5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه


طرفداران ماسک‌های زیبایی و و علاقمندان به بهینه‌سازی لطافت پوست هر روز به دنبال راهکارهای جدید و نوین و در عین حال ساده‌ای هستند تا بتوانند پوست لطیف... نوشته 5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

طرفداران ماسک‌های زیبایی و و علاقمندان به بهینه‌سازی لطافت پوست هر روز به دنبال راهکارهای جدید و نوین و در عین حال ساده‌ای هستند تا بتوانند پوست لطیف و زیبایی داشته باشند. در این نوشتار ۵ دستور برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه را به شما معرفی می‌کنیم که باعث زیبایی و لطافت هرچه بیشتر پوستتان می شود.

5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

۱. تهیه اسپری آبرسان پوست با چای سیاه

چای سیاه به شما کمک می‌کند پوست سالمی نیز داشته‌باشید. فواید چای سیاه برای پوست شامل مقابله با عفونت‌های پوستی و لکه‌ها، به تعویق انداختن پیری، و درمان پف است. پلی فنول و تانن‌های موجود چای سیاه با جوان‌سازی سلول‌های پوست در ارتباط است. اغلب اوقات از چای سیاه در دستورهای خانگی زیبایی استفاده می‌شود. آنتی‌اکسیدان و پلی فنول وجود در چای می‌تواند پوست شما را از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک محافظت کند.

برای تهیه این اسپری ۲ فنجان چای سیاه را با ۲ قاشق روغن اسطوخودوس، روغن نعناع، آلوئه ورا مخلوط کنید و در یک ظرف افشانه(ظرف اسپری کننده) بریزید. این محلول را روزی دو بار روی پوست خود افشانه (اسپری) کنید و بگذارید چای سیاه کار خودش را بکند.

۲. تهیه اسپری آبرسان پوست با گلاب

گلاب، خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد که از ایجاد تحریک جلوگیری می‌کند. ماهیت گلاب، ضد التهابی است که قرمزی پوست را کاهش می‌دهد. به علاوه، گلاب حاوی ویتامین‌های A، C و E است که برای پوست و مو مفید هستند. ویتامین C موجود در آن، بسیار بالاست – به دلیل وجود دانه‌های رزهیپ – و این دانه‌ها، تاثیرات آنتی اکسیدانی داشته و برای جلوگیری از پیری پوست عالی هستند.

گلاب، بهترین خواص را برای درمان پوست و اهداف زیبایی دارد. این ماده می‌تواند از مشکلات جدی مربوط به سلامتی جلوگیری کرده و یا آن‌ها را درمان کند. گذاشتن گلاب بر پوست، باعث شادابی می‌شود. گلاب برای انواع پوست مفید است و پوست را نرم و شاداب می‌کند. حتی قرمزی پوست را نیز می‌توان با گلاب کاهش داد.

برای تهیه این اسپری ۲ فنجان گلاب طبیعی را با ۲ قاشق آب لیمو، روغن فندق افسونگر و مقداری آب مخلوط کنید و در یک ظرف افشانه(ظرف اسپری کننده) بریزید. این محلول را روزی دو بار روی پوست خود افشانه (اسپری) کنید. گلاب زیبایی و طراوت را به پوستتان برمی گردند.

5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

۳. تهیه اسپری آبرسان پوست با شکوفه پرتقال

از مهمترین خواص پرتقال این است که مملو از بتاکاروتن است، که آنتی اکسیدانی قدرتمند است و از آسیب سلول‌ها جلوگیری می‌کند. بتاکاروتن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت و به جلوگیری از بروز نشانه‌های کهولت و پیری کمک می‌کند. شکوفه پرتقال هم مانند پرتقال خواص ضد پیری و آبرسانی جالبی برای پوست دارد و دراین اسپری از آن استفاده میکنیم.

برای تهیه این اسپری ابتدا مقداری شکوفه پرتقال را در آب بجوشانید تا عصاره آن به دست آید. می توانید عصاره یا روغن آن را از عطاری ها نیز تهیه کنید. سپس دو قاشق روغن نعناع و روغن لیمو هم به آن اضافه کنید. و مخلوط را هم بزنید. محلول را در یک ظرف افشانه(ظرف اسپری کننده) بریزید. این محلول را روزی یک بار روی پوست خود افشانه (اسپری) کنید.

۴. تهیه اسپری آبرسان پوست با آلوئه ورا و خیار

عصاره آلوورا حاوی حدود ۲۰۰ جزء فعال است و بدون شک بدن را تغذیه می‌کند. این عصاره، بسیار آبرسان است. ثابت شده که آلوورا در درمان اگزما، شوره، زخم‌های پوستی و زخم‌های دهانی موثر است. همچنین به درمان آفتاب سوختگی کمک می‌کند- فعالیت درمانی خود را در لایه مخاطی پوست نشان می‌دهد. این، برای رفع برنزگی، توسط متخصصین پوست نیز به کار می‌رود. عصاره آلوورا می‌تواند پوست شما را بدون چرب کردن، مرطوب کند. همچنین از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. دو هورمون موجود در آلوورا، اکسین و جیبرلین، به درمان آکنه و جای زخم کمک می‌کنند.

برای تهیه این اسپری ابتدا مقداری میوه له شده(نرم شده) آلوورا یا عصاره آلوورا(از عطاری ها به راحتی قابل تهیه است) را با یک قاشق آب لیمو، یک قاشق گلاب و مقداری عصاره یا آب خیار مخلوط کنید. این محلول را در یک ظرف افشانه(ظرف اسپری کننده) بریزید و آن را روزی یک بار روی پوست خود افشانه (اسپری) کنید.

5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

مطلب مرتبط: ۹ فایده آلوئه‌ورا برای سلامتی

۵. تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی با چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزادی محافظت ‌می‌کنند که می‌توانند در نتیجه‌ی محروم کردن سلول‌ها از اکسیژن، به سلامت آن‌ها آسیب برسانند؛ اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست برای جوان ماندن آن بسیار ضروری است. کاتچین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز، با آکنه (جوش) مبارزه می‌کنند و میزان تحریک هورمون‌های پوستی را کاهش می‌دهند. ماسک چای سبز راه موثری در خلاصی از شر جوش‌ها به شمار می‌رود.

برای تهیه این اسپری ابتدا دو لیوان چای سبز دم کنید و بگذارید خنک شود سپس مقداری آب و یک قرص مکمل ویتامین دی به آن اضافه کنید. این محلول را حسابی هم بزنید تا قرص کاملا حل شود. این محلول را در یک ظرف افشانه(ظرف اسپری کننده) بریزید و آن را روزی یک بار روی پوست خود افشانه (اسپری) کنید.

مطلب مرتبط: ۸ دلیل که چای سبز به جای قهوه بنوشید

5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

5 دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری

منبع: stylecraze

۵ دستورالعمل ساده برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل