جراحی موفق تومور مغزی مننژیوم برای اولین بار در ساوه


جراحی موفق تومور مغزی مننژیوم برای اولین بار در ساوه

برای اولین بار در ساوه جراحی تومور مغزی مننژیوم انجام شد.

دکتر اصغر اصلانی‌نیا جراح مغز و اعصاب بیمارستان شهید مدرس ساوه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بیمار خانم ۴۵ ساله‌ای بود که با شکایت سردرد و احساس گزگز صورت در سمت راست به کلینیک تخصصی بیمارستان شهید مدرس ساوه مراجعه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به علائم و شک بالینی، برای بیمار درخواست MRI مغز شد که در MRI انجام شده تومور مغزی نسبتا بزرگی در ناحیه پشت چشم راست همراه با ورم شدید مغز و اثر فشاری بر بافت‌های سالم مغز در اطراف ضایعه مشاهده و بیمار کاندید عمل جراحی شد.

دکتر اصلانی نیا افزود: عمل جراحی با کمک تیم متخصص بیهوشی و پرسنل اتاق عمل بیمارستان مدرس به خوبی پیش رفت و در جریان عمل جراحی تومور به طور کامل خارج شد و به بافت سالم مغز آسیبی وارد نشد و در نهایت بیمار با حال عمومی خوب به بخش انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه این عمل جراحی در مدت زمان چهار ساعت انجام شد، افزود: مبتلایان به این بیماری در گذشته برای انجام عمل جراحی به شهرهای همجوار مراجعه می‌کردند، اما خوشبختانه برای اولین بار این عمل جراحی مهم در بیمارستان شهید مدرس ساوه انجام شد و بیمار با حال عمومی مناسب ظرف دو روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

این جراح مغز و اعصاب ابعاد این تومور را چهار در سه سانتیمتر بیان کرد و افزود: چنانچه این تومور با عمل جراحی برداشته نشود حجم و سایز آن بزرگتر شده و به چشم، صورت و مغز فشار آورده و مشکلات بینایی، فلج اعصاب صورت و حتی تبعات مغزی بوجود می‌آورد و احتمال دارد که منجر به تهدید برای جان بیمار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها