آزادسازی چهار رودخانه تصرف ‌شده فارس


آزادسازی چهار رودخانه تصرف ‌شده فارس

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: چهار رودخانه فارس با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای استان از تصرف آزاد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کرامت الله کریمی مزیدی افزود: تصرفات غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌های تنگ سرخ در شیراز استان فارس، تنگ رغز در داراب، قره‌آغاج در شهرستان خفر و چاه مروارید در شهرستان جهرم برطرف شد و وضع این رودخانه‌ها به حالت سابق بازگشت.

او اظهار کرد: گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی در طی چهار عملیات، آزادسازی این رودخانه‌ها را انجام دادند.

کریمی مزیدی ادامه داد: افرادی در حریم و بستر رودخانه تنگ سرخ شیراز با فنس کشی، دیوارکشی و درختکاری قصد تصرف و تملک بخشی از رودخانه را داشتند که در حضور مأمورین رفع تخلفات شهرداری شیراز از این فعالیت غیرمجاز جلوگیری به عمل آمد. در رودخانه تنگ رغز در فسارود داراب، متخلفان حریم و بستر این رودخانه را با تسطیح و خاکریزی و کاشت درخت در حریم و بستر رودخانه تصرف کرده بودند که این رودخانه هم آزاد شد.

او تصریح کرد: بخشی از رودخانه قره‌آغاج در شهرستان خفر و در روستای صغاده جریان دارد که حریم و بستر این رودخانه هم دستخوش تصرف افراد بی‌مسئولیت قرارگرفته بود. طی عملیاتی وضع رودخانه قره‌آغاج هم به حالت قبل از تصرف بازگشت.

کریمی مزید ادامه داد: در رودخانه چاه مروارید در شهرستان جهرم بخش کردیان متخلفان با نصب یک بندخاکی غیرمجاز، حریم و بستر این رودخانه را تصرف کرده بودند که گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای استان این بند خاکی غیرمجاز را تخریب و حریم و بستر رودخانه را آزاد کردند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس تأکید کرد: تصرف، ساخت‌وساز غیرمجاز و کاشت درخت و در حریم و بستر رودخانه‌ها از جمله جرائم حوزه منابع آب محسوب می‌شود که متخلفان را با برخورد قضایی مواجه می‌سازد. اینگونه دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه زمینه‌ساز خسارت‌های جانی و مالی در هنگام بلایی همچون سیل خواهد شد.

کد خبر 512520

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار