3 دستورالعمل آسان ساخت کرم ضد قارچ پوستی طبیعی در خانه


پمادها، پودرها، و لوسیون‌های ضد قارچ مختلفی وجود دارند که می‌توانید بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کنید؛ با وجود این، برای تسکین خارش و التهاب ناشی از قارچ... نوشته 3 دستورالعمل آسان ساخت کرم ضد قارچ پوستی طبیعی در خانه اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

پمادها، پودرها، و لوسیون‌های ضد قارچ مختلفی وجود دارند که می‌توانید بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کنید؛ با وجود این، برای تسکین خارش و التهاب ناشی از قارچ پوستی می‌توانید از برخی درمان‌های خانگی ساده نیز استفاده کنید. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا دستورالعمل آسان ساخت کرم ضد قارچ پوستی در خانه را بخوانید.

3 دستورالعمل آسان ساخت کرم ضد قارچ پوستی طبیعی در خانه

3 دستورالعمل آسان ساخت کرم ضد قارچ پوستی طبیعی در خانه

قارچ پوستی چیست؟

قارچ پوستی (درماتوفیتوز) عفونت قارچی است که غالبا توسط قارچی به نام تریکوفیتون روبروم ایجاد می‌شود. این عفونت غالبا پوست، ناخن‌ها، و کف سر را مبتلا می‌کند و به شدت مسری است. عفونت قارچ پوستی عموما باعث ایجاد قرمزی، خارش، و لکه‌های دایره‌ای فلس مانندی می‌شود که نه تنها زشت و ناخوشایند هستند، بلکه باعث ایجاد ناراحتی زیاد هم می‌شوند. پزشکان معمولا از طریق معاینه‌ی بدنی یا برداشتن یک لایه‌ی پوستی ساده و تحلیل آن می‌توانند این وضعیت را تشخیص دهند.

علائم احتمالی قارچ پوستی

برای شناسایی نوع قارچ پوستی روی بدن‌تان، شناسایی ظاهر این مشکل پوستی حائز اهمیت است. این قارچ با ایجاد لکه‌های دایره‌ای و قرمز رنگ روی پوست ظاهر می‌شود که با رشد آن، حاشیه‌های این لکه کمی برآمده می‌شوند. مرکز ناحیه‌ی عفونی به تدریج کم‌رنگ می‌شود و کل آن ناحیه به شکل حلقه در می‌آید (به همین خاطر در زبان انگلیسی به آن ‌”‌ringworm‌”‌ می‌گویند).

۱. ساخت کرم ضد قارچ پوستی با روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل نیز یکی دیگر از درمان‌های خانگی موثر برای مبارزه با قارچ پوستی به شمار می‌رود. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل با صدمه زدن به غشای سلولی قارچ‌ها، به نابودی آن‌ها کمک می‌کنند. خواص مرطوب کنندگی روغن نارگیل به کاهش خارش روی نواحی مبتلا به قارچ کمک خواهند کرد. هم‌چنین، این روغن به التیام پوست مبتلا به قارچ نیز کمک می‌کند.

برای تهیه این کرم خانگی ابتدا یک چهارم فنجان روغن نارگیل را با ۱۵ قطره روغن علف لیمو و ۱۵ قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. این مواد را حسابی هم بزنید تا کرم نرم و روانی به دست آید. حالا می توانید مواد را یکی دو ساعت روی پوست تان بمالید و بگذارید بماند. این کار را حداقل روزی سه دفعه انجام دهید تا آثار قارچ پوستی کم کم ناپدید شود.

3 دستورالعمل آسان ساخت کرم ضد قارچ پوستی طبیعی در خانه

3 دستورالعمل آسان ساخت کرم ضد قارچ پوستی طبیعی در خانه

۲. ساخت کرم ضد قارچ پوستی با گل نیلوفر آبی

گل نیلوفر آبی علاوه بر مواد معدنی دیگر دارای اسید لینولئیک نیز هست که برای پوست انسان بسیار خوب است. نیلوفر آبی با خواص ضد باکتری و ضد قارچی‌اش در بسیاری از پک‌ها و کرم‌های صورت استفاده می‌شود.

برای تهیه این کرم ابتدا گلبرگ‌های نیلوفر آبی را در آب بجوشانید تا عصاره اش را پس دهد و مایع غلیظی شود. سپس دو سه قطره شیر هم به آن اضافه کنید و مخلوط کرمی را حسابی هم بزنید. این مخلوط را دو یا سه بار در روز روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید تا قارچ پوستی‌تان درمان شود. برای برطرف شدن کامل ناراحتی این روش را حداقل ۱۵ روز ادامه دهید.

مطلب مرتبط:بیماری پیسی : ۸ درمان خانگی بیماری پوستی پیسی که واقعا عالی هستند

۳. ساخت کرم ضد قارچ پوستی با سیر و روغن زیتون

سیر به عنوان یک عامل ضد قارچ طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند به درمان انواع مختلفی از عفونت‌های قارچی، از جمله قارچ پوستی در کودکان کمک کند. خواص ضد قارچی سیر به توقف رشد قارچ‌ها و تسکین خارش ناشی از عفونت قارچی نیز کمک می‌کند.

برای تهیه این کرم ضد قارچ ۲ یا ۳ حبه سیر متوسط را پاک کنید و تمیز بشویید. سپس دو قاشق روغن زیتون طبیعی به آن اضافه کنید و مواد را حسابی هم بزنید. یک خمیر کرمی سفید رنگ و چرب به دست می آید. لایه‌ی نازکی از این خمیر را روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست بمالید و با استفاده از گاز استریل یا باند روی آن را بپوشانید. اجازه دهید این خمیر به مدت ۲ ساعت یا بیش‌تر روی پوست بماند و سپس آن را بشویید. این کار را روزی دو بار انجام دهید تا علائم قارچ پوستی ناپدید شوند.

چه هنگام به پزشک مراجعه کنیم؟

بهبود عفونت قارچی معمولا حدود ۲ هفته طول می کشد. اگر بعد از گذشت دو هفته همچنین قرمزی، خارش و یا تاول بر روی پوست شما وجود داشت باید به دکتر خود مراجعه کنید. این موضوع بسیار مهم است، به خصوص اگر بثورات شروع به پخش شدن در نقاط دیگر بدن کنند. با این روند تورم بدتر می شود و ممکن است لکه ها چرک کنند.

هشدار

قارچ پوستی عفونتی قارچی و به شدت مسری است؛ البته با این‌که، این عارضه عفونتِ بسیار خطرناکی تلقی نمی‌شود، و معمولا به راحتی درمان می‌شود، ولی حساسیت دستگاه ایمنی‌تان به این عفونت ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر باشد. از این رو، همیشه توصیه می‌شود انواع مختلف عفونت‌ها را با پزشک در میان بگذارید؛ و در کنار آن، از کرم ضد قارچ پوستی طبیعی استفاده کنید.

برای اطلاع از دیگر روش های درمان خانگی برای انواع بیماری ها و ناراحتی ها اینجا کلیک کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری

منبع: currenthealthtips

۳ دستورالعمل آسان ساخت کرم ضد قارچ پوستی طبیعی در خانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق