بررسی روند حیات یار مهربان در «تاریخ کتاب در ایران»


بررسی روند حیات یار مهربان در «تاریخ کتاب در ایران»

اراک - ایرنا - «تاریخ کتاب در ایران» عنوان کتابی است که به قلم «محمد رجبی» نوشته شده و در آن نگاه اجمالی به روند حیات یار مهربان در کشور از آغاز تاکنون شده است.

این کتاب ۱۰۴ صفحه‌ای در قطع رقعی و با شمارگان سه هزار و ۱۵۰ نسخه از سوی انتشارات اطلاعات به چاپ رسیده و با قیمت ۱۰ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها شده است.

مطالب این کتاب در سه فصل با عناوین مرور کوتاه بر تاریخ کتاب در ایران، کتاب در اسلام و امانت کتاب در جهان اسلام و ایران ارایه شده است.

در فصل نخست این کتاب شرحی از روایت گذشته بر یارمهربان از آغاز تا اسلام، از دوره اسلامی تا معاصر ، دوران معاصر شامل قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی برای علاقه‌مندان عنوان شده است.

گام دوم کتاب با عنوان کتاب در اسلام به شرح مفصلی در زمینه مفهوم کتاب در قرآن و روایات و اخبار دین وحی پرداخته است.

در فصل سوم کتاب نیز ضوابط ، شرایط و مقررات حاکم بر دنیای کتاب به رشته تحریر درآمده و شرایط برای استفاده کنندگان کتاب در امانت بردن و یا خوانش آن شرح داده شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: کتاب دنیایی از اشتراکات را به تجربه گذاشته شده است که رشد و پویایی ، آرامش را هدیه داده و کتاب حاضر می‌کوشد هرچند کوتاه شرحی بر احوالات گذشته بر این حوزه داشته باشد.

در تاریخ تمدن اسلام و ایران گاه کتابهای نفیس و ارزشمندی از سوی پادشاهان هدیه می‌شده است چنانچه در تاریخ روابط تیموریان با دیگر حکومت‌ها به دفعات دیده شده که کتاب به عنوان تحفه نفیس همراه سفرا و امرای ادب‌پرور و هنردوست بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج