آموزش پخت سریع فیله مرغ بدون نیاز به روغن


آموزش پخت سریع فیله مرغ بدون نیاز به روغن

فیله مرغ فر پز یک غذای سریع و در عین حال خوشمزه است که بدون نیاز به روغن می‌توانید تهیه کنید.

آموزش پخت سریع فیله مرغ بدون نیاز به روغن

این نوع طرز تهیه ساده‌ترین روش تهیه فیله مرغ در فر است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و علاقه خودتان مواد دیگری همچون سیب زمینی، گوجه فرنگی، ژامبون و یا هر چیز دیگری را به آن اضافه کنید و از تجربه یک غذای جدید لذت ببرید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این غذا از کره بادام زمینی استفاده می‌شود. همان طور که می‌دانید کره بادام زمینی دارای خواص زیادی است که در اینجا به برخی از این خواص اشاره می‌کنیم.

آموزش پخت سریع فیله مرغ بدون نیاز به روغن

کره بادام زمینی نوعی کَره است که از بادام زمینی به دست می‌آید. این کره ازجمله کره‌های گیاهی است که طرفداران زیادی دارد و از لذیذترین محصولات تهیه شده از بادام زمینی است. هر ساله یک سوم بادام زمینی کشت شده در سراسر دنیا، صرف ساخت کره آن می‌شود. بادام زمینی و کره آن، منبع خوب و با صرفه‌ای از پروتئین هستند و بیشتر ویتامین‌ها و املاحی را که به سختی به‌دست می‌آیند، تامین می‌کنند که این ویتامین‌ها و املاح شامل اسید فولیک، ویتامین ای، مس، سلنیوم، منیزیم، روی و همچنین رنگدانه‌های گیاهی و فیبر خوراکی می‌باشند. کره بادام زمینی ضد کلسترول، ضد سرطان، ضد دیابت و جلوگیری کننده از تشکیل سنگ کیسه صفرا نیز می‌باشد.

در هر ۳۲ گرم کره بادام‌زمینی حدود ۵۰ میلی‌گرم فیتوسترول دارد و بررسی‌ها نشان داده مصرف روزانه ۲ گرم فیتوسترول می‌تواند تا ۱۰ درصد از میزان کلسترول LDL یا کلسترول بد بکاهد و در صورتی که فرد رژیم کم چربی داشته باشد، می‌تواند میزان کلسترول بد را تا ۲۰ درصد پایین آورد. همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف حداقل ۴ بار بادام‌زمینی در هفته، تا ۳۷ درصد از خطر بیماری‌های قلبی می‌کاهد. پس اگر می‌خواهید از بیماری‌های قلبی در امان باشید، از یک مشت بادام‌زمینی (حاوی ده عدد) یا یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی، آن هم ۴ بار در هفته شروع کنید.


مواد لازم

کره بادام زمینی:۶ قاشق غذا خوری
سیر له شده:۱ حبه
پودر کاری: ۱قاشق غذا خوری
سویا سس: ۱ قاشق غذا خوری
آب لیمو: ۴ قاشق غذا خوری
فیله‌ی مرغ خورد شده: ۲عدد
نمک: به مقدار لازم

مراحل پخت

ابتدا کره بادام زمینی، سیر له شده، پودر کاری و سویا سس را در ظرفی با هم مخلوط میکنیم

سپس آب لیمو و نمک را به آن میافزاییم.

مرغ خورد شده را با مواد مخلوط کرده و اجازه می‌دهیم ۱ الی ۲ ساعت مرغ در مواد استراحت کرده و به اصطلاح مرینیت می‌کنیم تا سس تهیه شده به خورد مرغ برود.

سپس مرغ را در فر میگذاریم تا مغز پخت شود.

پس از ۳۰ دقیقه مرغ را از فر بیرون می‌آوریم و به سلیقه خود تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

منبع: غذالند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو