پیشرفت فیزیکی فاز دوم پروژه پل معلق شیشه‌ای هیر به 50 درصد رسید


پیشرفت فیزیکی فاز دوم پروژه پل معلق شیشه‌ای هیر به 50 درصد رسید

اردبیل- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر فاز دوم پروژه پل معلق تمام شیشه‌ای هیر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدرضا شایقی روز سه‌شنبه در نشست با بخشدار هیر در خصوص رسیدگی به بررسی روند اجرایی و مشکلات پل معلق شیشه‌ای هیر اظهارکرد: مرکز تفریحی سرگرمی در منطقه دربند هیر توسط سرمایه‌گذاری شرکت امکان‌شهر دربند هیر اجرا می‌شود.

وی میزان اشتغال در این پروژه را ۱۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۷ در زمینی به مساحت ۹ هکتار آغاز شده است و فاز نخست آن در سال ۹۸ در سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

شایقی روند اجرا و ‍پیشرفت پروژه پل معلق تمام شیشه‌ای هیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر فاز دوم این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که زمان‌بندی جهت تکمیل پروژه چهار سال تعیین شده و درصدد هستیم تا موعد مقرر زمینه برای اتمام عملیات عمرانی در این طرح را فراهم آوریم.

او بیان‌کرد: این پل که اولین پل معلق شیشه ای قوسی در جهان می‌باشد، در بالاترین نقطه در سطح شهر بین ۲ صخره بر روی دره‌ای زیبا به ارتفاع ۸۵ متر احداث شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل افزود: طول پل ۲۰۸ متر و عرض آن ۱.۵ متر بوده و از جمله پل‌های هیجانی در دنیا با توجه به ارتفاع آن و قرارگیری بین ۲ صخره و دره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز است.

شایقی گفت: این سایت گردشگری شامل پل معلق شیشه‌ای، بازی‌های هیجانی بزرگسالان و کودکان از جمله شهر بازی کودک شامل زیپ‌لاین کودک، بک‌جامپ کودک، صخره‌نوردی کودکان، ترامپولین کودکان و استخر کودک است.

او با اشاره به دیگر بخش‌های این مجموعه افزود: زیپ‌لاین بزرگسالان، رستوران سنتی، آلاچیق عشایر، غرفه‌های عکاسی سنتی و غرفه‌های صنایع دستی از دیگر بخش‌های این مجموعه است که افتتاح شده و آماده بهره‌برداری در صورت تصمیمات گرفته شده در ستاد مرکزی کرونا است و در فازهای بعدی رستوران شیشه‌ای در دل کوه و اقامتگاه دوچرخه هوایی راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان‌کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان تاکنون در خصوص تامین زیرساخت‌های این مجموعه بیش از یک میلیارد هزینه کرده که با صرف اعتبارات برق‌رسانی کامل پروژه و ایجاد راه دسترسی به مجموعه انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم