مصالحه تاکید کرد.

بابک محبوب علیلو در سومین جلسه هم اندیشی آستانه جشن گلریزان غیرحضوری سال 1399، با اشاره به اهمیت کارآفرینی و اشتغال زایی، حمایت دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی را در واقع حمایت از تولید و اشتغال دانست و گفت: هر فردی که در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به کار می‌شود از ابتلای چندین نفر به آسیب‌های اجتماعی و جرایم پیشگیری می‌شود.

وی همچنین اعلام شعار سال 99 و شعار سال‌های گذشته از سوی مقام معظم رهبری با مضمون مسائل اقتصادی را نشانگر اهمیت تولید و اشتغال دانست و افزود: تشکیلات قضایی استان از حمایت واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع در راستای جهش تولید دریغ نمی‌کند.

وی، همکاری واحدهای تولیدی و صنعتی در تعطیلی ایام کرونا را از نمونه‌های بارز همکاری صاحبان صنوف مختلف با مجموعه مدیریتی استان دانست و ادامه داد: صاحبان صنوف مختلف در مقام خیّرین با ستاد دیه استان در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد همکاری دارند.

دادستان مرکز استان با تأکید بر پرهیز از برچسب زنی مجرمانه به اشخاصی که صرفا به دلیل محکومیت مالی و جرایم غیرعمد به زندان افتاده‌اند و لزوم فراهم کردن زمینه بازگشت سایر مجرمین به زندگی شرافتمند از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی خواست تا عنایت ویژه‌ای در به کارگیری زندانیان آزاد شده از زندان داشته باشند.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از جمله سیاست های کلان قوه قضائیه و دادگستری کل استان اعلام کرد و زندانیان جرایم غیرعمد را جزو زندانیانی دانست که محتاج کمک و مساعدت مالی هستند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، بر اساس تدبیر رئیس کل دادگستری استان به نحو مستمرّ وضعیت زندانیان مالی و جرایم غیرعمد در کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مورد رصد و بررسی قرار گرفته و در حد امکان برای حل و فصل موضوع و آزادی آن ها به نحوی که در عین حال حقوق محکوم لهم نیز حفظ شود، اقدام می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو