کدام میوه برای درمان شب کوری مفید است


کدام میوه برای درمان شب کوری مفید است

شب کوری یک نوع اختلال بینایی است که nyctalopia نامیده می شود. افرادی که مبتلا به شب کوری هستند در شب یا در محیطِ کم نور دارای دید ضعیف هستند. البته اصطلاح شب کوری به این معنی نیست که شما نمی توانید در شب ببینید، بلکه به این معنی است که دید شما در تاریکی دشوار است یا در تاریکی نمی توانید رانندگی کنید.

0
(0)

شب کوری یک نوع اختلال بینایی است که “nyctalopia” نامیده می شود. افرادی که مبتلا به شب کوری هستند در شب یا در محیطِ کم نور دارای دید ضعیف هستند. البته اصطلاح “شب کوری” به این معنی نیست که شما نمی توانید در شب ببینید، بلکه به این معنی است که دید شما در تاریکی دشوار است یا در تاریکی نمی توانید رانندگی کنید. برخی از انواع شب کوری ها قابل درمان هستند و بعضی دیگر درمان ندارند. بهتر است برای تعیین علت شب کوری به پزشک مراجعه کنید. زمانی که علت مشکل را بدانید، می توانید اقداماتی را جهت اصلاح دید خود انجام دهید.

علائم شب کوری چیست؟

تنها نشانۀ شب کوری، دشوار بودن دید در تاریکی است. زمانی که چشم خود را از یک محیط روشن به محیط کم نور منتقل می کنید، بیشتر در معرض شب کوری قرار می گیرید. مثلا زمانی که از یک پیاده روی آفتابی به یک رستوران کم نور وارد می شوید، به علت روشنایی متناوب چراغ ها به احتمال زیاد دچار دید ضعف خواهید شد.

کدام میوه برای درمان شب کوری مفید استتنها نشانۀ شب کوری، دشوار بودن دید در تاریکی است

گزینه های درمان شب کوری چیست؟

پزشک برای تشخیص شب کوری سابقه پزشکی شما را می بیند و چشم هایتان را بررسی می کند. همچنین ممکن است نیاز به نمونه خون داشته باشد. آزمایش خون می تواند میزان ویتامین A و قند را اندازه گیری کند.

شب کوری ناشی از نزدیک بینی، آب مروارید یا کمبود ویتامین A قابل درمان است. لنزهای اصلاحی مانند عینک ها می توانند چشم انداز نور را در طول روز و شب بهبود ببخشند. اگر با لنزهای اصلاح کننده همچنان دچار مشکل می شوید بهتر است دوباره به پزشک مراجعه کنید.

آب مروارید
بخش هایی از لنز چشم ممکن است ابری شود، به این حالت آب مروارید می گویند. آب مروارید را می توان از طریق جراحی حذف کرد. جراح، لنز ابری را با یک لنز روشن و مصنوعی عوض می کند. اگر بعد از جراحی، شب کوری به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرد پس علت اصلی آن آب مروارید می باشد.

کمبود ویتامین A
اگر سطح ویتامین A کم باشد، پزشک ممکن است مکمل های ویتامین A تجویز کند. مکمل ها را دقیقاً همانطور که پزشک تجویز می کند مصرف کنید. اکثر مردم در کشورهای توسعه یافته دچار کمبود ویتامین A نیستند، زیرا آنها به تغذیه مناسب دسترسی دارند.

نقص ژنتیکی
شرایط ژنتیکی که باعث شب کوری می شوند، مانند رتینیت قابل درمان نیستند. نقص ژنتیکی که سبب ایجاد رنگدانه در شبکیه می شود به لنزهای اصلاح یا جراحی پاسخ نمی دهد. افرادی که دچار این نوع از شب کوری هستند، باید از رانندگی شبانه اجتناب کنند.

کدام میوه برای درمان شب کوری مفید استخوردن غذاهای غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها ممکن است به جلوگیری از آب مروارید و درمان شب کوری کمک کند
چگونه می توانید از شب کوری جلوگیری کنید؟

اگر شب کوری به علت نقص زایمان یا شرایط ژنتیکی مانند سندرم آرسر رخ دهد شما نمی توانید مانع آن شوید. با این حال، می توانید سطح قند خون خود را به درستی کنترل کنید و از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.

خوردن غذاهای غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها ممکن است به جلوگیری از آب مروارید و درمان شب کوری کمک کند. همچنین غذاهای حاوی مقادیر بالای ویتامین A برای کاهش شب کوری مناسب هستند. برخی از غذاهای نارنجی رنگ منبع عالی ویتامین A هستند، از جمله:

طالبی و گرمک
سیب زمینی های شیرین
هویج
کدو تنبل
انبه

ویتامین A همچنین در موارد زیر هم دیده می شود:

اسفناج
چای سبز
شیر
تخم مرغ

منبع: nyctalopia treatment

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

ثبت امتیاز

امتیاز مطلب 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که به این مطلب رای می‌دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا