رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم کردستان در مراسم احیاء ستودنی است


رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم کردستان در مراسم احیاء ستودنی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مردم متدین استان کردستان در مساجد ضمن رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی، آئین شب‌های قدر را به شکل مطلوبی برگزار کردند.

فرزین رضاعی امروز در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از مردم شریف و خداجوی استان کردستان در برگزاری مراسم لیالی قدر، اظهار کرد: از همه همشهریانم که در این شب‌های‌ پرفضیلت رمضان، ماه قرآن در مساجد اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده‌اند قدردانی می‌کنیم، امید است این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند در این ایام با توجه به ویروس کرونا، همچنان در خانه بمانند و از تجمع در اماکن عمومی خودداری کنند، افزود: ویروس کرونا همچنان در سطح شهر تداوم دارد لذا رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه را جدی بگیرید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: از همه هم استانی ها خواستاریم به نکات بهداشتی، استفاده از وسایل شخصی، ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان تا قطع زنجیره این ویروس توجه داشته باشند.

گفتنی است؛ مراسم احیای شب‌های نورانی قدر امسال در کشور و به تبع استان کردستان با حال و هوایی متفاوت برگزار شد.

با شیوع کرونا در کشور و تصمیم مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایجاد محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم‌های جمعی و بسته شدن محل‌های تجمع، مساجد و اماکن مذهبی در سراسر کشور نیز به روی مردم مومن بسته شد.

مردم دیندار که همواره نشان داده‌اند در شرایط حساس پای کار بوده و در تبعیت از قانون همواره همراه و پیش قدم هستند، این بار نیز نهایت همکاری را با کادر بهداشت و درمان از خود نشان دادند البته هرچند در این ایام مساجد و اماکن مذهبی برای برگزاری مراسم و تجمعات دینی تعطیل بود اما این پایگاه‌های همیشگی ایثار و جهاد از همان ابتدای شروع کرونا تبدیل به قرارگاه‌های مبارزه با کرونا شدند.

ساماندهی نیروهای داوطلب مبارزه با کرونا، تلاش برای تامین و تولید اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش، ضدعفونی کردن اماکن عمومی، میدان داری در رزمایش کمک مومنانه از جمله اقدامات جهادی صورت گرفته در مساجد بود.

اما با شروع ماه مبارک رمضان دلتنگی مومنان برای حضور در مساجد، اماکن مذهبی، مراسم‌های دعا و مناجات بیش از هر زمان دیگری بر قلب آنها سنگینی می‌کرد.

مردم مومن و خداجوی استان کردستان در شب‌های لیالی قدر با حضور خود در این مراسم که با رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی آنها و تدارک ویژه مسئولان هیئت‌ها و مساجد همراه بود، جلوه‌هایی زیبا از مسئولیت پذیری مومنانه را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت