کانون های مساجد فارس میزبان مراسم لیالی قدر و سوگواران مولا علی (ع) شدند


 کانون های مساجد فارس میزبان مراسم لیالی قدر و سوگواران مولا علی (ع) شدند

حجت الاسلام امیدی از برگزاری مراسم لیالی قدر به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خبر داد و گفت: این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی کردن مساجد برگزار می شود و با سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) همراه است.

حجت الاسلام «حسین امیدی» ضمن تشریح برنامه های کانون های مساجد استان در لیالی قدر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: همزمان با فرارسیدن شب های پرفیض قدر برنامه های ویژه ای از سوی اصحاب کانون های مساجد از جمله احیاء و شب زنده داری، زمزمه دعا های وارده ازجمله جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی همراه با تلاوت قرآن برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه لیالی قدر امسال باتوجه به شیوع بیماری ویروس کرونا با سال های قبل تفاوت دارد، تاکید کرد: این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی کردن مساجد برگزار می شود و توصیه های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، عدم توزیع نذورات، جمع آوری ادعیه و ضدعفونی کردن مساجد هم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری محافل عزاداری مولای متقیان حضرت علی (ع) در کانون های مساجد استان فارس، گفت: غالب این برنامه ها در فضای مجازی برگزار خواهد شد و مراسم شب قدر با سوگواری همراه است.

حجت الاسلام امیدی از برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان کانون های مساجد در قالب طرح ملی «راهکار» خبر داد و گفت: امسال به توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور طرح ملی «راهکار» با توجه به فرامین رهبری در نیمه شعبان مخفف «رزمایش»، «ایمان»، «همدلی»، «کار»، «ایثار» و «رمضان» از نکات مورد تاکید در بیانات معظم له است که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حال اجراست.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید