برگزاری مسابقه ملی ترتیل و تجوید قرآن کریم از راه دور در الجزایر


برگزاری مسابقه ملی ترتیل و تجوید قرآن کریم از راه دور در الجزایر

سازمان جوانان و ورزش الجزایر یک مسابقه ملی ترتیل و تجوید قرآن کریم ویژه جوانان را از نیمه ماه مبارک رمضان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشعب، سازمان جوانان و ورزش در استان تی پازه در الجزایر با هماهنگی سازمان امور دینی و اوقاف این کشور مسابقه ملی ترتیل و تجوید قرآن کریم ویژه جوانان را با شعار «یا قارئ القرآن» را آغاز کرد.

این مسابقه قرآنی از نیمه ماه مبارک رمضان در دو بخش با مشارکت قاریان الجزایری از راه دور درحال جریان است.

«جمال دیشر» رئیس بخش فعالیت ها در سازمان جوانان و ورزش دراین باره گفت: این طرح در چارچوب برنامه های شب های ماه مبارک رمضان برگزار می شود که به ترتیل و تجوید قرآن کریم توجه دارد.

دیشر افزود: بخش اول این مسابقه مربوط به ایجاد یک برنامه رادیویی روی امواج رادیو محلی است که هر سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 17:15 تا 18:15 با علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه ارتباط مستقیم برقرار می کند. بخش دوم ضبط فیلم ویدیویی از ترتیل قرآن یا تجوید است، مدت این فیلم به همراه اطلاعات شخصی شرکت کننده نباید بیش از سه دقیقه باشد. این فیلم قبل از 22 می 2020 میلادی باید به صفحه رسمی سازمان جوانان و ورزش در شبکه فیس بوک ارسال شود. فرد شرکت کننده می تواند در انتخاب آیات قرآن برای ترتیل یا تجوید آزاد باشد.

هیچ مقام مسئولی درباره روش ارزیابی شرکت کنندگان در این مسابقه اطلاعاتی نداده است، همچنین زمان اعطای جوایز به برگزیدگان این مسابقه مشخص نیست. به نظر می رسد که این مسئله به بهبود شرایط بهداشتی مربوط به شیوع ویروس کرونا برگردد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان