فرماندار: اجرای سه مسیر برون‌مرزی در آستارا از برکات نظام است


فرماندار: اجرای سه مسیر برون‌مرزی در آستارا از برکات نظام است

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: تعریف و اجرای سه پروژه راه‌آهن و جاده ترانزیت برون‌مرزی در این شهرستان، نشانگر خدمات و برکات نظام‌اسلامی است و سبب توسعه روزافزون و تبدیل این بندر به مهمترین مسیر خروجی کشور خواهد شد.

حسن رستم زاد روز سه شنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستارا به امتداد ۱۰ کیلومتر با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، طرح ریلی درحال اجرای آستارا - آستارا و بارانداز آن با ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و تمهید مقدمات احداث جاده ترانزیت آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نشانه های بارز توجه نظام و دولت به این خطه مرزی است.

وی ادامه داد: ظرف ۲ ماه گذشته ریل های جدید برای طرح های یاد شده به آستارا آورده شده است و با تکمیل و بهره برداری از این طرح های عمرانی، بسترهای اشتغال و درآمد برای جوانان فراهم خواهد شد.

فرماندار آستارا افزود: در سال گذشته بخش خصوصی ۱۰ هزار میلیارد ریال در بندر آستارا سرمایه گذاری کرد و بعد از بهره برداری از تاسیسات زیربنایی بندر، تحول بزرگی در حوزه صادرات، تردد مرزی و ارتباط تجاری با کشورهای اوراسیا و حوزه قفقاز در آستارا روی خواهد داد.

او بیان کرد: حجم بزرگی از کالاها و خدمات در آینده از مسیر ریلی آستارا به خارج از کشور صادر خواهد شد و جاده ترانزیتی نیز که با ساخت سومین پل بین آستارا و جمهوری آذربایجان فعال خواهد شد، مکمل راه ریلی آستارا - آستارا خواهد بود و همه این ظرفیت ها بیانگر نگاه نظام و دولت به توسعه و آبادانی این مرز و بوم است.

رستم زاد افزود: به زودی با حضور مسئولان عالی رتبه، کلنگ احداث جاده ترانزیت آستارا - آستارا در این شهرستان به زمین زده خواهد شد و با توجه به برنامه ریزی و نگاه کلان دولت به تامین زیرساخت های توسعه آستارا، آینده روشنی در انتظار این شهرستان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل