«دکیمی» به حاشیه کمتر رسید


با وجود کاهش مقداری فروش، درآمدهای «دکیمی» رشد کرد و سودآوری شرکت افزایش یافت اما؛ همچنان با ریسک هزینه های بالای تولید مواجه است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنعتی کیمیدارو» گزارش عملکرد خود در سال 98 را منتشر کرد و مشخص شد به ازای هر سهم 1309 ریال سود شناسایی کرده است.

بر اساس این گزارش، علت اصلی رشد 17 درصدی سودآوری شرکت را باید در افزایش 34 درصدی درآمدها جستجو کرد که در کنار آن، رشد 32 درصدی درآمد سرمایه گذاری ها نیز اثرگذار بوده است.

«دکیمی» در سال 98 حدود 24 درصد کمتر از سال 97 فروش مقداری داشت اما؛ رشد نرخ های فروش کارساز بود و بالغ بر یک هزار و 979 میلیارد ریال درآمد به دنبال داشت.

این داروساز برای سال 99 رشد 25 درصدی در درآمدها را پیش بینی کرده است. تولید محصولات جدید و با کیفیت بهتر و همچنین حذف هزینه های زائد خطوط تولید، از جمله اقدامات شرکت برای بهبود درآمدها است.

«دکیمی» 396 میلیارد ریال سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام سایر شرکت ها شناسایی کرده و موجب شده تا حاشیه سود خالص در سطح 42 درصد قرار گیرد؛ این در حالی است که سال 97 را با حاشیه سود 48 درصدی به پایان رسانده بود.

علت کاهش حاشیه سود شرکت افزایش هزینه های تولید و بهای تمام شده است که در این میان، افزایش هزینه مواد اولیه مصرفی، رشد قابل توجهی داشته است.

همانطور که در تصویر ذیل مشخص است، سود خالص طی سال های 93 تا 96 در محدوده مشخص حرکت می کرد اما؛ در دو دوره مالی اخیر جهش مطلوبی رقم خورده است.

«دکیمی» به حاشیه کمتر رسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان