هدفگذاری انسداد 260 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی


هدفگذاری انسداد 260 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: در راستای تدوین برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی دشت های استان، باید در سال جاری 260 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود و 700 کنتور بر چاه‌ها نصب شود.

سیدعلی آقازاده روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت در شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی اظهار کرد: در راستای انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال گذشته برخی فرمانداران تعهدات خود را به خوبی انجام دادند ولی فرمانداران شازند، ساوه و خنداب فاصله زیادی تا اجرای تعهدشان در این رابطه دارند. این ماموریت باید تا جلسه بعدی این شورا انجام شود و گزارش نحوه عملکرد فرمانداران در این رابطه در جلسه آینده بررسی خواهد شد.

وی افزود: عملکرد استان مرکزی در سال های ۹۷ و ۹۸ در حوزه مدیریت منابع آب خوب بوده که در این راستا وزارت نیرو در بخش های مختلف از استان مرکزی تقدیر کرده است و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم با همان برنامه ریزی مدیریت بهتری بر منابع آب داشته باشیم.

استاندار مرکزی وضعیت سدها را در حال حاضر مطلوب دانست و گفت: باید با مدیریت منابع آب تدبیر لازم برای مواجهه با خشکسالی های احتمالی سال‌های آینده داشته باشیم.

آقازاده بیان کرد: به سبب مدیریت صورت گرفته، دشت های استان نیز در وضعیت خوبی قرار دارند و شرایط برخی سفره های آب زیرزمینی در دشت هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند نیز در حال بهبود است.

وی اضافه کرد: در راستای تدوین برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی دشت های استان، باید در سال جاری ۲۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود و ۷۰۰ کنتور بر چاه‌ها نصب شود.

استاندار مرکزی در خصوص حقابه رودخانه قمرود از سد کوچری بیان کرد: با توجه به اینکه امسال وزارت نیرو ۴۴ میلیون مترمکعب سهمیه حقابه از سدکوچری پیش بینی کرده، این حقابه در حال رهاسازی است و تا آخر سال ادامه خواهد داشت و درخصوص جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از سوی گلپایگان نیز، هماهنگی لازم با استاندار اصفهان در این خصوص انجام خواهد شد.

آقازاده در راستای پساب خروجی از تصفیه خانه شهرستان خمین افزود: گاها این مهم سبب ناضایتی در روستاهای پایین دست شده، در حال حاضر تا زمانی که صنایع از پساب استفاده نکنند، این پساب از طریق لوله به رودخانه منتقل شود تا مشکلات زیست محیطی و استفاده های غیرمجاز در بخش کشاورزی را شاهد نباشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط